Nové studio, nová hra, nový zážitek, herní průlom? Jednou za čas se objeví parta lidí, která si řekne, že vytvoří Indie hru a dopadne to tak fenomenálně, že schytává ta nejvyšší hodnocení na herních portálech a serverech, jako je například Steam, který všichni dobře známe. V minulých letech se tak objevily fenomény jako třeba Papers, Please!, Factorio nebo třeba This War of Mine. Letos si ukážeme Despotism 3K, na který se bude dlouho vzpomínat.

V této kratší, ale o nic horší, recenzi si ukážeme novinku z post-apokalyptického světa. Píše se rok cca  3 000 a počítač navržený někým, kdo si říká The Master ovládl svět. Nemusíte se bát… vy budete ti zlý. Story mód má jednoduchý princip… přežijte 25 dní.

Přečti si  Archetyp Invoker ve hře Remnant 2: The Forgotten Kingdom odhalen v novém traileru

V jednoduché pixelové grafice, která je naprosto dostačující a leckdy jste i rádi, že se vám nemlží různé efekty, obsadíte lidstvo, které vám bude otročit. V jednoduchosti je síla a na tomto principu funguje i tato hra. Robotickýma rukama budete přenášet lidi z jejich útulného bydlení (skleněného akvárka) do frajerské posilovny (křeččího kolečka na vyrábění proudu), do příjemného baru na seznamování (prosklené množírny, plné orgií), do obchodu s gurmánskými pochutinami (vytváření živin, která putuje rovnou do žaludku otrokům) a obrovského čistého bazénu (plného kyseliny, kvůli rozpouštění otroků na prvočinitele). Kromě toho, že se lidé postupně unavují, potřebujete jim poskytovat potravu, tak zároveň musíte získávat energii na život svého počítače. To vše vám protínají každou chvilku náhodné eventy, kde vám odpověď ovlivní celý průběh jedné hry, kterou budete nejednou opakovat, což je kouzlo rogue-like her a pozor! Nejednou budete moct postřehnout referenci na jiné hry, knihy, či filmy, jako je třeba Cthulhu od Lovecrafta, či doktora „Octa“ ze spider-mana. O základním principu hry to bude vše, tak se podívejte na jeden průchod, který jsem pro vás natočil, ale nezapomeňte, že eventy se mění a vždy to může být kompletně jiné.

Vývojáři: Konfa Games

Vydavatel: Konfa Games

Datum vydání: 8. 11. 2018