Hry jsou velký byznys o tom nemůže být sporu, což dokládá také nejnovější zpráva společností SuperData a PayPal.

Tyto společnosti nedávno dokončily hloubkový průzkum online nákupů digitálních služeb mezi 25 tisíci respondenty na 25 trzích (včetně České republiky). Průzkum odhalil zajímavé postřehy o chování hráčů. PayPal patří ve světě počítačových her k poskytovatelům řešení pro obchodníky i spotřebitele. Hry se na globálním ročním objemu plateb přes PayPal podílejí částkou 12 miliard dolarů, oproti roku 2017 tak zaznamenaly nárůst o více než 23 %.

  • Počítačové hry představují v globálním ročním objemu plateb prostřednictvím služby PayPal částku 12 miliard dolarů, oproti roku 2017 tak zaznamenaly nárůst o více než 23 %.
  • Ženy v globálním měřítku tvoří 47 % všech online hráčů, v České republice je jich 33 %.
  • Celých 47 % Čechů dává přednost nákupu digitálních verzí her proto, že nemusejí opouštět pohodlí domova, pro 46 % je důvodem k nákupu digitálních her nižší cena.
  • 65 % z českých hráčů, kteří streamují přenosy ze svých her, nedostává za svou práci na herním videoobsahu zaplaceno. To je podstatně víc než v Maďarsku či Polsku, kde je takových hráčů 57 %.

Jaké hry mají Češi nejraději?

 Podle zmíněného průzkumu společností PayPal a SuperData Čechy hodně baví akční hry. 45 % českých hráčů uvádí, že v posledních třech měsících hráli hru akčního typu. Těsné druhé místo v tomto souboji patří střílečkám: v posledních třech měsících si je podle svých slov zahrálo 44 % Čechů. Co se týče struktury a obsahu her, mají čeští hráči (43 %) rádi hry s průvodcem („walkthrough“). Tento typ her obsahuje různé prvky videa, které hráčům pomáhají se zvládnutím konkrétních úkolů, takže hru snáz úspěšně dokončí. Mimo to si Češi užívají zábavné nebo humorné hry: 35 % respondentů uvedlo, že někdy sledují klipy nebo videomontáže z her zaznamenaných jinými hráči. Takový obsah bývá nejčastěji dabovaný nebo sestříhaný. Pokud jde o živě streamovaný obsah nebo hry ve formě videa na vyžádání, sleduje je v globálním měřítku 45 % účastníků průzkumu. V Česku je ovšem takových hráčů podstatně méně a znatelný pokles je v tomto segmentu vidět také v dalších zemích střední Evropy: podobný obsah pravidelně sleduje jen 23 % Čechů, 40 % Maďarů a 34 % Poláků.

Přečti si  Remnant 2: The Forgotten Kingdom je nyní k dispozici

Motivace: Co podněcuje české hráče k hraní?

 Z průzkumu vyplynulo, že zájem o konkrétní typy online her se liší podle věku respondentů. Mladší publikum od hry očekává okamžité uspokojení: hráči z věkové kategorie 18–34 let například vyhledávají videa „Let’s Play“ se záznamy, které je provedou úskalími hry, častěji (ve 48 % případů) než starší hráči (28 %).

Nasazení: Kolik času lidé hraním stráví a kolik peněz utratí?

Podle údajů společností PayPal a SuperData se evropští hráči počítačovým hrám věnují buď každý den (35 %), nebo zhruba 1–3× týdně (29 %). V počtu hráčů, kteří se hraním baví každý den, přitom Evropa za zbytkem světa zaostává a je poslední. Nejvíce každodenních hráčů žije v oblasti Středního východu a Afriky. Čeští hráči jsou podle času věnovaného hraní rozděleni v zásadě rovnoměrně: 25 % uvádí, že hrají v kuse 1–2 hodiny, shodné procento tvrdí, že na jeden zátah prosedí u her 2–4 hodiny. Déle než 4 hodiny najednou stráví u hry 24 % nadšenců.

Přečti si  Splinter Cell Remake by mohl obsahovat technologii, která umožní nepřátelům detekovat hráče pomocí Ray-Traced Reflections

Pokud jde o finanční investice do her, největší podíl (zhruba pětinový) mají mezi Čechy hráči, kteří v posledních třech měsících za nákupy her ze svých oblíbených zdrojů online obsahu utratili mezi jedním a dvěma tisíci korun. Například ve Spojených státech mají přitom největší podíl (22 %) hráči, kteří za stejné období utratí ekvivalent přibližně 650 korun.

Přístup: Na jakých zařízeních hrajeme?

Z dalšího zajímavého zjištění z průzkumu společností PayPal a SuperData o chování hráčů vyplývá, že čeští uživatelé drží krok s globálními trendy a přecházejí na mobilní zařízení. Herní obsah na mobilních zařízeních pravidelně otevírá 61 % Čechů. Významný podíl ale v Česku stále mají i hráči, kteří hrají na noteboocích (53 %) a stolních počítačích (58 %). V globálním porovnání s návyky hráčů po celém světě Češi i dnes upřednostňují klasické hraní na stolním počítači výrazněji než jejich kolegové v jiných zemích a oblastech. Ve světovém srovnání dokonce čeští hráči pravidelně ke hře využívají stolní počítače dvakrát častěji.

Metodika

Studie byla provedena na 25 trzích po celém světě mezi přibližně 25 tisíci respondenty z řad spotřebitelů (zahrnovali reprezentativní národní vzorky online populace nad 18 let). Odpovědi byly shromažďovány prostřednictvím online dotazníku. Průzkum probíhal od února do března 2018.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno