Halo Infinite mělo být launch titulem pro konzole Xbox Series X, ale po reakcích na zveřejněné záběry se hra vrátila spět do výroby, aby byla vylepšena a nabídla skutečný next-gen zážitek. Phil Spencer se nyní utěšuje tím, že hra alespoň dorazí pro širší publikum Xbox Series X / S.
Není pochyb o tom, že absence Halo Infinite při vydání nových konzolí společnosti Microsoft byla citelně znát. Zatímco každá nová konzola je sama o sobě skvělá, nedostatek nových first party titulů může opět nahrávat konkurenci. Phil Spencer si však myslí, že situace není tak černá, jak by se mohlo zdát.
V rozhovoru pro The Verge byl Spencer dotázán na Halo Infinite a jeho zpoždění do roku 2021, přičemž ředitel Xbox konkrétně řekl, že si stále přeje, aby hra byla vydána tak, jak bylo původně plánováno. „Chtěli jsme Halo při startu.“ Mysleli jsme si, že by to pro nás jako Xbox byl skutečný kulturní okamžik, “řekl Spencer.
To znamená, že Spencer si nemyslí, že je situace špatná. Nejen, že říká, že Halo Infinite bude nyní jistě z dlouhodobého hlediska lepší videohrou, ale také dorazí v okamžiku, kdy bude na trhu mnohem více konzolí nové generace. „Z dlouhodobého hlediska si myslím, že to, co se stane, bude to, že získáme lepší hru Halo v pravý čas, kdy konzole bude pro lidi dostupnější.“ Mám z toho dobrý pocit. Myslím si, že hra bude v okamžiku kdy jí vydáme, lepší, “ pokračoval.
Spencer dále uvedl, že se velmi těší na budoucí tituly z rodiny Xbox Game Studios a ví, že tým Microsoftu musí mít dostatečnou softwarovou podporu, aby zákazníci byli přesvědčeni o tom, že se rozhodli správně.
Halo Infinite má být vydáno v průběhu roku 2021 na XSX/S, Xbox One a PC.