Už jste někdy přemýšleli nad tím, že byste vyvinuli a vydali svou vlastní deskovou hru? Možná to znáte. Honí se Vám v hlavě miliony nápadů na to, jak by měla hra vypadat a fungovat. Třeba už i nějaký ten prototyp máte v šuplíku a možná ho už i s přáteli zkoušíte hrát a testovat, ale pořád ten celek nějak nejste schopni dotáhnout do konce nebo prostě jen nevíte, jak pokračovat. A právě pro tyhle případy rozjelo vydavatelství Albi vlastní reality show s názvem Den deskovek, která už má svou první sérii za sebou a aktuálně se chystá série druhá. Vítěz se může těšit na lukrativní smlouvu s Albi, která mu zaručí support při realizaci hry a následné vydání. Jak to probíhá? Vyplníte přihlášku, kterou Albi posoudí a pokud proklouznete mezi užší výběr, čeká Vás prezentace hry před nekompromisní, ale věcnou porotou a případně si s nimi následně budete moci svou hru i zahrát. Ostatně se na první sérii můžete mrknout na YouTube a uvidíte sami. Ovšem pozor! Pokud Vás to natolik zaujalo, že byste to rádi zkusili, tak přihlášky se budou uzavírat 31.5.2022! Takže šup šup.

My jsme měli možnost v rámci „Hry nás baví fest“ krátce vyzpovídat jednoho z porotců, kterým není nikdo jiný, než David Rozsíval, který má v Albi na starosti deskové a karetní hry. Dokonce má i pár titulů ve svém portfoliu jako autor.

Přečti si  Série Persona bude dostupná i na Nintendo Switch

Na konci května končí možnost přihlášení do již druhého ročníku reality show Den deskovek. Kdy se můžeme těšit na první díly?

Někdy v červenci bude probíhat natáčení, poté bude následovat zpracování natočeného materiálu a samotné vysílání je pak plánováno kolem září, října.

Blíží se konec přihlášek (pozn. autora 31.5.2022). Můžeš na prozradit, kolik autorů se tentokrát přihlásilo?

Bohužel to není tolik jako minulý rok, kdy bylo přihlášeno kolem stovky projektů. Letos to vidím spíše v desítkách.

Minulý rok se Vám přihlásilo více autorů, jejichž hra byla ovšem spíše koncept než „hratelná“ verze. Dá se už teď říct, jestli se vývojáři v tomto směru polepšili?

To je možná jeden z důvodů, proč se nám přihlásilo méně autorů, jelikož viděli první sérii a možná usoudili, že na to ještě nejsou připraveni. Ale určitě se dá říct, že projekty jsou důkladnější.

Některé ohlasy a komentáře na zpracování pořadu nebyly úplně přívětivé. Možná to i některé diváky odradilo od sledování dalších dílů. Plánujete v tomto směru nějaké zlepšení?

Přečti si  Periferní zařízení PS3 by mohla být kompatibilní s PS5, jak vyplývá z nedávného patentu

To je pravda, ale určitě na tom zapracujeme. Minulý rok na to bylo strašně málo času. Letos začínáme dřív a na finální podobě by to mělo být znát.

První ročník vyhrál Honza Štěpánek se svou hrou Atol. Jak to vypadá s vydáním tohoto titulu?

Tam jsme ve fázi developmentu. Ladíme design, určité mechaniky, probíráme s autorem možnosti zjednodušení celého konceptu, což byla naše původní myšlenka. Ale teď, po několika hrách s našimi testery přemýšlíme, že hru necháme tak, jak je. Uvidíme.

Jsou i nějaké další projekty, které jsme v pořadu viděly, kde existuje možnost, že je vydáte, i když soutěž nevyhrály?

Je to možné 😊. Třeba se dočkáme 0-2 dalších her.

Jaká hra/téma/mechanismus by Vás v soutěži potěšil?

Určitě by to mohla být rodinná hra. Originální a fungující mechanismus by určitě potěšil. Co se tématu týče, tak ten není zas tak důležitý.

Poslední otázka. Na jakou hru, která v budoucnu vyjde, se nejvíc těšíš?

Osobně se nejvíce těším na ISS Vanguard.

Díky za rozhovor!

Upozornění! Tento text vzniknul volným přepisem ústního rozhovoru při akci Hry nás baví fest, který proběhl 27.5.2022.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno