Hideo Kojima se v rozhovoru pro IGN rozpovídal o mechanikách a filozofii své nové připravované hry Death Stranding.

Smrt je jen začátkem

Hry začaly před více než 40 lety v podobě arkádových automatů. Když hráč zemře, tak je to jen hra kde se čas vrátí do doby, než jste zemřeli, abyste mohli pokračovat dál. Můžete zemřít tolikrát, kolikrát chcete a vždy se vrátíte v herním čase o něco zpět. To byla mechanika, která byla vymyšlena za účelem vhazování dalších mincí do automatu a ta se do dnešního dne více méně nezměnila.

Jak Kojima hovořil o tom, že velká většina her se zabývá pojmy života, smrti a úmrtnosti, bylo jasné, že Death Stranding se snaží této tradici zabránit. Jedním z témat této hry je život a smrt. Takže chci aby si lidé uvědomili, že když zemřou ve hře, tak to není konec.

To částečně odhaluje i poslední trailer, který jsme mohli vidět během The Game Awards a PSX.

Sam (Norman Reedus) sleduje jak výbuch pohltí obří, Lovecraftian-kaiju, který se zjevuje v mlze. Najednou vidíme svět vzhůru nohama, kdy se noří do vody, kde Sam existuje v prostoru mezi  vyplavením a potápěním se.

Jeho vnitřní zvuk je místo, kde se Sam a hráč ocitnou vždy, když zemřou. Ale neudělejte chybu tím, že to budete nazývat koncem hry (Game Over). Když zemřete v Death Stranding, budete přeneseni do tohoto očistce, který můžete svobodně prozkoumat v první osobě. Kvůli jistým tajemným “unikátním” schopnostem, které Sam vybaven, můžete se toulat mimo své tělo a mimo jiné se zotavit. Jak Kojima vysvětluje: “V tomto okamžiku nejste mrtví nebo živí. Je to ekvivalent obrazovky, která se ptá “Pokračovat?” a počitadlo odpočítává směrem k nule. ” Z toho, co Kojima řekl, to zní tak, že když jste připraveni vrátit se do světa živých, můžete se vrátit do svého těla.

Na rozdíl od většiny her, které vás dovedou zpátky k bodu, před kterým jste zemřeli, Death Stranding uznává vaši porážku a zdá se, že ji dokonce přijme. Zdá se, jakoby se jednalo o mechaniku lehce podobnou té z Dark Souls, kdy jste nadále součástí světa, ale ne plnohodnotně i když zde se děj bude zřejmě odehrávat ve zcela jiné realitě. Zdá se, že Kojima aplikuje ve své hře systémy inspirované očistným a reinkarnačním procesem.

Přečti si  Členové Xbox Insider se mohou zaregistrovat, aby si mohli zarezervovat a zakoupit Xbox Series X / S

Trailer ukazuje kráter způsobený výbuchem, ten ve hře zůstane i po vašem návratu zpět do těla. Jiné hry by vás vrátili do místa, kde kráter není, takže záleží jen na hráči kolik kráterů zde budete mít. Kojima tvrdí, že smrt vás nikdy nevyvede ze hry.

Timefall

V Posledním traileru jste si také možná všimli znepokojivého deště, který jak se zdá dokáže manipulovat s časem. To způsobuje, že rostliny jednou kapkou rostou a druhou umírají, je to vidět i na obličeji muže zaklíněném pod vozidlem, kdy jeho tvář náhle prudce zestárne v důsledku dopadajících kapek. Tento déšť, který není z tohoto světa, se nazývá Timefall a je nedílnou součástí příběhu Death Stranding.  Mnoho lidí si je deště vědoma a Sam je v tomto směru nějakým způsobem unikátní.

Mimino a robotické paže

Řeč přišla také na mimino, které provází všechny dosavadní trailery, v prvním traileru jsme jej mohli vidět jak se povaluje vedle nahého Normana Reeduse na pláži pokryté smrtí. To byalo také součástí loňského traileru v němž hrál Mads Mikkelsen a je součástí i letošního třetího traileru. Redaktory tak samozřejmě zajímalo zda dítě , které bylo na pláži, následně v přenosném inkubátoru a nyní i v Samově jícnu je jedno a to samé. Kojima potvrdil, že je tomu přesně tak.

Kojima také uvedl, že dítě je nedílnou součástí jak herních mechanik, tak i samotného příběhu. A stejně jako dítě bude nedílnou součástí hry i robotické rameno, které jsme v posledním traileru mohli vidět. Zazněla také otázka, zda má toto rameno nějaké jméno načež Kojima odpověděl: “jistě že má”. Logicky následovala otázka zda jej může prozradit? “Jistě že ne” odpověděl Kojima.

Kojimova fylozofie čerpá z Kobo Abeho

Během své kariéry Kojima citoval práci japonského autora Kobo Abeho jako vliv na jeho hry a Death Stranding není výjimkou. Během E3 2016 Kojima zmínil Abeho hru – The Man Who Turned Into a Stick, ve které říká:

“Abe říká, že první věc, kterou lidstvo vytvořilo byla hůl, kterou od sebe lidé oddělovali a odháněli zlo. Byl to nástroj, kterým se chránili. Druhým vytvořeným nástrojem lidstva je lano, které slouží k zabezpečení věcí, které jsou pro vás důležité.”

Kojima dále pokračuje vysvětlením jak se tyto dvě základní věci promítají ve hrách.

Přečti si  DIRT 5 dnes dostává Cross-Platform Multiplayer jako free update

“Většina nástrojů v akčních hrách jsou tyče, mlátíte, kopete, nebo střílíte. Komunikujete zkrátka vždy pomocí tyče. V Death Stranding chci aby lidé byli propojeni ne skrze tyče ale ekvivalent podobný lanu …..i když samozřejmě budete používat i tyče :)”

Kojima miluje teorie hráčů

Kdykoliv vyjde nový trailer na jeho hru, tak vzteklí fanoušci dychtící po nových detailech jej okamžitě střihnou a začnou je po jednotlivých sekundách rozebírat. |To je věc kterou Kojima miluje.

“Myslím si, že je to veliká zábava. Jedná se o jednu z jedinečných věcí, které se je specifická právě u her. Můžete se tak začít bavit s lidmi ještě dříve, než uvolníte samotnou hru. Jsou tam věci, které jsem tam úmyslně dal, abych mohl začít tento proces s hráči, protože si myslím, že je to zábava pro každého. “

Jak jde samotný vývoj

Hideo také zmínil, že se práce na hře o něco zpozdili díky stávce SAG-AFTRA, která začala v listopadu loňského roku a skončila letos v říjnu. Mezi tím jeho tým pracoval na enginu Decima, se kterým se důkladně seznámil a snažil se jej také uzpůsobit svým potřebám. Kojima Productions používá Decimu zcela odlišně zvláště pokud jde o cutscény. Také uvedl, že jeho tým odvádí skvělou práci, která jde dle jeho slov na poměry AAA titulu velmi rychle. Přičemž vývoj nového titulu trvá vždy standartně 3-5 let a v některých případech to může být i 10 let (zřejmě narážka na Final Fantasy XV).

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno