Nejnovější dílo studia Sucker Punch Productions, Ghost of Yōtei, je na trhu necelý týden a japonští vývojáři her si ho zatím zjevně velmi oblíbili. Fumihiko Yasuda ze studia Team Ninja a Hideaki Itsuno, režisér her Devil May Cry a Dragon’s Dogma, hovořili na akci Archipel Caravan Game o Ghost of Yōtei v superlativech, jak uvádí uživatel sociálních médií Genki_JPN.
Yasuda, známý jako režisér mnoha projektů Team Ninja, včetně her Nioh a Rise of the Ronin, zmínil, že se mu Ghost of Yōtei líbí. Kromě toho, že by chtěl v určitém okamžiku vytvořit ghost playback zasazený do oblasti Hokkaido, jako je Ghost of Yōtei, zmínil také, že jeho rodné město leží poblíž skutečného Tsushima, což ještě více přispělo k jeho nadšení pro oba tituly Ghost.
Itsuno naopak řekl, že ačkoli Ghost of Yōtei ještě nehrál, byl velmi ohromen vším, co dosud viděl v trailerech.
Ghost of Yōtei je prozatím k dispozici exkluzivně na PS5 a u kritiků sklidil velký úspěch. Sucker Punch Productions oslavilo pozitivní ohlasy vydáním traileru s oceněními právě minulý týden.
Pokud jde o budoucnost této série, šéf studia Brian Flemming již dříve prohlásil, že si nedokáže představit další hru ze série odehrávající se mimo Japonsko. V rozhovoru zmínil, že japonské prostředí a protagonisté ovládající katany jsou základem identity série Ghost.
„Věříme, že jádrem Ghost je někdo, kdo ovládá katanu, to je součást podstaty,“ vysvětlil Fleming. „Nedokážeme si představit hru Ghost odehrávající se například ve feudální Evropě. To nedává smysl. Existuje spousta her, které se tam odehrávají, ale to není to, co je hra Ghost.“
V souvislosti s použitím Japonska jako prostředí pro obě hry Fleming dále zmínil, že „přírodní krása Japonska“ také hrála nedílnou roli při utváření identity série. To pravděpodobně znamená, že v dalších dílech série se možná dočkáme dalšího zkoumání různých období japonské historie.
„Pro nás je přírodní krása Japonska součástí podstaty hry Ghost,“ řekl. „Tuto odpověď jsem dal na pódiu [na Tokyo Game Show] a myslím, že fanoušci v Japonsku to opravdu ocenili. Tak to vidíme my. Vždy to bude mít jádro v podobě nějakého druhu otevřeného světa a dobrodružství s katanou.“
„Nyní můžeme měnit časová období, můžeme zkoumat různá prostředí, ale myslím, že existují určité hranice, které pravděpodobně nepřekročíme.“
Umělecká ředitelka Ghost of Yōtei Joanna Wang také hovořila o uměleckém zpracování hry, včetně významu žluté barvy v celkové barevné paletě hry.
Více podrobností o Ghost of Yōtei najdete v naší recenzi, kde jsme hře udělili skóre 9,5 z 10 díky jejímu uměleckému zpracování a soundtracku, nádhernému novému světu a svěžímu pojetí hlavního příběhu, v němž je motivací hlavní hrdinky pomsta.
Speaking at the Archipel Caravan Game event, Team Ninja’s Fumihiko Yasuda and Devil May Cry & Dragon’s Dogma Director Hideaki Itsuno praised Ghost of Yotei!
Yasuda-san said he is currently playing Ghost of Yotei and he himself wanted to make a game set in Hokkaido. He also said… pic.twitter.com/AFQDFIRFbz
— Genki✨ (@Genki_JPN) October 5, 2025

