Brány brněnského výstaviště se pomyslně uzavřely a letošní Game Access je u konce. Vývojáři, novináři, návštěvníci a v neposlední řadě také pořadatelé rozdýchávají závěrečnou party konanou na hradě Špilberk a my se tak můžeme podívat na to, co letošní ročník konference Game Access přinesl.

Celý event odstartoval v pátek. Pro letošní start si připravili pořadatelé z GameDev Area opravdovou lahůdku. K vidění, a především k poslechu, byla například ochutnávka ze soundtracku Horizon: Forbidden West. Poté se spustil kolotoč přednášek a prezentací.

Bohaté návštěvnosti se těšila přednáška Jakuba Vavříka ze studia Hangar 13. Ten se rozpovídal o tom, jak jeho studio znovu vytvářelo Lost Heaven v definitivní edici hry Mafia. O pár hodin později se na stejném místě objevil Ján Ilavský z Beat Studios, který všem přítomným poradil, jak udělat úspěšnou hru. Pokud budete následovat jeho rady, tak si třeba v budoucnu koupíte i vlastní bagr. Přednášejících byla opravdu spousta a stihnout je všechny nebylo v lidských silách. Zmínit ale musím i skutečnost, že své si přednesla i česká legenda Vlaada Chvátil nebo Kacper NiepokolczyckiCD Projekt Red.

Sobotu odstartovala Lindsay Thompson ze studia Insomniac Games. Ti, kteří dorazili na její přednášku, se dočkali mnoha zajímavých informací o animacích hry Ratchet and Clank: Rift Apart. Hned po obědě se před diváky postavil Marek Rosa, který nám nastínil svou životní cestu, kdy se z programátora prokousal až na pozici CEO. Jednu z nejzajímavějších přednášek eventu mají na svědomí Marek Rabas a Ondřej Spisar. Po několika krátkých ukázkách z připravovaného projektu, který má klást maximální důraz na realističnost, jsme se dočkali i několika praktických ukázek a tipů a Ondřeje Spisara, kterému nikdo neřekne jinak, než Spicy. Své zkušenosti z armády a mezinárodních misí se snažil předat nejen kolegům ve studiu Madfinger Games, ale i nám v sále. Mimo jiné jsme se dozvěděli i to, že vojáci s vytaženým nožem rychleji opravdu neběhají. Osobně jsem se nejvíce těšil na přednášku Post Mortem of Someday You’ll Return. Jan Kavan a Lukáš Medek shrnuli veškeré radosti a strasti, které se svou hrou zažili před i po vydání.

Přečti si  Vývojář Assassin's Creed Mirage má nápady na další příběhy s Basimem

Pokud jsem zrovna neseděl na jedné z přednášek a nekonzumoval tzv. brain food, tak jsem putoval mezi stánky, které byly v područí letošních vystavovatelů. Jeden takový měla pod palcem Lucija Pilic z chorvatského studia Gamechuck. Studio, které lpí na rovných podmínkách pro všechny vývojáře a tvrdě odmítá jakékoliv přesčasy zde prezentovalo celkem 3 hry. Titulem, který mě oslovil nejvíce, byl Trip the Ark Fantastic. V této adventuře hrajete za ježka Charlese, který se snaží dokázat existenci Arku. Veškeré úkoly a puzzle řešíte zveřejňováním vědeckých reportů.

Dalším nadějně vypadajícím titulem byl Space Reign. Vesmírný simulátor od slovenského indie studia Propulsive Games. Tříčlenné studio hru tvoří v Unity a nutno říci, že hra vypadá prostě skvěle. Více o hře na oficiálních stránkách hry.

Přečti si  Larian Studios pracuje na dvou projektech založených na vlastním duševním vlastnictví

Nevidomé lidé jsou stejně náruživí hráči, jako kdokoliv jiný. Blind-friendly hru představilo například bezbariérové studio Kikiriki Games. To the Dragon Cave je audio střílečka okořeněná fantasy příběhem, která je dostupná pro zařízení se systémem Android a iOS. Na místě byla k vyzkoušení plná verze hry a přítomni byli i přímo samotní vývojáři. Kromě kompletní české lokalizace zde nechybí ani velmi intuitivní ovládání. Ze všech her, které byly letos na Game Accessu prezentovány, mě To the Dragon Cave oslovila nejvíce.

Naproti nevidomým lidem jde i další prezentovaný titul. O 1428: Shadows Over Silesia jste se mohli dočíst i na našich stránkách. U stánku KUBI Games byla k vyzkoušení první kapitola hry. Ta bude dostupná jako demoverze na Steamu již 2. června. Dle Petra Kubíčka byly veškeré ohlasy na hru pozitivní a dočkal se i několika slibných nápadů. O kvalitě hry hovoří i skutečnost, že hra byla nominována ve všech třech kategoriích v soutěži Game Access Awards.

Hlavní cenu si z této soutěže odnesl Peter Jurkovský za svou loňskou novinku Juro Janosik. Se dvěma nominacemi odešli DVD Unicorns na svůj titul Bzzz! Together in Power.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno