Už jako malý klučina jsem s Crashem sbíral Wumpa ovoce a snažil se nakopat zadek každému záporákovi, který se mi postavil do cesty. Ať už se jednalo o záchranu světa či sestřičky Coco, vždy se Crash projevil jako skvělá plošinovka, jejíž kouzlo nepominulo ani s dalšími díly i přesto, že se nedržely v zajetých kolejí.

Od Crash Team Rumble jsem si sliboval úžasnou náhradu za jeden z mých nejoblíbenějších dílů. Nakonec se novinka podobě Crash Bash ani nepřibližuje a jde zcela jinou cestou. Crash Team Rumble je PvP rubačka, kde proti sobě soupeří 2 čtyřčlenné týmy. Hlavním cílem je nasbírat co nejvíce Wumpa Fruits a donést ho do domácího banku.

Ačkoliv tato premisa může znít dost přímočaře a jednoduše, tak je opak pravdou. Hra nabízí tři základní typy hrdinů – SběračeSupporty a Obránce. Asi je všem jasné, že cílem sběračů je navyšovat skóre týmu, které při dosažení 2000 bodů ukončí hru. Supporti se snaží týmu pomoci trochu jinak. Na mapách jsou všemožně rozmístěné reliky, kterými spouštíte speciální eventy. Některé slouží jako podpora vašeho týmu, jiné zase komplikují život protivníků. Obránci jsou pak z pravidla ti největší hrdinové, kteří jsou tradičně zalezlí na u banku a snaží se zneškodnit cokoliv co se byť jen podobá nepříteli. Kouzlem hry dozajista je i skutečnost, že kterýkoliv z hrdinů může plnit všechny tyto funkce.

Přečti si  Indiana Jones and the Great Circle vyjde v prosinci, Avowed v listopadu

Jsou to ale jejich schopnosti a speciální dovednosti, které jim jejich předurčenou práci usnadňují. Takový Dingodile sice také umí sbírat body, ale než se jeho tělo rozpohybuje, tak už je konec hry. Za to jeho masivní ocas může sloužit jako smrtelná zbraň. I těm, co nedělají do včel, je asi jasné, že takový tým složený ze 4 obránců, nebo ze 4 sběračů, nemá příliš mnoho šancí na úspěch. Je tak potřeba sledovat postavy, které si vybrali vaši spoluhráči a poměr postav správně nakombinovat. Jeden sběrač je většinou zcela dostatečný počet.

Ačkoliv je map relativně pomálu, tak každá z nich nabízí zcela odlišné zážitky. Každá jedna aréna má vlastní power-upy a design. Některé z nich tak mají např. oba banky velmi blízko sebe, některé jsou placaté, jiné zase podstatně vertikálnější. Tato různorodost a unikátnost je téměř všude, až v na jeden důležitý aspekt hry. Crash Team Rumble je jen a pouze o jedné minihře, u které si umím dobře představit, že se nebude trvat dlouho a mnoho hráčů prostě přestane bavit. Vývojáři si byli této skutečnosti dobře vědomi a tak se snaží hráče u hry udržet pomocí Battle Passu a množstvím oblečků a skinů na všechny postavy.

I já jsem měl velký problém u hry zůstat. Pocit repetitivnosti se dostavil už po necelé půl hodince. Za to, že jsem u CTR zůstal nemůže jen snaha o poctivou recenzi a hlad po nových trofejích, ale především velmi chytlavá gameplay, do které vývojáři napasovali i skvělý soubojový systém, který je v onom PvP pojetí pro mě tím největším lákadlem celé hry. Vše je svižné, intuitivní a značný vliv má na hratelnost i vámi zvolená postava.

Crash Team Rumble je luxusní hrou pro odreagování. Hlavní otázkou tedy je, zda je jediná minihra ve hře tím pravým ořechovým právě pro vás. Protože jestli ne, tak vám CTR nemá co jiného nabídnout. Pokud ale ve vás dřímá soutěživý duch a nošení jablíček vám nijak žíly netrhá, tak byste nemuseli s novým Crashem šlápnout vedle. Studio sice přislíbilo nový obsah, který by do hry měl v budoucnu dorazit, ale nevíme v jaké podobě a kdy. Proto je na místě brát prozatím hru takovou, jaká momentálně je.

Přečti si  The Battle of Five Armies je hra prověřená hra ze světa Pána Prstanů

Osobně jsem si hru během testování užil a v nejbližší době ji mazat ze své konzole určitě nebudu a počkám, co s ní vývojáři zamýšlí. Pokud je Crash Bandicoot vaše srdcovka, tak by vás ke koupi mohla přimět i cenovka, která je oproti velkým logicky poloviční.

Vývojáři: Toys for Bob

Vydavatelství: Activision

Datum vydání: 20. 6. 2023

Doba testování: 15+ hodin

8
6
Obsah
4
9
5
4
recenze-crash-team-rumble-dej-mi-babko-jedno-jabkoOsobně jsem si hru během testování užil a v nejbližší době ji mazat ze své konzole určitě nebudu a počkám, co s ní vývojáři zamýšlí. Pokud je Crash Bandicoot vaše srdcovka, tak by vás ke koupi mohla přimět i cenovka, která je oproti velkým logicky poloviční.