David Cage poukazuje na potenciální slabiny konzolí nové generace
Domů » Doporučené » David Cage poukazuje na potenciální slabiny konzolí nové generace

David Cage poukazuje na potenciální slabiny konzolí nové generace

8.8.2019
Publikoval:

David Cage se zaměřil na sílu PS5 a Xbox’s Project Scarlett a poukázal na několik problémů, se kterými se mohou vývojáři setkat.

Rok 2020 bude pro herní svět zcela jistě přelomový, na trh se totiž chystají konzole nové generace a do hry se zapojí také na plno cloudové hraní.

Konzole nové generace budou představovat technologická vylepšení, jako ray-tracing a podpora 8K. A vzhledem k tomu, že nás od vydání nových konzolí dělí něco kolem jednoho roku mnoho vývojářů začíná vyhodnocovat silné a slabé stránky toho, co přijde.

V nedávném rozhovoru pro DualShockers zdůraznil David Cage některé zajímavé poznatky, které přinesou konzole příští generace. A jak již bylo řečeno, vyjádřil také znepokojení nad omezeními slibovaných funkcí a nad tím, jak by mohly zvýšit náklady na vývoj, zejména pro středně velká studia, jakým je i Quantic Dream.

Cage připustil, že nová technologie má mnoho silných stránek, jako je „významné zlepšení výkonu procesoru, což bude znamenat významné zlepšení ve fyzice a umělé inteligenci. Vylepšení GPU s Ray Tracing v rozlišení Full HD nebo Full 4K (bez Ray Tracing).

Přečtěte si  Need for Speed Heat uniklo EA před oficiálním odhalením

Navzdory tomu, jak skvělé tyto funkce zní, David Cage říká, že fanoušci v současné době nevědí jak „jsou všechny parametry propojeny“. Jako příklad uvedl Cage podporu 8K, kde nejenže budete potřebovat zařízení, které rozlišení zvládne zobrazit, ale spolu s tímto obsahem rostou nároky na ukládání rychlost zpracování a přenos obrovského objemu dat s tím spojených.

Zatímco 8K zní skvěle na papíře, Cage předvedl, jak  tato zdánlivě jednoduchá vylepšení dokážou vytvořit celou řadu nových problémů, které vyžadují řešení. Quantic Dream již analyzoval, jak budou vývojáři pravděpodobně využívat PS5 a Project Scarlett. “Naše současná analýza je taková, že jen málo studií půjde o 8K, protože to bude vyžadovat příliš mnoho kompromisů v celkové kvalitě hry. Ray Tracing bude tak náročný, že ho pravděpodobně uvidíme pouze u Full HD titulů, existuje totiž přímé spojení mezi rozlišením, Ray Tracing a výkonem, alespoň v první generaci titulů.

Cage nakonec dodal, že příští generace přinese výrazná vylepšení a že větší síla znamená více hraček, se kterými si lze hrát, ale také přináší složitější a delší vývojové cykly a čímž je spojeno o navýšení rozpočtů.

Přečtěte si  PC verze Watch Dogs 1 a 2 nyní na Humble Bundle s 80% slevou

Uvidíme, zda budou středně velcí vývojáři novou generací konzolí zasažení stejně negativně, jako v éře PS3 a Xbox 360.

Adam Jacik

Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut, který zažil zlatou éru gamingu, kdy dominoval skill a hry nebyly jen pro děcka, což se projevuje i na hodnocení dnešních her. Hraju na všem na čem se dá PC, PS4, Xbox One, Switch, mobil a občas i na nervy.

2 komentáře

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

 

Další doporučené příspěvky
 
Twitch na chvíli propagoval na bývalém Ninjově kanálu pornografii

Začátkem tohoto měsíce světoznámý streamer Ninja, oznámil, že končí se...