Když v roce 2015 vyšla hra s názvem 60 seconds, tak asi nikdo nečekal jaký světový „boom“ z toho vznikne a to obzvlášť, když se jedná o první indie záležitost od skupiny Robot Gentleman. Velmi unikátní herní koncept, kde máte 60 sekund na to, aby jste naházeli co nejvíce věcí do protiatomového krytu a přežili tak post-apokalyptickou dobu, se stal hitem mezi youtubery po celém světě.  Po třech letech tu máme pokračování s „humorným“ názvem 60 Parsecs a podíváme se s ním do vesmíru.

Jako u většiny her s oblibou začínám příběhem, nicméně tady to bude trochu jiné. Vše se genericky mění při každém průchodu a nikdy tedy nemáte naprosto totožný průběh hry. Jak si tedy povedete je čistě a jenom na vás s tím, že princip je velmi jednoduchý. Jste ve vesmírné stanici 60 parseků daleko od země když v tu ránu budete za (a teď se podržte) 60 sekund zničeni… to včetně celé zeměkoule. Váš jediný způsob přežití je sesbírat co nejvíce věcí a posádky do záchranářského modulů lodi, kde se vystřelíte do nekonečného vesmíru.

Přečti si  TEST: Hibloks Charging Case Unbounded - Na cestách s VR bezpečně a s nabitou baterií

Celý gameplay poté vypadá velmi podobně jako v prvním dílu hry. Sedíte s celou posádkou v jedné místnosti, kde je každá postava něčím specifická, ať už svou silou, agilitou nebo inteligencí. Po levé straně na vás neustále bliká počítač propojený s jehličkovou tiskárnou, který vám neustále hlása co se kde děje, co jste provedli a jak pokračuje váš příběh. To jak se chcete během průchodu rozhodovat záleží převážně na hlavním A.S.T.R.O počítači, který vám hlásí takřka náhodné eventy, které musíte nějakým způsobem plnit a to ať už za pomocí věcí, které jste si přibalili, či za pomocí vlastností posádky. Ačkoliv se jedná o post-apo hru, tak je vše pojato velmi s humorem a nemusíte se bát, že byste tento počin jednou dohráli a už byste se nechtěli vracet.

Přečti si  Červnové oznámení Gears 6 zdánlivě teasuje herec JD Fenixe

Kromě bláznivě kreslené grafiky, která zde sedne jako tzv. zadek na hrnec, si užijete spousty humorného příběhu a „vesmírné“ hudby. K ovládání potřebujete klávesnici pouze na prvních 60 sekund, kde je ovládání o poznání lepší než v prvním díle a pak už pouze myš.

Ačkoliv máte nyní ve hře mnohem více možnosti jako třeba vyrábět nové  zásoby, což v prvním díle nebylo, či očividně lepší využívání postav, tak s textem to trochu vývojáři přehnali a na to, jak příjemně odpočinková hra to před tím byla, kdy jste měli tak 8 řádků textu se nemusíte obávat, že byste zde měli někdy méně textu, než 15 řádků. Díky tomu mě občas příběh nebavilo číst a ztrácelo to tak na svém kouzlu čtení deníčků mladého astronauta.

Vývojáři: Robot Gentleman

Vydavatel: Robot Gentleman

Datum vydání: 18. 9. 2018