Norská rada spotřebitelů tvrdí, že politika společnosti Nintendo porušuje práva zákazníků Evropské unie.

Nintendo je jediný výrobce konzolí, jehož digitální prodejna neumožňuje zákazníkům zrušit předobjednávky. Vzhledem k tomu, že stahování softwaru před spuštěním se stává stále častějším, nicméně alespoň jeden hlavní orgán pro ochranu práv spotřebitelů má s politikou eShopu společnosti Nintendo problém, zejména proto, že podle směrnice Evropské unie o právech spotřebitelů společnost porušuje zákon.

Norská spotřebitelská rada kritizovala zásadu zákazu zrušení předobjednávky v elektronickém obchodě Nintendo eShop, formálním dopisem zaslaným přímo společnosti Nintendo. Podle PressFire se v dopise píše, že rada žádá společnost Nintendo, aby buď objasnila, jak zrušit předběžné objednávky, nebo co nejdříve vytvořila způsob, jak to učinit. Rada připojila screenshot z oficiálních podmínek nákupu společnosti Nintendo, které uvádějí, že “všechny prodeje jsou konečné”, včetně prodeje digitálního softwaru.

Přečti si  Activision si v příštích dvou letech najme 2 000 vývojářů, protože si klade za cíl ztrojnásobit velikost franšízového týmu

To je v přímém rozporu se směrnicí o právech spotřebitelů, kterou Evropská komise přijala v roce 2011, ta uděluje “vyšší úroveň ochrany spotřebitelů… ve své vlastní zemi nebo jiném členském státě EU”. Jedno z ustanovení směrnice spočívá v tom, že spotřebitelé musí být schopni zrušit veškeré online nákupy, stejně jako obdržet náhradu do dvou týdnů od zrušení.

Microsoft, Sony, Valve, Electronic Arts a Ubisoft nabízejí zrušení a následné vrácení peněz zákazníkům, kteří předobjednávají software z jejich internetových tržišť. I když v případě Sony to také není tak zcela pravda, jelikož společnost vám peníze vrátí pouze do vaší virtuální peněženky, ze které je již není možné zaslat zpět na váš bankovní účet.

“Dokonce ani s předchozím souhlasem společnost Nintendo nemůže zakázat spotřebiteli, aby zrušil smlouvu o digitálním obsahu dříve, než začne, dojde k jeho spuštění,” píše se v dopise. Norská spotřebitelská rada žádá společnost Nintendo, aby vysvětlila, zda existuje nějaká skrytá cesta, jak spotřebitelé mohou svou předobjednávku zrušit. V Opačném případě rada požaduje aby Nintendo obhájila své porušení těchto směrnic.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno