Destiny můžete buď nenávidět, nebo milovat nic mezi tím neexistuje a ten kdo o Destiny ještě neslyšel tak ať v klidu dál luští Sudoku.

Mohl bych vám tu napsat desítky řádků o Destiny 2 a vyzdvihovat její pozitiva a negativa, ale vzhledem k tomu jak velké množství hráčů hru již vlastní a hraje od prvního dne jejího vydání si myslím, že to trochu postrádá smysl, budu se vám tedy snažit vypsat jen to nejdůležitější, nebo se můžete podívat na recenzi Angryho Joea se kterou nelze než souhlasit.

Destiny 2 je již druhý týden v oběhu a dle Activisionu hra zažila jeden z nejlepších launchů v historii firmy a není se čemu divit, protože hráčská základna je opravdu široká a s druhým dílem se navíc ještě rozroste o PC komunitu.

Destiny 2 se konečně vymanilo ze spárů starých konzolí a vývojáři tak mohli přitlačit na grafickém zpracování hry, které je opravdu fantastické a ze současné generace konzolí ždíme maximum. Hra je plná efektů a barev a to v takové míře, že si někdy říkáte, zda to není až příliš, ale co je to přece Destiny a k tomu barvy patří. Hra navíc vyjde i pro PC, kde pokud máte nadupaný stroj užijete si opravdové grafické orgie a to až ve 4K při 60+ fps.

Příběh + PVE

Destiny 2 o proti prvnímu dílu konečně přichází s plnohodnotným příběhem pro svou hlavní kampaň, která má 17 misí a nese se ve znamení Red War, která představuje Cabalskou invazi vedenou hlavním záporákem Ghoulem, na Zemi, Tower i ostatní přilehlé planety ve hře: Titan, Nessus a IO. Ty v solárním systému nahradili Měsíc Venuši a Mars z prvního dílu.

Ghoul, který si myslí, že je vyvolený se rozhodl získat všechnu sílu a light Travelera a věří že mu v tom pomůže zajmutý Spekera, který za Travelera promlouval ke všem Guardianům a to i přes to, že k němu samotnému Traveler nikdy nepromluvil. Ovšem Ghaul jakož to mazaný vůdce a záporák má pro případ nezdaru i plán B, který spočívá ve zničení slunce za pomoci těžených surovin na Saturnu a vaším úkolem je právě tento plán překazit. Po útoku na Tower se trojice hlavních velitelů: Comander Zavala, Ikora Rey, Cayde-6, zastupující jednotlivé classy ukrývá na jednotlivých planetách a vašim úkolem je všechny vypátrat, sjednotit a zmobilizovat k finálnímu protiútoku.

Krom hlavní příběhové linky Destiny 2 nabízí opravdu širokou škálu vedlejších misí, které jsou podobně zábavné a kvalitní jako hlavní mise. Během plnění příběhových misí narazíte také na řadu speciálních questů, které vám po splnění zajistí nějakou tu Exotickou zbraň a vybavení. Vřele doporučuji tyto questy dělat až po dosažení power hranice, přes kterou budete mít problém se dostat (je to + – power 265).

Destiny 2 jako takové o proti prvnímu dílu daleko více cílí na kooperaci hráčů, především u aktivit, které jsou o něco náročnější a vyžadují opravdovou souhru. Zmínit lze například Heroic Public Eventy a Nightfall, což je týdenní mise s výzvou, která zaručuje zajímavý drop. Nightfall je v druhém díle vždy na čas, který když vám uplyne před dokončením mise, tak máte smůlu a vy můžete začít pěkně od začátku. Samostatnou kapitolou je Raid, který na kooperaci hráčů vyloženě staví, ale o tom až níže.

Přečti si  F1 24 nabídne dynamické ovládání a dosud nejrozsáhlejší aktualizaci fyziky v sérii

V průběhu hraní vám bude padat při plnění aktivit řada engramů, ty nemá cenu škudlit a je dobré je ihned dešifrovat, protože v Destiny 2 padají již v daném Power levelu. Značný milník během levelování představuje Power 265, na kterém se řada hráčů na čas zasekne. Nad tuto hranici se dostanete pouze za pomoci legendárních modifikací zbraní a armoru, případně infusováním exotických předmětů a splněním čtyř týdenních výzev, mezi nimiž je výše zmíněný Nightfall, PvP, Flashpoint a klanové odměny a případně Raid.

Pokud budete chtít do hry zapojit i další dvě postavy, věřte, že škudlení armoru, které byste následně infusovali nemá cenu, neboť mezi jednotlivými classami nelze armor infusovat.

NPC

V druhém díle scházejí frakce Dead Orbit, FWC a New Monarchy, ty naradily zcela nové NPC postavy, ukrývající se na jednotlivých planetách. Pro ty můžete plnit jednotlivé mise, sbírat suroviny a hledat tokeny, to vše následně směnit za reputaci, ze které získáte legendární engram s vybavením. Největší smysl má tuto reputaci plnit do Power 265.

Výsledek obrázku pro destiny 2 new npc

Zbraně

Systém zbraní v druhém díle také doznal několika změn. Ty jsou v současné době rozdeleny na:

Kinetické zbraně – jedná se o zbraně bez elementu a jejich využití je naprosto univerzální do této skupiny patří scoutky, pulsky, autorifle, sidearmy, kolty, submachiny,

Energetické zbraně – do této kategorie spadají stejné typy zbraní jako do kintické, ale s tím rozdílem, že navíc obsahují účinné elementy Solar, Arc a Void.

Power zbraně – dříve těžké zbraně, do této kategorie spadají fusní pušky, lineární fusní pušky, granátomety, raketomety, sniperky, brokovnice a meč. Všechny jsou také vybaveny elementy.

Výsledek obrázku pro destiny 2 weapons

Všechny legendární a exotické zbraně lze navíc upravovat pomocí legendárních modifikátorů, pomocí nichž si můžete libovolně měnit účinné elementy.

Navíc každou zbraň i Armor si můžete barevně modifikovat pomocí nasbíraných barevných modifikátorů a svoji postavu tak vyladit k obrazu svému.

V Destiny 2 schází možnost nákupu munice a tak je třeba munici sbírat z téměř každého zabitého nepřítele. Jsou tu totiž zbraně v nichž vám munice dochází stejně rychle jako zrní pro slepice.

PVP

PvP probíhá na celkově osmi mapách (zatím), je značně přepracováno a doznalo mnoha změn. První z nich je snížení počtu hráčů napříč všemi režimy a to z 6/6 na 4/4 tato změna se týká i Trials of the Nine (dříve Osiris), který je rovněž 4/4. Další podstatnou změnou je značně omezená možnost výběru PvP režimu. První díl nabízel možnost vybrat si režim dle vlastní chuti, ale druhý díl vám na vybranou příliš nedá a máte tak možnost volby mezi Quickplay (což je náhodný mix všech režimů) a Competitive, což je nový režim velmi podobný Search and Destroy z Call of Duty, kde vždy jedna strana pokládá a brání bombu, zatím co druhá se ji snaží vypnout. Navíc od pátku do pondělí probíhá Trials of the Nine.

Výsledek obrázku pro destiny 2 crucible

Bohužel celá hra včetně PvP stále trpí na laciné řešení propojení hráčů peer-to-peer a tak vás nesmí vyvézt z míry lagy, nebo to, že vaši protihráči neumírají jak by měli a často jsou téměř nesmrtelní.

Přečti si  Star Wars Jedi: Survivor se 25. dubna připojí k EA Play

Bungie navíc také změnilo systém počítání killů a nyní se vám jako kill započte i pouhá assistence, čímž se hráči daleko častěji dostávají do pozitivního K/D.

Raid

Activision a Bungie vydali doporučení pro recenzenty aby hru hodnotili až po vydání Raidu a to z důvodu maximálního zážitku. Osobně si nejsem jist tím, zda toto doporučení bylo zrovna to pravé ořechové.

Výsledek obrázku pro destiny 2 leviathan

Raid Leviathan se odehrává na obří lodi téhož názvu, která je zároveň živoucím organismem. V okamžiku, kdy spatříte design lodi tak vás napadne, že se tvůrci nechali inspirovat rozlehlými paláci šejků ze Spojených Arabských Emirátů. Vše je zlaté, blyštící se a velmi luxusně zdobené.

Samotný Raid je celý o přenášení něčeho někam a je zde velmi kladen důraz na důkladné načasování, precizní souhru a komunikaci celého týmu. To vše je pochopitelně doplněno o střílení běžných nepřátel, kteří se vám snaží ve vašem počínání zabránit. Po každé splněné části si musíte odemknout další část Raidu, čímž je herní doba trochu uměle natahována, ale nijak neobtěžuje. Je to také možnost jak získat poměrně slušné zásoby munice do další části.

Zapoměňte na Atheona, Oryxe i Wrath of the Machine, kde jste cestou k hlavnímu bossovi podstoupili i několik menších boss fightů. Zde bohužel na své cestě nenatrefíte na žádného menšího bosse, se kterým by jste si to museli vyřídit a který by vám svou přítomností zatarasil cestu, jako tomu bylo u výše zmíněných Raidů z prvního dílu.

Dalším poměrně velkým negativem je i fakt, že vás Raid za celý průchod nemusí ani jednou odměnit, což může být pro některé hráče frustrující. Za každou splněnou pasáž vám vypadne z truhly klíč od jedné z devíti tajných beden, které jsou na lodi poschovávány. Z těch vám může, ale také nemusí padnout exotický, nebo legendární engram. Tyto bedny si vyzvednete až po dokončení buď celého Raidu, nebo jednotlivé pasáže, jelikož pouť za bednami začíná na samotném startu Raidu.

Pro mě osobně byla toto zjištění velkým zklamáním a pomyslná třešnička na dortu má v mých ústech poměrně trpkou a nedozrálou pachuť.

Závěr

Destiny 2 představuje určitý technický pokrok a je znát, že studio zapracovalo na enginu hry, na příběhu i na zbraních. Ovšem osobně se příliš nedokážu ubránit pocitu, že všechny změny jsou  v podobném rozsahu jako tomu bylo v případě DLC The Taken King k prvnímu dílu a že studio mělo již vše dávno vytvořeno. Bylo jen třeba se definitivně zbavit starých konzolí a zapojit do hry PC hráče. Osobně jsem ve skrytu duše od druhého dílu čekal s novými planetami alespoň jednu novou nepřátelskou rasu, nebo čtvrtou hratelnou postavu. Dalo by se tak říci, že se jedná o předražené DLC, které se ovšem i přes své drobné chyby a potíže s P2P skvěle hraje a je zase po čertech zábavné. Neznám jinou lepší kooperační FPS hru na trhu.

Vývojáři: Bungie
Vydavatel: Activision
Datum vydání: 6.9.2017