Phil Spencer oficiálně odhalil specifikace pro nadcházející generaci Xbox Series X a některé nové funkce.

Phil Spencer, vedoucí Xboxu, konečně odhalil, jaké budou oficiální specifikace pro Xbox Series X nové generace, až bude na konci roku uveden do prodeje.

Spencer uvádí, že hráči očekávají, že příští generace konzolí  „nastaví nové standardy v oblasti grafického výkonu a rychlosti zpracování“, které budou definovány „inovativními skoky v procesoru CPU, GPU a technologii ukládání dat“.

Za prvé, Xbox Series X má vlastní procesor nové generace, „využívající nejnovější architektury AMD Zen 2 a RDNA 2 AMD.“ To umožňuje konzoli dodávat čtyřnásobek výkonu zpracování Xbox One. Rovněž umožňuje vývojářům využívat 12 teraflopů GPU, což, jak uvádí, je dvakrát více než u Xbox One X, který disponuje výkonem 6 teraflopů. Tato vylepšení umožní konzoli poskytovat vyšší snímkové frekvence a nabídnout větší herní světy.

Stínování s proměnnou rychlostí (VRS) umožní vývojářům „upřednostňovat jednotlivé efekty na konkrétní herní postavy nebo důležité environmentální objekty“, spíše než používat cykly GPU jednotně pro každý pixel na obrazovce.To by mělo hráčům přinést stabilní obnovovací kmitočet a vyšší rozlišení, aniž by to mělo vliv na konečnou kvalitu obrazu.

Xbox Series X bude také zahrnovat hardwarem akcelerovaný DirectX ray tracing, které přináší příští generaci her mnohem lepší osvětlení, odrazy a globální osvětlení.

Xbox chce navíc zajistit, aby hráči získali rychlý zážitek, který si budou moci užít. Aby toho bylo dosaženo, bude Xbox Series X zahrnovat SSD nové generace, umožňující vznik ještě větších herních světů, které se budou bleskurychle načítat.  Nová funkce Quick Resume umožní hráčům pokračovat ve více hrách v pozastaveném stavu. To znamená, že budete moci přeskakovat ze hry do hry, bez nutnosti jejich ukončování. 

Dynamický vstup latence (DLI) zlepší zážitek mezi hráčem a konzolí, nová funkce, která synchronizuje bezdrátový vstup okamžitě s tím, co se zobrazuje, a „ovládací prvky jsou ještě přesnější a citlivější.“

Společnost Xbox spolupracuje s výrobci televizních přijímačů a na fóru HDMI s cílem zajistit inovaci HDMI 2.1. Hráči mohou očekávat, že u Xbox Series X bude přítomen režim Auto Low Latency Mode (ALLM) a Variable Refresh Rate (VRR). ALLM znamená, že Xbox One a Xbox Series X automaticky nastaví připojený displej do režimu nejnižší latence. VRR bude pracovat na synchronizaci obnovovací frekvence displeje, aby se zajistilo, že odpovídá obnovovací frekvenci hry, aniž by způsobila trhání. Díky tomu bude Xbox Series X podporovat také až 120 snímků za sekundu.

Spencer také hovořil o kompatibilitě her s nadcházející konzolí nové generace. Říká, že Xbox „pokračuje ve svém závazku kompatibility s Xbox Series X a investuje do technologie, která usnadňuje vlastnictví her po generace.“

Jsou podporovány stávající hry Xbox One, zpětně kompatibilní Xbox 360 a originální hry Xbox. Nejen že hry poběží lépe a rychleji, ale hráči si budou moci přenést i veškeré herní příslušenství Xbox One na XSX.

Smart Delivery je závazek, který bude přítomen ve všech exkluzivních titulech her X Studios Game Studios, včetně nadcházejícího Halo Infinite. To znamená, že hráči budou muset zakoupit titul pouze jednou, aby mohli hrát nejlepší dostupnou verzi hry na jakékoliv konzoli Xbox. Technologie Smart Delivery je k dispozici pro všechny vývojáře a vydavatele a lze ji použít u titulů, které se chystají vydat na Xbox One, než se přesunou do Xbox Series X.

Služba Xbox Game Pass bude i nadále pokračovat v uvádění exkluzivních titulů v den vydání.

O konzoli se ví i další věci, například, že je neuvěřitelně tichá a je ji možné také položit, i přesto, že je vyobrazována jako stojící věž.

Xbox Series X bude uveden do prodej na konci tohoto roku.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno