Dlouho očekávaná novinka je konečně zde. Díky českému překladu, o který se postaralo ADC Blackfire se nyní může lov rozšířit i mezi širokou veřejnost naši malé země. Připravte se tak na trochu delší recenzi, ve které si probereme veškeré herní mechaniky, které stoji za zmínku, ať už z kladného hlediska, či toho záporného. Přivítejte Ameritrash, deck-building hru se scénáři, které vychází z původní hry Bloodborne pro PlayStation.

Zpracování

Začneme hezky od začátku a to obsahem krabice, jelikož největším lákadlem bude pro většinu z vás balení plastových figurek, které také určují vyšší cenovku hry. V tomto případě musím uznat, že zaslouženě. Figurky jsou opravdu skvělé. Na žádné z nich nenaleznete takřka známku spoje, či přebytečných úlomků z odpadu. Na nabarvení to bude chtít trošku šikovnější ruce, jelikož většina postav je přilepena k podstavci a tak si budete muset nějakým způsobem poradit. K dispozici je poměrně slušné množství monster, pár větších bossů, kterým dotváří třešničku na dortu “Cleric beast”. Na posouzení jejich kvality jsem si pozval dlouholetou hráčku Warhammer 40K, která má už leccos zahráno a nabarveno.

Figurky

Bohužel tím moje přitakávání s kvalitou komponent takřka končí. Kromě samotných desek oblastí, které jsou z opravdu tvrdého kartonu, vše ostatní působí naprosto lacině. Dva dny hraní mi stačili na to, aby se horkem většina hráčských desek kompletně zohýbala, včetně karet, které se často míchají a používají k akcím. Dokonce i insert, který na první pohled vypadal použitelně, byl naprosto k nepoužitelný, jelikož se do něj prakticky nic nevejde. Kdyby tak tvůrci raději přidali místo kusu nepoužitelného plastu několik sáčků, udělalo by to na hráče lepší dojem a dokonce by to odvedlo lepší práci.

Pravidla

Teď asi k té nejdůležitější části hry… pravidla. Zprvu se při čtení zdálo, že to jde jako po másle. Ano, i přes pár hrubých chyb v textu, nad kterými zavřete oči, vše tak nějak rychle pochopíte, ovšem než se pustíte do první kampaně. Takřka po pěti minutách začnete opět otevírat pravidla a dá se říct, že do konce sezení je už nezavřete. Kdyby byl ovšem problém pouze v nesrovnalostech, tak se to dá pochopit, ale ono to tak bohužel není. Po dalším krátkém časovém horizontu už musíte začít sahat po telefonu, tabletu, či jiném chytrém zařízení a Googlit mezi spoilery (nejčastěji na fóru BGG), abyste vůbec pochopili, co po vás hra chce. Ten největší vrchol přichází tehdy, když si musíte udělat house rule, jelikož vysvětlení nikde pořádně neexistuje. Samozřejmě toto alternativní vyhledávání na fórech, či FAQ vyžaduje znalost leckdy dobré angličtiny, což je někdy celkem oříšek a mnohdy nepomáhá ani přítel Translator, protože český překlad u některých karet zní naprosto odlišně. Bohužel musím říct, že spousta nesrovnalostí vznikla velmi ŠPATNÝM překladem do českého jazyka, který neskutečně zanedbává terminologii a překladatelé, kteří za tímto stojí, by se měli stydět, nebo si minimálně více nastudovat původní hru. Bohužel tady nejsme v digitálním světě, kde vydání opravného patche mohlo mnohé zachránit. V brzké době bych tak doporučil vydat kompletně nová pravidla. Stejně tak měla krabice obsahovat knihu doplňujících pravidel s velkým nápisem *obsahuje spoilery*, kde budou dovysvětleny některé útoky příšer, rozhřešení jak pochopit některé karty úkolů a podobně.

Hra samotná

Jak jsem již zmínil v úvodu. Ve hře naleznete čtyři, nijak nenavazující, kampaně, které obsahují 3 hlavní mise a spoustu vedlejších. Tyto mise nekopírují kompletní příběh digitálního Bloodborne, nicméně zde čerpají základy a atmosféru. FromSoftware, který stojí za původní digitální hrou je proslulý tím, že jejich hry jsou drsné, morbidní a nic nedávají hráčům zadarmo. V tomto se velice podobá titulům jako je například Arkham, či Eldritch, kde kooperativně budete umírat a hra bude nad vámi vyhrávat. Tímto musím říci, že hře se musí pochválit její naprosto epická atmosféra. Od samotného začátku až do úplného konce budete prožívat krvavý horor, kde každá další noc bude pro všechny hororem z blížícího se konce. V každé kampani je pár misí, které interagují s vašim předchozím rozhodnutím a mohou tak rozvíjet příběh dané části, je velká škoda, že jich je pouze pár. Kdyby tomu bylo naopak, tak by tu byla zaručena mnohem větší touha hrát hru opakovaně.

Přečti si  TEST: Motorola G100 - Rychlík střední třídy
Karty kampaně, kterých se zdá být dost, ale nenechte se oklamat

Průběh hry jako takový, je v rámci možností vcelku jednoduchý. Objevuje se nám zde deck-building, kdy ze svého balíčku 12 karet vybíráte 3 náhodné, které můžete používat ke všem akcím. Rozdíl v nich je pouze v tom, že pokud je použijete k útoku, dostanete bonusový efekt (například líznutí karty). Na tuto část hry jsem se osobně dost těšil, ale bohužel přišla ledová sprcha, protože reálně totiž tak moc zajímavá není. Své karty si sice můžete vylepšovat v tzv. Lovcově snu (o tom ještě později), nicméně vylepšení jsou taková všelijaká. Průchod hrou vám sice ulehčí, ale některá jsou lepší a některá horší. Zbytek akcí už je v podstatě jenom chůze o dvě pole, či interakce s danou oblastí, což je škoda.

Souboj

Tam, kde jsem zatím nechápavě vrtěl, musím nyní tleskat, protože souboj jako takový je  naprosto úžasnou záležitostí. Nejenom, že výběr každé postavy na začátku předurčuje vaše výhody, či nevýhody, nýbrž samotná herní deska disponuje rozdílnou rychlostí zbraně. Dokonce je každá deska oboustranná, s čímž musíte interagovat, jelikož je to takřka jediný způsob, jak se očistit od použitých karet. Díky tomu můžete například zabít soupeře rychleji, než tak učiní on, což se klidně může stát mrknutím oka. Do toho přidejte kombinaci úskoků a odrážení a máte parádní “combat systém”. V tomto je tento ameritrash poměrně unikátní, jelikož se v jiných titulech moc často nestává, abyste museli přemýšlet nad využitím specifické karty.

Lovcův sen

Kdo je fanouškem tzv. souls her, tak tuší, co to znamená “návrat do lovcova snu”. Jedná se o oblast, kde vám nehrozí žádné nebezpečí. V jiných hrách by se to dalo klidně nazvat jako lobby. Pokud totiž vstoupíte do této oblasti, ať už dobrovolnou akcí, či nedobrovolnou smrtí, tak posunete ukazatel lovu. Po dosažení 15. pole pro váš končí hra a vy prohráváte. Tento ukazatel se neposouvá pouze se vstupem do této oblasti, nýbrž i s každým kolem. Konec je tedy občas blíže, než si myslíte. Problém ovšem je, že vy do lovcova snu občas musíte vstoupit i dobrovolně, jelikož pouze tehdy vám zůstane zdejší platidlo Ozvěna krve, za kterou si vylepšujte svůj balíček. Musím konstatovat, že je to velmi zajímavá a inovativní  mechanika, která ovšem příliš nefunguje ve více jak dvou hráčích, protože herní doba se poté neposouvá a vy si tak většinou nemůžete dovolit vejít dobrovolně do oblasti, která vám přibližuje konec kampaně. Ve dvou hráčích si to můžete alespoň párkrát dovolit a díky tomu je hra zajímavější a intenzivnější.

Přečti si  Bloodborne Remaster by mohl dorazit tento rok na PS5 a později také na PC
Lovcův sen

Konec hry

Tak si to shrneme. Dostali jsme do ruky hru, Jejíž zpracování je na miskách vah velmi nestabilní. Na jedné straně skvělé a detailní zpracování figurek a skvělý soubojový systém na straně druhé lacinější zpracování herních karet a desek, které by si ve výrobě bezpochyby zasloužily vyšší gramáž použitého papíru. Kampaň samotná, jak jsem uvedl mohla být obohacena o více vedlejších misí, které by hráče více nutili zahrát si hru znovu. Nemohu se také stále zbavit pocitu, že hra je mnohem více zábavnější jen ve dvou hráčích, než když vás u stolu sedí více.

Samostatnou kapitolou jsou pravidla, která jsou nedobře přeložena, ovšem toto je věc, která se dá poměrně snadno napravit, protože případnou novou verzi pravidel si můžeme kdykoliv stáhnout z internetu a vytisknout.

Osobně jsem byl jakožto fanoušek souls her na tuto deskovku velmi natěšený a nemohl jsem se dočkat až ji vybalím z krabice, ale popravdě řečeno ve mě nyní převažuje více pocit zklamání, než nadšení a to nemluvím o cenovce, která se v maloobchodě pohybuje okolo 2.600,- Kč, možná se tak vyplatí počkat na slevu, ale to už nechám čistě na vás.

PS: Po dopsání této recenze vyšla na webu CMON nová verze pravidel 1.1, všemožná errata a FAQ, které zodpovídá spousty otázek. Pokud tedy máte v plánu investovat do této hry, pročtěte si novější pravidla z webu CMON včetně všech dodatků (bohužel v angličtině).

Autor hry: Michael Shinall, Eric M. Lang

CZ distributor: ADC Blackfire Entertainment

Počet hráčů: 1 – 4

Přibližná herní doba: 60 – 90 minut

Doporučený věk: 14+

PŘEHLED RECENZE
Zábava
70 %
Znovuhratelnost
50 %
Srozumitelnost pravidel
30 %
Zpracování
50 %
Hráč tělem i duší, který si libuje v RPG titulech a indie scéně, ale AAA hrou také nepohrdne. Milovník deskových her všeho druhu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno