Loot boxy nejsou žádná forma gamblingu, tvrdí Novozélandský vládní zákonodárce.

Nejnovější vládní prohlášení o praxi loot boxů se shoduje s tvrzeními Asociace zábavného softwaru Spojených států a vydavateli her, kteří je používají.

Trish Millward z úřadu pro dodržování předpisů o hazardních hrách pro ministerstvo vnitra Nového Zélandu prohlásil v pondělí Gamasutře, že loot boxy “nesplňují definici hazardních her”.

Loot boxy, díky nimž uživatelé náhodně získávají herní předměty, byli těžce kritizovány za to, že mají vliv na postup hráče v Star Wars : Battlefront 2, Call of Duty : WWII i dalších hrách a to včetně skutečnosti, že uživatelé zde mohou utrácet skutečné peníze za účelem získání těchto virtuálních položek. Kontroverze byla natolik silná, že EA pozastavilo mikrotransakce ještě před oficiálním vydáním Star Wars Battlefront II.

Přečti si  Biomutant v nejnovějším traileru vzdává poctu Star Wars

Millward uvedl, že ministerstvo si je celé kauzy vědomo a sledovalo spor o loot boxech. Tato praxe však neodpovídá definici hazardu Nového Zélandu podle zákona z roku 2003.

“Zatímco platba peněz za box s obsahem, který je náhodně generován, se může zdát být hazardem,” říká Millward, “oddělení se domnívá, že boxy nejsou v souladu s definicí hazardních her.”

Millwald také uvedl, že hráči videoher nenakupují loot boxy ve hrách s vidinou přeměnit předměty z loot boxů ve skutečné peníze.

Ovšem s tím se nedá tak zcela souhlasit. Například v CS:GO se opravdu ve velkém obchoduje se skinny, noži a dalšími předměty, které jsou hráči schopni získat podobným způsobem získat.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno