Hranice pro hráče na různých platformách padnou 11. 6. 2020. Součástí další bezplatné aktualizace No Man’s Sky totiž bude cross-platform multiplayer. Současně bude hra zahrnuta do předplacené služby Game Pass a to jak pro Xbox One tak pro PC.
Cross-platform hraní se týka jak PlayStation 4, tak Xbox One i PC verze. Vývojáři si tak mohou odškrout jeden velký problém, který sužoval hru již od prvopočátku. Právě avizovaný, avšak nepřítomný, multiplayer byl hlavním terčem kritiky hned po vydání v roce 2016. Toho se po mnoha updatech hra dočkala až o dva roky později. A pokud bych dnes měl dát ostatním vývojářům příklad, jak se starat o svou hru a naslouchat kritice ze strany hráčů, odkázal bych je na Hello Games. Tohle studio totiž pozvedlo svou hru z popela a po 4 letech téměř neustálých updatů se z ní stalo úplně jiná hra.
Pojďme se podívat, jak se hra vyvíjela postupem času od svého vydání:
v1.10 – Foundation – Byla přidána možnost vlastnictví nákladních lodí, volba domovské planety a stavba obyvatelné základny. Přidán režim přežití a tvorby.
v1.20 – Pathfinder – Dopravní prostředky, vylepšení grafiky, podpora PS4 Pro a zobrazení v Ultra HD.
v1.30 – Atlas Rises – Nová prostředí hry, více než 30 hodin příběhových misí, další grafická vylepšení.
v1.50 – Next – Přepracovaná herní grafika, možnost 3rd person zobrazení, úpravy postavy, nové ekonomické a výrobní systémy a první verze multiplayeru.
v1.70 – The Abyss – Více možností pro podvodní průzkum, nové druhy vodní fauny a flóry, nové mise, podvodní základní a podvodní dopravní prostředky.
v1.75 – Visions – Přidání nových biomů a fauny, nové archeologické a záchranářské mise, vylepšení komunitních misí.
v2.0 – Beyond – Finalizace multiplayeru a podpora VR.
v2.2 – Synthesis – Vylepšená customizace lodí, možnost rozkládání lodí, nový nástroj pro editování terénu, nové technologie, možnost pohledu z první osoby v Exocraftu.
v2.3 – Living Ship – Biologické kosmické lodě, organické technologie, nová sada misí, NPC ve vesmíru.
v2.4 – Echo Mech – Nové možnosti prozkoumávání v hybridních exoskeletech (vybavené jetpackem), vylepšení grafiky, vylepšené možnosti správy energií v základnách.
Každý z velkých updatů obsahoval stovky drobností, které pochopitelně nezmiňujeme a mezi velkými aktualizacemi bylo množství drobných patchů opravujících chyby a zlepšujících herní zážitek. Sean Murray se v souvislosti s nadcházejícím patchem vyjádřil, že nás čeká ještě mnoho dalších updatů, mnoho nového obsahu a mnoho překvapivých funkcí.