I přes aktuální kauzu s Loot boxy jsou to právě mikrotransakce a DLC, které stojí za největšími zisky herního průmyslu, tento fakt potvrzuje i poslední zpráva společnosti Digital River.

V té se mluví o tom že finance, které v současné době jsou v herním průmyslu jsou tak veliké hlavně díky  Games as Service konceptu, tedy stylu her, které jsou neustále rozvíjeny a rozšiřovány dalším obsahem. Kupříkladu u PC her tvořily tyto příjmy čtvrtinu z celkových příjmů za rok 2016. Dá se tedy tak usuzovat, že mikrotransakce a DLC či Seson Passy jen tak nezmizí, ba naopak vývojáři a vydavatelé brzy přijdou s další novinku, pomocí které z hráčů dostanou další peníze.

Vnímání hodnoty her hráči se průběžně změnilo, a to jak pro vzestup free-to-play her, tak i pro výprodeje a slevy. Vydavatelé na to reagují vydáváním menšího počtu her v tradiční ceně, ale rozšiřují jejich životnost dodatečným extra obsahem, který přidává další zdroje tržeb.

Přečti si  God of War: The Board Game - Nová éra hrdinských dobrodružství

Report se však věnuje i šedému trhu, který také ovlivňuje vnímání hodnoty her hráči. Prodejci jak G2A se ukázaly jako nepříjemný prvek pro vydavatele, protože často prodávají kradené klíče.  K tomu za kradené klíče musí přímo vývojáři zaplatit, protože kupovali z kradených kreditek. Proto i vydavatelé raději preferují pirátství před odcizenými klíči aby alespoň nešly do mínusu. Lidé chtějí platit méně za hry a vyhledávají tak jiné zdroje her. Proto se vydavatelé snaží neustále hledat jiné cesty a zkoušejí si zajistit zisky v jiných oblastech než je DLC nebo mikrotransakce. A i když se to ukázalo jako finančně velmi úspěšná cesta, je zároveň také velmi nepopulární. Na to poukazuje především aktuální kauza s Loot boxy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno