Po únicích informací z minulého týdne, které se týkaly specifikací grafického procesoru a výkonnostních cílů PlayStation 5 Pro, se Insider Gaming dozvěděl další specifikace PlayStation 5 Pro. Pro srovnání uvádíme také specifikace standardní konzole PlayStation 5.

Podle úniku bude PS5 Pro obsahovat 2-4x ray tracing, o 45 procent rychlejší vykreslování než základní model PS5, vlastní architekturu strojového učení, podporu rozlišení 8K, AI Accelerator, který bude podporovat 300 TOPS 8bitových výpočtů. / 67 TFLOPS 16bitové pohyblivé řádové čárky a 33,5 teraflops GPU. Navíc, v souladu s předchozími úniky, bude PS5 také využívat proprietární řešení supersampling nazvané PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling (nebo PSSR).

Systémová paměť

Standardní PlayStation 5 – 448 GB/s (14 GT/s)
PlayStation 5 Pro – 576 GB/s (18 GT/s) – 28% nárůst oproti standardní konzoli.

Rovněž je nastíněno, že systémová paměť konzole PlayStation 5 Pro je výkonnější než standardní konzole, takže nárůst šířky pásma může být vyšší o více než 28 %.

CPU

Procesor je totožný se standardní konzolí PlayStation 5, avšak model Pro má režim „vysoké frekvence procesoru“, který zvyšuje frekvenci procesoru na 3,85 GHz – což je o 10 % více než u standardní konzole.

V režimu vysoké frekvence CPU je procesoru přiděleno více výkonu a dojde ke snížení taktu GPU přibližně o 1,5 %, což má za následek zhruba o 1 % nižší výkon GPU.

Zvuk

ACV v konzoli PlayStation 5 Pro běží na vyšší taktovací frekvenci oproti standardní konzoli PlayStation 5, což má za následek, že knihovna ACM má o 35 % vyšší výkon.

  • Lze zpracovávat více konvolučních dozvuků
  • Lze zpracovat více FFT nebo IFFT
  • GPU (dříve odhaleno)
  • Vykreslování o 45 % rychlejší než u PS5
  • 2-3x Ray-tracing (v některých případech x4)
  • 33,5 teraflopů
  • PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) řešení pro upscaling/antialiasing
  • Podpora rozlišení až 8K je plánována pro budoucí verzi SDK
  • Vlastní architektura strojového učení
  • Akcelerátor umělé inteligence, který podporuje 300 TOPS 8bitových výpočtů / 67 TFLOPS 16bitových výpočtů s plovoucí desetinnou čárkou

Kromě toho: 30 WGP se specializovanými shadery BVH8 oproti 18 WGP s transverzálními shadery BVH4 na standardním systému PlayStation 5.

Je také známo, že jako prostředek k tomu, aby byl PlayStation 5 Pro co nejvíce „konkurenceschopný“ (to není moje formulace), bude mít odpojitelnou diskovou jednotku, která bude totožná s nejnovější iterací standardního PlayStation 5, a 1 TB úložného prostoru.

V současné době běží PlayStation 5 Pro na SKD 9.00 a SKD 10.00 se očekává na podzim 2024, což je aktuální cílové datum vydání konzole.

Devkity PS5 Pro jsou údajně v rukou studií Sony od září loňského roku, přičemž třetí strany je dostávají od ledna. Henderson také tvrdí, že testovací sady, které budou „identické s konečným produktem“, začnou vycházet letos na jaře.

V současné době se společnost Sony údajně zaměřuje na uvedení konzole na konec roku 2024, ale podle Hendersona by toto datum mohlo být posunuto kvůli nedostatku first-party titulů.

Informace ohledně PS5 Pro pro vás nadále sledujeme.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno