Žijete si svůj americký sen, každý večer paříte u jiného bazénu kdesi v Beverly Hills a plastiky vás udržují dostatečně krásné, abyste nemuseli před narvanými kluby čekat v řadě s ostatními chudáky. Život jako vínko se ale z ničeho nic změní a vy se probouzíte do zcela nového světa, kterému vládne smrt a beznaděj. Vám tak nezbývá nic jiného, než se chopit té neostřejší sekery, do batohu sbalit pár granátů a nějak se z toho pekla jménem Los Angeles vysekat.

Přesně tento osud potkal několik našich hrdinů, jenž se shodou náhod potkali v jednom z evakuačních letů. Kdyby ale letadlo a jeho posádka svou misi zvládlo, nebyl by tu žádný Dead Island 2. Vy se tak v kůži jednoho z těchto nešťastníků ocitáte přesně uprostřed všeho chaosu.

U trosek vašeho letadla potkáte zoufalou Emu a jejího manažera. Krásná herečka, jejíž sláva pominula se startem zombie apokalypsy vám nabídne útočiště v její vile. Vyžaduje za to ale jisté protislužby a vy se tak hned po startu hry máte co ohánět. Na výběru vaší postavy sice nezáleží žádné důležité dialogy a ani vyústění příběhu na dané volbě není závislé, ale jisté rozdíly tu jsou. A to v přízvuku, nemístných vtípcích a především ve statistikách vaší postavy.

Dani: Tato holčina, kterou jsem si vybral pro svůj první průchod pochází z Irska a tak k ní skvěle pasuje její tvrdohlavost a jemně ujetý smysl pro humor. Oproti ostatním postavám také často používá znatelně explicitní výrazy.

Jacob: Pokud by po L.A. zrovna nepobíhali zombíci, tak by byl Jacob v nějakém klubu, trhal struny na své kytaře a následně vzpomínal na svou zářnou minulost. Po smrti své matky se vzdal své kariéry brokera a vydal se za svým snem stát se filmovým kaskadérem.

Ryan – Ryan byl moje druhá volba a nutno uznat, že jsem si tohoto sarkastického zmetka hned zamiloval. Na první pohled pesimistický exotický tanečník nechce z Los Angeles utéct sám – nejdřív musí najít svého mladšího bratra.

Amy – Charakter k nezaplacení. Tato paralympionička nemá problém ani tak s tvory, kteří jí chtějí vyrvat mozek z lebky, ale spíše se svými vlastními niterními démony. Jistě vám taky neunikne fakt, že je závislá na adrenalinu, což hře dodává skvělé tempo.

Bruno – Podvodníček Bruno je jeden z těch mazanějších charakterů v této hře. Své schopnosti v minulosti nepoužíval jen k vlastnímu obohacení, ale taktéž k likvidaci ostatních scammerů. Ale pozor, za jeho nezaměnitelným charisma se skrývá čirá chladnokrevnost.

Carla – Ach Carla, sladká Carla. Ve městě andělů se vyzná, bydlí tu odjakživa. Kousky, které předvádí na motorce jsou jak z jiného světa a to samé se dá říct i o jejích soubojích s neživými.

Od hry jako Dead Island 2 asi úplně neočekáváte sofistikovanou příběhovou náplň a dost možná máte za to, že novinka od Dambuster Studios je jen o amputování shnilých končetin. Realita je ale poněkud odlišná a ačkoliv useknutých končetin, krve a orgánové marmelády bude mnoho, tak i příběh určitě stojí za vaši pozornost. Osobně mě nezaujala ani tak hlavní pointa, jako postavy, které na své cestě potkáte. Ty více důležité mají své příběhy promyšlené a často je zmíněna i jejich motivace. Těm méně důležitým bylo alespoň naděleno mnoho skvělých hlášek nebo unikátní vzezření. Kdo z nich ale vydrží až do konce?

Ať už si vyberete kteréhokoliv hrdinu ze seznamu, tak vězte, že k budete mít k dispozici neskutečný arsenal různorodých zbraní, komponentů a vylepšení, které mezi sebou můžete relativně volně kombinovat. Zde jsem měl se hrou první menší problém. Ten spočíval v tom, že ta fajnová vylepšení, která dokážou vaše nepřátele poleptat kyselinou, otevřít hrudník a následně je ještě zapálit, se vám odemknou až v pozdější fázi hry. A právě v této fázi se mi do rukou začaly dostávat i první legendární zbraně, které ty vyrobené/upravené překonávaly nejen svým přestřeleným designem, ale také funkcionalitou. Já tak neměl příliš velkou motivaci pátrat po pláncích na výrobu vylepšení a zomboně jsem kosil zlatými sekerami, palicemi a puškami.

Přečti si  The Battle of Five Armies je hra prověřená hra ze světa Pána Prstanů

To mě ale neodradilo od dalšího lootění mrtvol a vybírání všech zamčených i otevřených truhel, skřínek a kufrů. Nalezené zbraně či součástky jsem následně mohl použít na craftění lékárniček, nábojů či je rovnou prodat obchodníkovi a směnit je za peníze.

Musím ovšem uznat originalitu a možnost všech těch kombinací, které vypadají prostě skvěle. To se ovšem netýká jen zbraní. Svým grafickým zpracováním mě překvapila i hra samotná. DI2 jsem testoval na konzoli PlayStation 5 a k dispozici jsem měl jedno grafické nastavení. To se staralo o to, aby hra běžela v 60 snímcích za vteřinu, a to při dynamickém 4K rozlišení. Za celou dobu testování jsem se nesetkal s žádnými propady či výraznějšími technickými problémy. S ohledem na to, že jsme hru dostali do redakce s velkým časovým předstihem, musím za technickou stránku hry smeknout klobouk. Nějaké chybičky by se samozřejmě našli, ale kdyby v takovém stavu byly i ostatní recenzované hry, tak bychom se nezlobili.

Není to ale jen o rozlišení a frameratu. Mluvím zde i o krásných scenériích, západech slunce, atmosféře městských částí a v neposlední řadě o až absurdním důrazu na detaily. Modely slintačů, jebloutek a dalších nemrtvých nejsou jen obyčejné avatary s oblečením, ale fungující postavy s kostrou a orgány, které jsou na sobě závislé. Pokud tak nějakému rádoby svalnatci na pláži useknete kus zad, tak můžete vidět jeho ledviny, játra a další orgány vymodelované až nechutně dobře. Se stejnou láskou bylo vytvořeno i herní prostředí. Kdyby se nejednalo o Dead Island 2, tak bych řekl, že zde Los Angeles doslova žije. Inu, ne tak úplně… Pokud vám nejsou cizí základy fyzik, tak jistě oceníte i možnost kombinovat vodu s elektřinou či kyselinou. Jak můžete vidět na přiložených screenshotech, tak lze vývojářům jen máloco vytknout a next-gen Dead Islandu bezesporu sluší.

A ono i to pobíhání po světě i máchání zbraněmi není úplně marné. Gameplay je zábavná, ovládání intuitivní, nenáročné a herní mechaniky jsou snadno pochopitelné. Pochvalu zaslouží i Level design. Hned na první dobrou poznáte, kam vás hra pustí a kam ne a zapomenout můžete i na neviditelné stěny, které se zde vyskytují pouze v oceánu. O nějakém parkuru, který je k vidění například v sérii Dying Light, zde sice nemůže být řeč, ale i tak je hra velmi svižná a klasické překážky, zídky či hromady rozkládajících se těl překonáte raz dva.

Přečti si  PC specifikace Senua's Saga: Hellblade 2 odhaleny

Vašemu stylu hraní se může přizpůsobit i samotná hlavní postava. K tomu slouží karty schopností, které si odemykáte postupem hrou. Je tak jen na vás, jaký build si postavíte. Zaměříte se na přežití a regeneraci zdraví za cenu menší síly a obratnosti, nebo půjdete „full psycho„?

Dalším faktorem, který jistě nepotěšil jen mě, jen kompletní česká textová lokalizace. A stejně jako u technického stavu hry, tak i zde smekám. Překlad se povedl, titulky reagují na pohlaví postav, dialogy i promluvy postav jsou vtipné a skutečnost, že jména zbraní se mění v závislosti na implementovaná vylepšení je jedním slovem prostě super! Tým překladatelů na hře pracoval přes rok a půl, přeložil více jak 250 000 slov a popustil své fantazii uzdu i v případě jmen zombíků.

Utrpění v zombie pekle si nemusíte užívat sami. Hra podporuje co-op až pro tři hráče online. Je vám asi jasné, že dvě mačety sekají dvakrát lépe, než jedna a hraní s kamarádem je i v Dead Island 2 o několik levelů zábavnější, než hraní o samotě. V otázkách, které jste nám pokládali na sociálních sítích, se objevil i dotaz, zda nejsou 3 hráči málo. Většinu testování (30 hodin na platinovou trofej) jsme hráli ve dvou. Ve třech jsme měli možnost hrát jen krátce, ale i za tu chvilku jsme ve městě způsobili slušné rošambo. Můj názor tak je, že 4 hráči v jedné lobby by byli až příliš. I ona trojce už je celkem na hraně. V kooperaci máte kromě jiného navíc k dispozici několik bonusů. Nejenže vás může váš doprovod oživovat a krýt vám záda, ale taky si můžete navzájem vyhazovat nepotřebné zbraně. I postup hrou se ukládá všem spoluhráčům a nikdo tak nepřijde zkrátka. Ergo, další věc, která v některých jiných zcela nesmyslně chybí.

Ačkoliv si zrovna nelibuji ve hrách, které své tematické zaměření berou satiricky, tak mě Dead Island 2 mile překvapil, a to po všech směrech. Nejedná se o bezduchou na kýčovitý humor tlačící sekačku, ale o velmi povedený titul, který je pro mě osobně zatím největším překvapením roku. Povedené grafické zpracování, bezproblémový technický stav i neopomenutá příběhová kampaň jsou jen stručným výběrem z řady dalších faktorů, které dělají z Dead Island 2 must-have titul. Česká lokalizace navíc otevírá hru ještě širšímu publiku a postavit se apokalypse tak může doslova každý.

Vývojáři: Dambuster Studios

Vydavatelství: Deep Silver

Datum vydání: 21. 4. 2023

Doba testování: 30 hodin

Česká lokalizace: Ano, textová

9
8
8
9
10
7
recenze-dead-island-2-na-radovanky-v-bazenku-si-nechte-zajit-chutAčkoliv si zrovna nelibuji ve hrách, které své tematické zaměření berou satiricky, tak mě Dead Island 2 mile překvapil, a to po všech směrech. Nejedná se o bezduchou na kýčovitý humor tlačící sekačku, ale o velmi povedený titul, který je pro mě osobně zatím největším překvapením roku. Povedené grafické zpracování, bezproblémový technický stav i neopomenutá příběhová kampaň jsou jen stručným výběrem z řady dalších faktorů, které dělají z Dead Island 2 must-have titul. Česká lokalizace navíc otevírá hru ještě širšímu publiku a postavit se apokalypse tak může doslova každý.