Jestli byl první Outlast považován za drsné zkoumání duševního zdraví kterému společnost čelí, tak ambicióznější  Outlast 2 je především o náboženství.

Outlast 2 navazuje na první díl herním stylem a to hrou na schovávanou. Jinak nemá krom video kamery s prvním dílem téměř nic společného a druhý díl se vydává po své vlastní dějové lince.

Investigativní novinařina je dřina

Jakožto investigativní novinář a kameraman v jedné osobě Blake Langermann se vypravujete se svou ženou Lynn, v rámci kauzy ztracené těhotné ženy Jane Doe, do arizonské pouště. Asi není úplně nutné říkat Vám, že věci a dění nabere velmi rychle jiný směr a to rovnou havárií vrtulníku v němž za svou reportáží letíte. Po probrání zjistíte, že Vaše žena z místa nehody zmizela a Vy jste se ocitli v horské osadě která je přímo lůnem jakéhosi náboženského kultu. Poměrně brzy přicházíte na to, že tito okultisti si re-interpretovali Biblické písmo a že v oblasti existuje hned několik takovýchto skupin. Vy sami se budete snažit přijít na to co je toto místo zač a hlavně se budete snažit přežít, protože místí chátra není na nějaké šmíráky s kamerou dvakrát zvědavá.

Přečti si  Warzone Season 3 Combat Pack je zdarma k dispozici pro předplatitele PlayStation Plus

Touha po bateriích a závislost na kameře Vás může klidně zabít

Podobně jako v prvním díle vám bude největším přítelem kamera s nočním viděním, která má v tomto režimu spotřebu jak výrobní linka v automobilce, ale nemusíte si zoufat osada je naštěstí místem, kde se baterie do kamery povalují a to i na místech, kde byste je vůbec nečekali. Vašimi jedinými a největšími zbraněmi jsou rychlé nohy, schopnost tichého plížení se a hlavně dovednost dobře a rychle se schovat. Nic více než kamera, baterie a listy papírů s okultistickými texty se Vám do rukou nedostane.

Outlast 2 recenze GAMEPRESS

Tentokrát nejde o Sex, Drogy a Rock’n’roll, ale o Sex, náboženství a rozsekaná těla

Díky všudypřítomné tmě, slabé výdrži baterie a skvělému zvuku má hra opravdu děsivou atmosféru. Hra Vás nebude šetřit ani na okamžik, protože čím více hrou postupujete tím více je hra morbidní. V řadě okamžiků si budete říkat, že hra zachází až příliš daleko. Sex je ve hře velmi silné téma, stejně tak i zmrzačené děti. Hra je v tomto směru do jisté míry přelomová minimálně množstvím zobrazeného násilí a brutality, která byla ve hrách až do této chvíle Tabu. Je nutno si ale uvědomit, že se jedná o hru pro dospělé publikum, které takovéto věci už zřejmě tolik nepřekvapí a neutrpí tím žádná traumata, ze kterých by se v noci budili polití ledovým potem.

Outlast 3 recenze GAMEPRESS

Outlast 2 má celkem šest kapitol se kterými si vydržíte na nějakých šest až osm hodin herního šílenství, v závislosti na tom jakou úroveň obtížnosti si zvolíte. Po grafické stránce je hra vcelku vydařená, ale netuším co by se dalo pokazit na tmě kde nevidíte pomalu na krok, či zeleném nočním vidění? Zvuk je to co potom dokresluje prostředí dělá vytváří opravdu hutnou atmosféru.

recenzovaná verze: PC