První DLC pro Far Cry 5, z celkově tří oznámených, je na světě. Skrze vyprávění Wendella Redlera, obyvatele Hope County a válečného veterána, nás zavede do Vietnamu, kde byl Wendell sestřelen za nepřátelskou linií a záchrana jeho a jeho bratrů ve zbrani byla jen na něm. Bude DLC Hours of Darkness příjemným oživením Far Cry 5 nebo nás čekají jen hodiny v temnotě?

Se základní hrou nemá rozšíření Hours of Darkness, s výjimkou hlavního protagonisty, nic společného. Vy, jako Wendell Redler, jste sestřelení a zajati během pokusu o výsadek za nepřátelskou linií během války ve Vietnamu. To, že se nejedná o moc příjemnou situaci vám dojde ve chvíli, kdy se proberete v kleci uprostřed kempu Vietkongu. Situace se vyhrotí a vám se naskytne krátká příležitost vzít nohy na ramena. Vaším útěkem ale hra nekončí, naopak. Místo, kde vás mohou vaši spojenci vyzvednout nejenže není úplně blízko, ale na cestě je velké množství vietnamských základen a vaši nepřátelé se mohou skrývat za každým stromem.

Možná přemýšlíte nad tím, co je na tom tak složitého. Vždyť se stačí proplížit na místo vyzvednutí a hurá domů. No, vlastně ta možnost tu opravdu je. Není problém se na místo dostat, postřílet pár vojáku a odletět zpátky za strýčkem Samem. Mapa je ale obrovská a skýtá hromadu základen, které je potřeba vyčistit, sběratelské předměty, které musíte najít a několik vašich kolegů, které je potřeba osvobodit. Bojovat budete i proti propagandě, která se snaží americké a jihokorejské vojáky psychicky oslabit. Obsahu je zde dostatek a byla by škoda se mu vyhýbat.

Jednou z největších změn oproti základní hře je to, že pokud vám zemře váš parťák, tedy osvobozený americký voják, přijdete o něj natrvalo. Tato skutečnost, společně s celkem vysoce nastavenou základní obtížností, nás potěšila a projít hru se všemi přeživšími je pořádná výzvy. Po prvním úspěšném dokončení hry, se vám odemknou dvě nové obtížnosti. Přežití a Akční film. První jmenovaná obtížnost vám sníží HP a zmenší inventář. Obtížnější bude i sehnat náboje a nepřátelé se s vámi párat nebudou. Druhé jmenovaná, Akční film, vám naopak inventář zvětší a hra vás např. nebude omezovat v žádostech o vzdušné útoky.

Přečti si  RECENZE: Alienware AW2725DF - 360 Hz Monitor, je to vůbec možně využít?

Hours of Darkness je dobře promyšlené DLC, které tak trochu počítá s tím, že jste ten typ hráče, který všechno proleze a všechno musí vidět a zkusit. Smrtelnost vašich parťáku dává hře nesobecký nádech a vy se tak musíte starat i něco jiného, než jen vlastní přežití. Pochválit musíme i zcela novou mapu a systém perků. Jediným negativem je absence hlubšího příběhu. Dáváme tedy prvnímu DLC palec nahoru a s nadějí očekáváme nadcházející rozšíření, která by nás měla přenést na Mars během invaze mimozemšťanů.

Vývojáři:  Ubisoft

Vydavatel: Ubisoft

Cena digitální kopie: 329,-