Baldur’s Gate 3, které bylo minulý týden plně spuštěno pro PC poté, co strávilo téměř tři roky v předběžném přístupu, má neskutečný start, možná až do takové míry, která mnohé překvapila. Kromě rozšířené chvály hra přitahuje hráče ve velkém počtu, protože se těší nejvyššímu počtu souběžných uživatelů přes 814 000 na Steamu (podle SteamDB), což je devátý nejvyšší počet souběžných uživatelů, jaký kdy hra na platformě viděla. Veškeré vzrušení kolem toho také zvýšily prodeje nadcházející verze pro PS5.

Úspěch, kterého se RPG po svém plném vydání dočkalo, ve skutečnosti zaskočil i vývojáře Larian Studios. Generální ředitel Larian a ředitel Baldur’s Gate 3 Swen Vincke již dříve prozradil, že studio po vydání očekávalo maximálně 100 000 špičkových souběžných hráčů, což znamená, že překonává jejich očekávání o více než 800%.

V nedávném rozhovoru pro PC Gamer, Vincke mluvil o úspěchu hry dále a řekl, že pro hardcore CRPG založené na DnD jsou čísla, která hra vidí, „daleko, daleko za“ tím, co dokonce Larian očekával, a dodal, že vývojový tým se v současné době zaměřuje na řešení technických problémů hlášených hráči. Hotfix pro hru byl vydán pár dní po spuštění.

Přečti si  World of Tanks Blitz oslavuje "Turtle Power" spoluprací s Teenage Mutant Ninja Turtles

Tohle v plánu vůbec nebylo,“ řekl. „Bylo to mnohem víc, než jsme očekávali.“ Neexistuje pro to žádný precedens, aby náš typ hry hrálo tolik lidí současně… Všichni jsou zde velmi šťastní. Vidíte spoustu usměvavých tváří. Zároveň hodně soustředění. Přicházejí nám zprávy od lidí, kteří mají problémy, takže se zaměřujeme na řešení těchto problémů, což je velmi důležité pro každého.“

Vincke také pokračoval, že jeho osobní obava ze spuštění byla, že poté, co titul strávil značné množství času v předběžném přístupu, bude Baldur’s Gate 3 „nasycena“ a nebude se po vydání verze 1.0 „moc prodávat“. Během období předběžného přístupu se hry prodalo přes 2,5 milionu kusů.

Přečti si  Indiana Jones and the Great Circle vyjde v prosinci, Avowed v listopadu

Viděli jsme, že v minulosti byly jiné hry velmi úspěšné v předběžném přístupu a v den vydání se jich neprodalo o mnoho víc, protože už ji byli hráči nasyceni,“ řekl Vincke. „To byla moje největší obava, že se to taky stane.Byla to věc, které jsem se obával, protože jde o Dungeons & Dragons a složitější sadu pravidel, takže dostat lidi na palubu není ta nejjednodušší věc. To byla jedna věc, kde jsem řekl, že jestli existuje riziko, tak je to ono, lidé říkají: ‚Já tyhle věci Dungeons & Dragons nedělám ‘.

Baldur’s Gate 3 je v současnosti k dispozici pouze na PC, ale 6. září bude také uveden na trh pro PS5. Majitelé Xbox Series X/S si pravděpodobně budou muset počkat do příštího roku.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno