Je to už poměrně dlouho co by mě nějaká menší hra takhle strhla a pohltila, naposledy se to podařilo snad je Unravel, ale to je jiný příběh. Little Nightmares skvěle pracuje s všudypřítomným napětím, které Vás až hypnotizuje.

Puzzly hádanky a strach…

Vaším hlavním úkolem v této puzzle hororové plošinovce je uniknout s hlavní hrdinku Six, která je po celou dobu oblečena v typicky žluté rybářské pláštěnce, z děsivého labyrintu lodi The Maw, plného groteskních tvorů a temných koutů, které je možno spatřit snad jen v nočních můrách, na denní světlo. Celá hra je naprosto bez dialogů a vy si tak máte možnost příběh lehce domyslet a dobarvit pomocí vlastní fantasie.

Celá hra je rozdělena do pěti kapitol, z nichž každá má své vlastní zaměření. První kapitola Vám zároveň poslouží jako tutoriál a seznámí Vás se všemi herními mechanismy. První tvor, kterého ve hře potkáte je snad nejděsivější a nejrozvinutější ze všech v celé hře a po celou dobu se díky němu necítíte být v bezpečí. Mrazivé jsou i chvíle, kdy cestou potkáváte další drobné postavy či děti, které se choulí uvězněné v klecích a vy jim nemáte jak pomoci. Jak postupujete jednotlivými kapitolami a blížíte se více a více ke světlu tak tvorové i prostředí je méně a méně strašidelné. Je to možná trochu škoda, i když to tak tvůrci zřejmě zamýšleli, aby postava vystupovala z temnot noční můry a ne se do ní naopak více a více nořila. Hra ukrývá tajné předměty, přičemž jeden lehce ovlivní i konec hry.

Přečti si  RECENZE: Stellar Blade - Kočičí ouška a povolení zabíjet

HUD je naprosto čistý, protože zde nedochází k žádnému boji ani sbírání předmětů. Hrdinka si naprosto v pohodě vystačí se sprintem, přikrčením se, jedním skokem a možností šplhání. Ještě můžete držet, nebo házet malé předměty, ale vždy jen abyste se posunuli o krok dále v daném puzzlu, jako poslední funkce kterou Vám Six nabízí je zapálení plamínku, abyste měli o něco větší rozhled, či poslouží k zapálení svíček, nebo lucerniček, které ale nemají žádný hlubší smysl, i když by se přímo nabízela možnost udělat si ve hře save, nebo checkpoint.

Mohlo to být delší, ale i tak jsem se náramně bavil

Hra má mít zhruba 8mi hodinovou herní dobu, ale proběhnete ji za čas poloviční a to si užíváte atmosféru a prohlížíte prostředí, v němž se nacházíte. Po grafické stránce je hra opravdu vydařená a má krásnou grafiku, která si parádně hraje se světlem a stíny, které tvoří nezaměnitelnou atmosféru.

Hru vydává Bandai Namco a je poháněna Unreal 4 Enginem. Termín vydání je 28. dubna na PS4, Xbox One a PC. S cenou 549,-Kč na Storu není hra vůbec špatnou investicí, i když vzhledem k herní době věřím, že řada hráčů počká na nějakou akční cenu.

recenzovaná verze: Xbox One