Během uplynulého víkendu proběhl uzavřený beta test k nadcházející online multiplayerové hře The Division 2. Zde jsou naše dojmy.

Když v roce 2016 vydal Ubisoft první díl The Division, tak hra získávala průměrná hodnocení, především kvůli nevyváženosti v Dark zóně, přehnaně odolným nepřátelům a nedostatku end-game obsahu. To se vše se díky neustálým aktualizacím a vydávání nového placeného i neplaceného obsahu podařilo vývojářům odstranit a první díl se stal nakonec hrou, kterou hraje řada hráčů ještě dnes. Zajímalo nás tedy, zda podobnými porodními bolestmi bude trpět i druhý díl, nebo vývojáři, zužitkovali nastřádané zkušenosti z prvního dílu, což sami mnohokrát uváděli

Měly jsme to štěstí a díky tuzemskému distributorovi, kterým je společnost Conquest, jsme si betu mohli na konzoli PlayStation 4 vyzkoušet.

Hned na úvod bych rád připomenul, že se jedná o dojmy z bety, nikoliv z plné hry, kterou od jejího vydání dělí ještě několik týdnů a tak jsem ani neočekával, že by vše běželo hladce a bez sebemenších problémů. Takže jsem ve hře narazil na řadu chyb v podobě neviditelných stěn, glitchů, podivně se pohybující nepřátel, potíží se zvukem, odpojování ze hry a horší optimalizaci pro standardní verzi konzole PlayStation 4.

Hned na úvod mě Ubisoft vcelku potěšil tím, že do druhého dílu přidal mnohem podrobnější editor postav a hráči si tak budou moci detailněji přizpůsobit svého hrdinu, se kterým budou v hlavním městě USA trávit hodně času.

Přečti si  Servery LittleBigPlanet 3 byly na neurčito vyřazeny z provozu

Vylepšení doznalo také načítání, které se razantně zrychlilo a to i v případě vstupů do základen a safe housů, kdy již nemusíte pomalu procházet tunelem, ve kterém se hra dočítá. Nevím, do jaké míry je to ovlivněno nižší mírou detailů, šedobílým filtrem, nebo ve hře doskakujícími objekty, kdy se i metr přede mnou najednou objevili náhodní občané, psy i menší bedny. Uvnitř budov se tyto potíže naštěstí nedějí.

Ale abych grafické zpracování jen nekritizoval, tak změny počasí jsou ve hře opět velmi působivé a déšť, noc a mlha, mění celkovou hratelnost, protože je mnohem těžší vidět jakékoliv nepřátele. Blesk, který jsem v betě mohl vidět, byl také velmi působivý.

Je možné, že silnější verze konzolí od Sony a Microsoftu, které mají podporovat i 4K a HDR, se těmito neduhy vypořádají mnohem lépe. To jsem ovšem neměl možnost zjistit a tak přikládám alespoň video od Digital Foundry.

Jako první byl můj agent vržen do Washingtonu D. C., kde jsem měl dorazit do hlavního tábora. Hned po cestě jsem mohl zjistit, že střelba se oproti prvnímu dílu o něco zlepšila, avšak zbraně mají oproti prvnímu dílu mnohem větší zpětný ráz a více kopou.

Přečti si  Vývojář Assassin's Creed Mirage má nápady na další příběhy s Basimem

Další avšak nepříjemnou změnou je úskok, který vás při zmáčknutí tlačítka X vždy „přilepí“ do pozice krytí, bohužel však i tam, kam nechcete, tedy i do směru odkud přichází střelba, což je velmi nepříjemné a osobně to považuji za věc, kterou musí vývojáři co nejdříve odstranit. Všichni, kteří měli možnost betu vyzkoušet, na to doslova nadávali.

Jinak se celková hratelnost spoléhá převážně na stejný vzorec jako, který hráči mohou znát z původní hry.

Co se nepřátel týče, tak i tentokrát máte pocit, jakoby i ti největší nuzáci z pouličního gangu prošli speciálním výcvikem a trefují vás stejně precizně jako Robocop v době své největší slávy.

Co se misí v betě týče, tak bohužel nenabízí žádný hlubší příběh a důvody, které vám NPC postavy k likvidaci hord nepřátel ve hře sdělují, nemusí pro někoho být dostatečným motivem. Trochu jsem doufal, že kromě vytouženého lootu a lepší konečné odměny nám Ubisoft v druhém díle nabídne i hlubší příběh. Ale kdo ví, třeba tomu tak bude v plné hře.
Je jasné, že The Division 2 potřebuje ještě hodně péče a vyladění. Osobně bych si přál, aby to Ubisoft do vydání stihl, než aby byla hra opět vylepšována po vydání a přišla tak zbytečně o množství hráčů.

The Division 2 vychází na PC, PS4 a Xbox One 15. března.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno