O tom, že EA nemá mezi hráči zrovna nejlepší pověst, je asi zbytečné psát, ale určitě stojí zato zmínit, že se jedná o pátou nejvíce nenáviděnou společnost v USA a to navzdory  skutečnosti, že je zodpovědná za publikování některých největších herních hitů.

Ovšem je třeba hned na úvod říci, že ony největší herní hity jsou z dob dávno minulých a za poslední roky se společnost díky svým nepopulárním rozhodnutím, které mají vliv na kvalitu vydávaných her, v popularitě jen propadá.

Matt Bilbey, který pracuje jako EVP strategického růstu EA, se nedávno posadil k rozhovoru, aby promluvil o pověsti společnosti.

Jsem 25 let v EA a po celou dobu zápasím s vnějším vnímáním společnosti jako pouhé bandy parchantů. Milujeme vytváření a hraní her. Bohužel, když děláme chyby, tak svět o tom ví, protože společnost je opravdu veliká a má široký žánrový rozsah“.

Bilbey pokračoval v diskusi o EA Originals, kde se vyjádřil, že se jedná o filantropickou část společnosti a částečně také o snahu oslovit a přijímat nové nápady od menších vývojářů. Dohoda zprostředkovaná nezávislými vývojáři prostřednictvím EA Originals je zřejmě pozitivní, přičemž EA pouze odečítá ze zisků své náklady a zbytek zisku dává samotnému developerovi.

Přečti si  SteelSeries odhaluje aplikaci Moments

Je pravdou, že tituly z produkce EA Originals jsou ve většině případů hráči mnohem lépe přijímány a hodnoceny, než tituly od interních studií, jako BioWare, DICE a další.

Je otázka, zda si vedení EA položilo jednoduchou otázku: Čím je to způsobeno? Odpověď je vcelku jednoduchá, i když nepříliš populární pro akcionáře. Je to v přístupu k hráčům.

EA se až příliš zaměřila na hledání způsobů jak z her vytěžit maximum financí, ať už jde o mikrotransakce, vykradený obsah z game as a service titulů, surprice mechanik (dříve známých jako loot boxy), pay to win mechanik a dalších. Problém je také v samotné komunikaci s hráči, stačí vzpomenout na PR kampaň k Battlefield V, nebo lži kolem Anthemu. Společnost EA by se měla přestat soustředit na výrobu peněz, ale vrátit se k tomu co od nich hráči požadují a to je výroba kvalitních herních titulů s režimy, které hráči milují s placenými DLC, které nabídnou skutečný obsah a ne jen trapnou kosmetiku či jednu mapu. Pokud se toto podaří společnosti změnit, potom se změní i pohled hráčů, kteří budou chtít za jejich hry opět utrácet své peníze.

Přečti si  Valkyrie z Apex Legends je na holky, dokazují to hlasové linky a rozhovory

Je však otázka, zda takovou změnu je EA schopno vůbec nastartovat? Akcionáři chtějí zisky, aby jich bylo dosaženo, tak ve společnosti sedí “plánovači”, kteří každoročně navyšují finanční plány, aby jich bylo dosaženo musí se zapracovávat více mechanik k získávání dalších financí z hráčů. Neustále se zvyšuje tlak na vývojáře, kteří netvoří hry s vášní, ale jen s ohledem na finanční plán, hry jsou bez nápadu, obsahu a radosti z hraní… Takovýto kolotoč se zastavuje jen velmi obtížně. Jediní, kdo může této změně pomoci, jsou samotní hráči, kteří si budou ochotni na kvalitní titul počkat a následně jej také řádně ocenit.

Vše výše zmíněné však bohužel není zdaleka pouze problémem společnosti EA.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno