Generální ředitel Microsoft Gaming Phil Spencer v dlouhém chatu na podcastu The Verge’s Decoder jako obvykle ujistil řadu hráčů v tom, že splní všechny své závazky vůči spotřebitelům, jako je například poskytování Call of Duty na PlayStation v dohledné budoucnosti.

Na jiném místě v rozhovoru však Phil Spencer poznamenal, že podnikání Microsoft Gaming by se mohlo z dlouhodobého hlediska stát neudržitelným, aniž by nedošlo k expandování na mobilní trh, což je klíčový faktor v dohodě o koupi Activision Blizzard za 69 miliard dolarů.

Pokud jde o příležitost Activision – říkám to stále dokola a je to pravda – rozhodně to začíná názorem, že lidé chtějí hrát hry na každém zařízení, které mají. Jde o to, že mobilní prostor je místem, kde pokud nezískáme relevanci jako herní značka, časem se toto podnikání stane neudržitelným. Nejsme sami, kdo to vidí; to platí pro každého z nás. Pokud nejste schopni najít zákazníky na telefonech nebo na jakékoli obrazovce, na které chce někdo hrát, pak se skutečně rozdělíte na specializovanou část her, kde bude provozování globálního podnikání velmi náročné. Je důležité, že pokud se snažíte provozovat globální herní byznys v masovém měřítku, setkáte se se svými zákazníky tam, kde chtějí hrát, a mobilní zařízení je tím místem stále více.“

Za tímto účelem tazatel Nilay Patel poukázal na to, že King ve skutečnosti vydělává více peněz než Activision a Blizzard, protože Candy Crush je dokonce ziskovější než Call of Duty. Generální ředitel společnosti Microsoft Gaming s tím souhlasil a dodal, že dohoda, která se týká Call of Duty, je konstrukt vytvořený společností Sony.

Myšlenka, že Activision Blizzard je jen o Call of Duty na konzole, je konstrukt, který mohl vytvořit jen náš konzolový konkurent a možná někteří hráči. Ale skutečnost je taková, že nám jde o Call of Duty: Mobile a Diablo mobile, což jsou dvě velké mobilní franšízy s širokou hráčskou základnou.“

Připomínáme, že regulační orgány Spojeného království a EU nyní hlouběji zkoumají dohodu Microsoft/Activision Blizzard, zatímco stále čekáme na vyjádření americké Federální obchodní komise. Microsoft stále očekává, že dohoda bude uzavřena do června 2023; pokud se tak nestane, Microsoft bude muset zaplatit pokutu ve výši 2-3 miliardy dolarů.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno