Hlavní systémový architekt PlayStation 5 Mark Cerny je překvapen širokým rozšířením ray tracingu, které očekával spíše v pozdějších době současné generace konzolí, a snahou o dosažení 60 snímků za sekundu, která se stala jakýmsi univerzálním pravidlem.

V rozhovoru pro GamesIndustry minulý měsíc hovořil muž zodpovědný především za Playstation 4 a Playstation 5 o své dlouhé kariéře, současnosti a možná i budoucnosti her. Na otázku, co ho v současné generaci konzolí nejvíce překvapilo, Mark Cerny prozradil, že ho překvapilo široké rozšíření ray tracingu. Přidání možností ray tracingu do současné generace konzolí bylo pozdní rozhodnutí a on si myslel, že tato technologie bude použita ve hrách vydaných až na konci generace. Naopak několik launchových titulů ray tracing podporovalo, což ho potěšilo.

Hlavního architekta systému PlayStation 5 také překvapila snaha současné generace o 60 snímků za sekundu, což bylo na základě předchozích generací konzolí nečekané.

Přečti si  RECENZE: Niceboy X330 Cubix - Hodně parády za málo peněz

„Další překvapivou věcí je přechod na 60 snímků za sekundu. Na základě předchozích životních cyklů konzolí bych očekával, že bude mnohem více her, které mají pouze 30 snímků za sekundu, a to jen proto, že umělecká díla mohou být mnohem detailnější, pokud máte delší čas na jejich vykreslení. Místo toho je tentokrát téměř univerzálním pravidlem, že hry běží na 60.“

Ve stejném rozhovoru se hlavní architekt systému PlayStation 5 vyjádřil také k dopadu konzolí Sony na celý průmysl, například k tlaku na svět PC díky SSD disku PS5 a k portům Playstation na PC, které se ukázaly být jednodušší, než si mnozí mysleli. Aby se kompenzovaly hry využívající na míru šité funkce konzole, které na PC nejsou k dispozici, byly kvůli tomu zvýšeny minimální požadavky na procesor a paměť RAM, a zatím je nesporné, že Sony odvedla velmi dobrou práci, pokud pomineme několik zklamání z portů, jejichž oprava trvala několik měsíců.

Přečti si  EA Sports FC 25 představeno, vychází 27. září

„V poslední době dochází k vývoji, kdy se exkluzivní hry pro konzole, které byly vytvořeny na míru pro systémy PlayStation, dostávají i na PC. Tato konverze byla jednodušší, než si mnozí mysleli. Hlavním důsledkem je, že minimální specifikace pro PC verzi hry se trochu zvýší, třeba o více procesorů nebo více RAM, aby bylo možné nahradit chybějící systémy.“

Mark Cerny vedl vývoj PlayStation 5 a nepochybně vedl i vývoj nadcházejícího modelu Pro. Ačkoli nový hardware ještě nebyl oficiálně oznámen, díky únikům informací již víme, že přijde s některými novými funkcemi, jako je upscaler PlayStation Spectral Super Resolution a lepší výkon ray tracingu, které pravděpodobně ovlivní celé odvětví stejně jako některé funkce základního modelu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno