Po celá desetiletí byli hráči videoher považováni za stereotypní a antisociální stvoření s nadváhou, bez ambicí a žijící v ve svých temných pokojících u rodičů, kde celé dny tráví pouze hraním.

Nedávná studie společností Alienware a společnosti Dell Gaming zjistila, že hráči jsou ve skutečnosti přesným opakem výše zmíněných negativních stereotypů. Společnosti provedli svůj výzkum v celkem 11 zemích a zjistili, že průměrný hráč není teenager žijící s rodiči, ale naopak je to člověk pracující a mající vlastní rodinu a je aktivním členem komunity. Dále bylo zjištěno, že díky masivnímu rozšíření her, dnešní hráči mnohem více akceptují ostatní, zejména pak etnický původ, politické názory a sexuální orientaci.

Studie rovněž odhalila, že v minulosti byl výraz gamer vnímán negativně podobně jako pojmy “nerd” a “geek”, dnes je tomu naopak a hráči jsou označování jako “cool”, “zábavní” a “vzrušující”. Zároveň se také mohou pochlubit mnoha zvýšenými dovednostmi jako v oblasti vedení, dovednosti strategického myšlení, či zvýšené koordinaci očí a rukou.

Přečti si  Dying Light 2 bude mít „mnohem více“ eventů v otevřeném světě, než měl první díl

Studie dále poukazuje na to že dnešní hráči mají mnoho více dalších vedlejších zájmů, jako fitness, což dokladuje i 40% dotázaných hráčů, kteří uvedli, že velmi rádi cvičí. Studie také vyvrací zažitý stereotyp, že jsou hráči samotáři, kteří inklinují k sebevražedným sklonům, ale naopak nevynechají žádnou oslavu narozenin, či sportovní událost.

Pokud se podíváme na rostoucí globalizaci her a demografické údaje dnešní herní komunity , kde si muži i ženy, stejně jako lidé různých národností, užívají hraní her, není divu, že se hraní stalo inkluzivnější činností. Jak vidno, tak videoherní odvětví má za sebou velmi dlouhou cestu a je vidět, že dnešní hráči jsou mnohem uznávanější za své pozitivní přednosti.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno