Král akčních RPG je zpět, nutno poznamenat, že na PC se mu daří náramně, i takto krátce by šlo moje dojmy z bety shrnout.

Po mnoha letech dlouhého čekání, se konečně opět přiblížila chvíle, kdy dostaneme do rukou nový díl Diablo a to jak na konzolích tak i PC. V těchto chvílích je aktuálně dostupná beta, která své brány otevřela nejprve majitelům předobjednávek zatímco zbytek fanoušků se do ní dostane o něco později.

V prvních hodinách byl zájem hráčů enormní a tak se do bety mnoho lidí nepodívalo, já měl to štěstí, že jsem betu stáhl až na následující den, kdy už vše frčelo přesně tak, jak mělo.

Popravdě řešeno na vás Diablo IV zapůsobí ihned od začátku díky své působivé prezentaci a to jak po vizuální, tak i celkové výpravy. Právě výprava je to, čím se Diablo IV od svých předešlých dílů liší. Během hry tak budete sledovat mnohem více rozhovorů a cutscén v enginu hry, ale nebojte se rozhodně to není na úkor akce.

Z počátku jsou schopnosti vaší postavy omezené jen na základní útok, přičemž toto období trvá až někde do levelu 7, poté se vám začnou odemykat další možnosti a boj tak pomalu začíná dostávat grády. Naštěstí první levely jsou velmi rychlé a tak se k lepším útokům a magii dostanete poměrně brzy.

Přečti si  Ubisoft potvrzuje, že se zúčastní Gamescomu

Musím konstatovat, že jsem byl velmi příjemně překvapen vizuálem, který je celkově mnohem více v potemnělejším tónu a nehraje tolik barvami jako tomu bylo u Diablo 3, které bylo jak Matějská pouť.

V době, kdy jsem do bety naskočil byly postavy Nekromancera a Druida uzamčeny, k dispozici tak byl Barbarian, Sorceress a Rogue.

V okamžiku, kdy si vyberete svou třídu, já si vybral Sorceress, máte k dispozici editor postav, což je také novinka. Ten není sice nijak extrémně rozmanitý, ale svou práci odvede dostatečně dobře. Další velkou změnou, kterou Diablo IV přináší je strom dovedností, který mnohem více připomíná něco jako je v Path of Exile než v předchozích dílech a je to tak jen dobře. Existuje tu řada možností, jak každou třídu vyladit tak, aby co nejvíce odpovídala vašemu hernímu stylu.

Tím ale výčet novinek nekončí. Diablo IV přichází i s otevřeným světem, což je jeden z hlavních taháků. Prostředí tak konečně nevypadá jako jednotlivé mapy, ale je to skutečně obří celek. Beta obsahuje pouze Fractured Peaks, ale jak se zdá, tak celá hra bude skutečně masivním herním zážitkem. Vcelku mě překvapil fakt, že se na mapě objevují i eventy, které spíše známe z MMO her, ale zde jsou velmi příjemnou novinou, díky níž můžete získat nějaký ten lepší loot. Na své si přijdou i milovníci zlatého goblina, který se objevoval v dungeonech Diablo 3 s obřím pytlem plným zlaťáků a vybavení, jen zprvu, pokud jej budete chtít dostihnout sami, tak si rovnou nechte zajít chuť. Goblin je opravdu rychlý a často se objevuje v mezi řadou dalších nepřátel.

Dungeony, jsou po mapě vcelku rovnoměrně rozmístěny a jsou solidně velké s opět velmi příjemnou stylizací. Mnohé z nich mají i finálního bosse, který opět zaručuje solidní loot. V jednom z dungeonů jsem narazil i na populárního Butchera, ale ten mě naporcoval rychleji, než jsem se stihl otočit a prchat.

Přečti si  RECENZE: Senua’s Saga: Hellblade 2 - Dokonalá emoční jízda

Jak jsem uvedl na začátku měl jsem k dispozici PC verzi, která běžela opravdu skvěle. Beta zatím nedisponovala DLSS3, ale to má být dle slov vývojářů přidáno po vydání někdy během června. Ovšem již nyní je ve hře k dispozici DLSS 2. Hrál jsem na RTX 4070 Ti a ani jsem DLSS nepotřeboval zapínat, přičemž hra běžela celou dobu naprosto plynule. Při přechodech mezi hlavní mapou a dungeony vás může občas potkat několika vteřinový loading a to i přes fakt, že hru máte nainstalovanou na M2 SSD disku.

V betě jsem strávil několik desítek hodin a už nyní se nemůžu dočkat až se ponořím do plné hry. A co vy těšíte se na Diablo IV?

Diablo IV vychází 5. června pro konzole a PC

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno