Letošní díl Call of Duty: Modern Warfare III, který mělo být původně vydáno jen jako placené rozšíření loňského Modern Warfare II od Infinity Ward, nakonec nabralo na objemu do takové míry, že z něj vydavatel Activision rozhodl učinit plné vydání. To není v herním průmyslu ničím neobvyklým a z historie jme již několik takových vydání zaznamenali. Otázkou však vždy je, jaký dopad bude takové rozhodnutí mít na úspěch hry a její prodeje. Jak tedy dopadlo Call of Duty: Modern Warfare III se dozvíte níže.

Příběhová část

Příběh Modern Warfare II skončil škádlením Makarova, antagonisty původní trilogie Modern Warfare, který se znovu vrátil v modernizovaném rebootu původní trilogie. Makarov opět zůstává hlavním protivníkem, který je neustále o krok napřed před Task Force 141, ale jeho neustálé pronásledování s přestřelkami napříč mnoha kontinenty nakonec přinese své ovoce. Samotná kampaň mi osobně přišla jako by byla ušitá horkou jehlou a spíše než kampaň s dobrým příběhem v zajímavém prostředí, mi připomínala režim DMZ, ale nazvaný Open Combat Missions.

Zdroj: Activision

Ty poskytují hráči vlastní prostor, ve kterém může běhat a plnit kontrolní seznam cílů svým vlastním tempem. Ovšem pozor na hluk, základem všeho je naprostá tichost a tlumič na zbrani, protože jakmile dojde na náhodné zranění nepřítele tlumeným výstřelem z pistole místo jeho přímého zabití obvykle to vede k tomu, že se spustí poplach a upozorní každého nepřítele na mapě (plus posily) na vaši pozici. Na nižších úrovních obtížnosti máte určitou volnost a přežijete i několik ran od nepřítele. Kontrolní body jsou v těchto otevřených bojových misích stále k dispozici, ale bohužel velmi repetitivní.

Co se zbraní a vybavení týče, tak zde došlo také na jisté změny tím, že před každou misí si můžete vybrat vybavení, které jste získali prostřednictvím jasně oranžové bezpečnostní bedny. Díky tomu se nemusíte spoléhat pouze na zbraně, které upustí vaši nepřátelé. To je trochu škoda, protože jste si tak mohli alespoň vyzkoušet většinu zbraní před zahájením vstupu do multiplayerové části hry.

Délka kampaně je potom vše říkající, celý příběh nepříběh odehrajete za 3 hodiny, což je na hru za plnou cenu safra málo.

Multiplayer a jak se hraje

Multiplayer jako vždy zůstává hlavním tahákem série Call of Duty a Modern Warfare III není výjimkou. Tato typická arkádová střílečka přináší jako vždy řadu herních režimů, které nejsou pro fanoušky žádným překvapením. V seznamu tak najdete Dominance, Team Deathmatch, Kill Confirmed, Hardpoint, Search and Destroy a Free-for-All, všechny je lze hrát jak v režimu normal, tak i v režimu hardcore, který letos dostává více smysl, než kdy dříve, proč? Tak o tom vám napíšu o několik řádků níže. Dále jsou v nabídce režimy Ground War, Invasion a War kde se do zápasu může vrhnout více hráčů najednou. Každý poskytuje hráčům novou masivní mapu, na které si mohou hrát, a pokud pro vás šest versus šest nebylo dost zběsilé, Invasion postaví dvacet hráčů na obě strany s dalšími AI spoluhráči.

Přečti si  Do World of Warships: Legends připlouvají japonské lehké křižníky

Většina map pro více hráčů v Call of Duty Modern Warfare III je zpět z původního Modern Warfare 2 (2009). Při spuštění Modern Warfare III je k dispozici šestnáct map, přičemž do nové hry byly přidány i další mapy z loňské hry. U veškerého přenášeného obsahu dostupného v letošním příspěvku je zklamáním, že nebyl zahrnut úplný výběr map pro více hráčů.

Call of Duty Modern Warfare III je prvním titulem, který nabízí možnost „přenést“ většinu všech odemknutí, zbraní a operátorů z předchozího titulu do letošní iterace pouze s drobnými omezeními, jako hudební skladby a konkrétní licencované vozidlo. Je tedy dobré, že Activision nenutí hráče k opětovnému nákupu Snoop Dogga atd.

Jak se hraje multiplayer?

Popravdě řečeno, jedná se o naprosto otřesný zážitek a to jak po technické stránce, tak i po stránce odemykání zbraní a perků.

Vývojáři ve Sledgehammer Games chtěli opět přijít s něčím inovativním, co by hráče udrželo déle u multiplayeru a nutilo je zapínat jejich hru téměř denně tím, že uzamkly některé zbraně a vybavení za denní výzvy. Takže abyste si mohli odemknout kupříkladu flash granát, budete muset splnit tři denní výzvy. Pokud budete chtít po splnění třech denních výzev odemknout další vybavení, je tu pro vás bonusová výzva v podobě vyhraných zápasů. Tento systém je naprosto stupidní a jen vás bude v průběhu odemykání zbraní iritovat.

Když už tedy musíte odemykat, tak jako první bych vám doporučil odemknout perk (boty) Covert Sneakers, díky kterým se stanete naprosto neslyšitelnými. Tento perk tak dělá z multiplayeru naprosto němou hru, kdy se hráči nejsou naprosto vůbec schopni orientovat podle zvuku nepřátel. Často tak budete umírat střelbou do zad, aniž byste měli ponětí o tom, že za vámi někdo běží. Osobně si to vysvětluji tak, že vývojáři chtějí dát šanci na kill i takzvaně NO skill hráčům a snaží se tak ještě více učinit z CoD arkádovou hru pro masy. Výsledný efekt je ovšem opačný.

I to se dá ale stále se zatnutými zuby přežít, co se ale přežít nedá, je naprosto bídná technická stránka multiplayeru. Hra sotva běží na dedikovaných serverech, tak jako tomu bývalo v minulosti, namísto toho se dle mého zjištění stále více jedná o peer připojení, podobné tomu, jak jej znají například hráči Destiny. Hra vás často připojuje ke vzdáleným hráčům, kteří jsou blíže k hostujícímu virtuálnímu serveru a mají značnou výhodu. Díky tomu vám soupeř nepadne ani na polovinu vystříleného zásobníku na hlavu a v klidu se otočí a třemi ranami vás zabije. Vy tak jen sedíte s otevřenou pusou divíte se tomu, jak je to možné. A to nemluvím o tom, že většina zápasů trpí Packet lossy i přes kvalitní internetové připojení a Packet bursty (ty lze částečně řešit následovně: vypnout on-demand Texture Streaming – najdete Nastavení ve hře > vyberte Grafika > Kvalita >; další možností je vypnutí cross-play). Zde potom přichází mnou dříve zmiňované řešení v podobě přechodu na režim hardcore, který tyto problémy dokáže více eliminovat, díky minimálnímu počtu zásahů do nepřítele (v optimálním případě 1 rána z pravidla je to 1 ze 3). Bohužel vám ale tento režim bere radost z pohybu, který by jinak režim normal měl nabízet.

Přečti si  Indiana Jones and the Great Circle vyjde v prosinci, Avowed v listopadu

Osobně jsem se přistihl jak jsem opakovaně říkal, že letošní multiplayer je prozatím naprostý odpad a tiše doufal ve vzkříšení Battlefieldu.

Zombies

Co se Zombies týče, tak zde došlo také na přepracování a dle mého názoru směrem k lepšímu hernímu zážitku. Zatímco předchozí vstupy nemrtvých vždy představovaly malé sandboxové mapy s cíli, easter eggy a hordami zombies, tak letošní šílenství vypadá jako zombie DMZ. Snad jedinou výjimkou je nedostatek PVP a nutnost soutěžit s ostatními hráči. Hráči zde vstupují do Urzikstanu v jednotkách pro tři hráče a následně se mohou ba dokonce musí spojit do skupin po šesti, což je téměř nezbytné při práci ve středu mapy a na nejvyšší úrovni ohrožení.

Zdroj: Activision

Podobně jako v DMZ mohou hráči hráči na bojiště vstoupit s vlastním loadoutem a přinést zpět omezené množství vybavení. Pokud si chcete dělat starosti s prostorem v batohu, pancéřovými pláty a samooživovacími sadami podobně jako ve Warzone, tak letošní Zombies budou pro vás tou pravou zábavou.

Celkově

Call of Duty Modern Warfare III staví své základy na hře z loňského roku, bohužel však nepřináší žádnou vlastní identitu a je spíše recyklátem spíchnutým horkou jehlou s příměsí nesmyslných inovací a technických problémů, které kazí jinak vždy dobrý herní multiplayerový zážitek. Bohužel však v současné době neexistuje konkurence, která by dokázala Call of Duty zavařit a donutit vývojáře více pracovat a inovovat, díky tomu vypadá Modern Warfare III přesně tak, jak vypadá.

Vývojáři: Sledgehammer Games

Vydavatel: Activision

Datum vydání: 10. listopadu 2023

Multiplayer: Ano

Platformy: PC (Recenze), Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4, PlayStation 5

CZ/SK lokalizace: Ne

9
Zvuk / Spundrack
8
3
6
4
6
Adam Jacik
Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut. Hraji téměř vše na čem se dá.
recenze-call-of-duty-modern-warfare-iii-poprava-herni-serie-v-primem-prenosu<font size="3">Call of Duty: Modern Warfare III v žádném případě nenaplňuje poměr cena/výkon díky slabé a krátké kampani, Zombies které jsou ve stylu DMZ a technicky špatnému multiplayeru s řadou nesmyslných rozhodnutí beroucích hráči svobodu v postupu odemykání zbraní a perků. </b> </font>