Zajímalo by mě, kdo z Vás, co si tuto recenzi právě čtete, si pamatuje animovaného lišáka Robina Hooda od Disney. Tento video herní kousek od vývojářů Montebearo, který je zároveň jejich prvním, vybízí k tomu, abyste si tento film připomněli jako za mého mládí. Ukazuje nám totiž partu zvířecích, nebojácných a krutě roztomilých válečníků, jak se dá krásně probojovat skrz hordy nepřátel do plně hlídaného města a to v kresleném kabátku Deckbuildingového RPG, v podobném stylu jako Slay the Spire.

Ačkoliv je hra stále v předběžném přístupu, tak už teď nabízí spousty obsahu, které si lze plnými doušky užít. Příběh je zde poměrně nezajímavý, jelikož jste v podstatě jenom zvířecí odboj snažící se svrhnout krále a  žádný herní průchod tím není nijak zatěžován, takže neočekávejte sáhodlouhé texty o dějinách univerza. Na druhou stranu to ani moc od hry neočekáváte a tak po titulním výběru dvou postav, které se mění prakticky jenom obrazově, vyrážíte dobít město pro lid. Gameplay se už v tuto chvíli dá rozdělit na dva tábory. Prvním je samotné procházení městem, které je tvořeno za pomocí třech hromádek karet. Každá karta má svoji životnost dokud na ni nekliknete a neprovedete tak patřičnou událost a poté se zahodí. Očekávejte tak, že skvělé eventy, jako například nákup zbraní nebo ochrana děduly u stánku s pivem, má životnost pouze jedno kolo, čili si budete moci vybrat pouze jednu z těchto karet, ale ve chvíli kdy objevíte past nebo vás začnou pronásledovat elitní hlídky, tak karta bude mít životnost třeba čtyři kola a doufáte tak, že ve zbylých dvou hromádkách bude něco, co Vás tolik nezničí, dokud karta nezmizí. Druhá část hry je samotný souboj, protože ne vždy se dá všemu vyhnout. V tu chvíli nastupují Vaše postavy na bitevní pole, kde je usadíte buď na přední linii nebo na zadní. Pro Vás, jakožto hráče, to nemívá tak často vliv, jelikož karty, které využíváte k souboji za energii každé z postav můžete využívat, ať jsou kdekoliv. Jasně, pokud máte kartu, která přidá více zbroje všem jednotkám v přední linii a jednu postavu máte v té zadní, tak ji moc nevyužijete, ale tomu se dá jednoduše přizpůsobit. U soupeře to je ovšem něco jiného. Ten střídá své tahy vždy v pořádní, jednou přední linie a jednou ta zadní. Dá se tak počítat s tím, že zabití králičích lučištníků v jednom kole dost možná není reálné, ale jelikož hrají až ten druhý tah, protože jsou vzadu, tak byste to mohli zvládnout ještě před tím, než dokáží vystřelit. Za každý takto odehraný souboj poté získáte určitý obnos peněz, nějakou novou kartu do balíku a třeba i nějaké ty předměty pro Vaše postavy. Tyto předměty standardně představují akorát nové karty, které se vám přidají do balíčku, ale hrát je bude moct pouze ta postava, která má předmět oblečený.

Přečti si  RECENZE: Stellar Blade - Kočičí ouška a povolení zabíjet

Během průchodu budete potkávat spousty zajímavých událostí. Verbovat nové postavy, vybavovat a trénovat ty aktuální charaktery, občas o nějakou z nich přijdete, jelikož smrt je fatální a životy se sami neobnovují a zároveň opakovat pořád dokola, dokud nedosáhnete svého cíle. Osobně mám ohromnou radost, že konečně Goblinz Studio, po všech těch nezdařených pokusech, vydalo dobrou hru, která, pokud se bude držet aktuálním trendem a přístupem, má šanci na obrovsky kladné hodnocení.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno