Forspoken je vůbec první hra, která obsahuje zcela novou technologii DirectStorage od Microsoftu.

Microsoft DirectStorage nabízí jedny z nejnižších časů načítání her, přičemž načtení Forspoken z nabídky trvá pouhé sekundy. Tato technologie se rozhodně rozšíří a pomůže PC ještě více konkurovat novým konzolím.

Technologie DirectStorage společnosti Microsoft může být povolena na SSD PCIe. Funguje dobře s NVMe SSD, ale musíte mít disk, který je s touto technologií kompatibilní, aby technologii plně využily. V současné době neexistuje žádný seznam zařízení DirectStorage kromě několika zařízení, která oficiálně zmiňují kompatibilitu s DirectStorage. Jediný způsob, jak zjistit, zda je váš počítač připraven na DirectStorage, je zkontrolovat to prostřednictvím herního panelu Xbox na vašem počítači, který lze vyvolat pomocí funkce Windows Key + G. 

Přečti si  Bethesda zdánlivě připravuje dva neohlášené Fallout projekty

Nyní PCGamesHardware otestoval Forspoken na systému, který používal Intel Core i9-12900K a grafickou kartu GeForce RTX 4090. Počítač byl testován se třemi různými zařízeními pro ukládání, PCIe Gen 4, PCIe Gen 3 a SATA SSD. Výkon byl hodnocen prostřednictvím in-game benchmarku a výsledky jsou velmi zajímavé.

Použití DirectStorage na všech třech zařízeních mělo podobné hodnoty 1% a 0,1%, ale průměrná FPS je místo, kde věci začínají být velmi zajímavé. SATA SSD, na kterém nebylo spuštěno DirectStorage, poskytovalo 83,2 FPS oproti 74,4 a 75,3 FPS u Gen 4 a Gen 3 SSD. SATA SSD produkující vyšší průměrnou snímkovou frekvenci než zařízení PCIe s DirectStorage, to vyvolává dojem, že tato technologie má ještě co vyladit, protože zatím si vybírá mírnou daň na zdrojích GPU, a to až 10 %.

Přečti si  Mód přináší DLSS 3 i na grafické karty řady Nvidia RTX 20 a 30

Všechny testy výkonu byly provedeny ve 4K a viděli jsme, že Forspoken není nutně velmi optimalizovaný titul. Pokud nebo dokud nepoužíváte určitou metodu převzorkování, jako je DLSS/FSR/XeSS, hra bude produkovat přibližně 60–70 FPS při maximální kvalitě 4K a 10% pokles FPS by mohl vést k nižší snímkové frekvenci než 60 FPS i na velmi drahých PC sestavách. S výše uvedenými metodami převzorkování můžete získat přes 100 FPS, ale pro uživatele, kteří chtějí nativní kvalitu, nemusí být plynulá snímková frekvence pomocí DirectStorage možná.

S tím, co bylo řečeno, je to jen první ukázka technologie DirectStorage společnosti Microsoft a doufáme, že budoucí herní tituly, které ji budou využívat, přijdou s lépe optimalizovaným enginem, než jaký jsme získali ve Forspoken.

https://youtu.be/u_3hTbE482M

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno