Pokud jste podobně jako já neměli příležitost zahrát si na Wii U Donkey Kong Country: Tropical Freeze, pak se vám díky portu na Nintendo Switch naskytla jedinečná možnost tuto herní mezírku vyplnit.

Recenzovaná verze: Nintendo Switch

Díky absenci Wii U mi tedy nepřísluší hodnotit, jak se port vydařil, ale budu hru hodnotit jako zcela nový uživatel, kterých jistě díky popularitě Switch konzole bude více než dost.

Od doby, kdy Shigeru Miyamoto v roce 1981 vdechl život první arkádové hře nazvané Donkey Kong, uplynulo neuvěřitelných 37 let. Tehdy byl populární opičák ještě v roli padoucha, který Mariovi unesl jeho milovanou princeznu Peach.

Naštěstí se situace změnila, Donkey Kong se stal velmi populárním a začal vycházet na řadě nejen herních zařízení od již zmíněných arkádových automatů přes Amigu 500, Apple II, Commodore 64, ZX Spectrum, Game Cube, Game Boy, Nintendo 64, Wii U až po současné Nintendo Switch.

Dnes je Donkey Kong již řadu let sympatický opičák, který si ve svém posledním dobrodružství nazvaném Donkey Kong Country: Tropical Freeze užívá se svými blízkými narozeninovou oslavu v teple svého domova na tropickém ostrově. Oslava je právě v tom nejlepším, když se náhle zjeví první mrazivá vločka, která naznačuje, že tu něco není zcela v pořádku. Jak se záhy ukazuje, tak Donkeyho ostrov padl do oka nepřátelským tučňákům, kteří tento jindy sluncem vyhřátý kousek pevniny zahalili do mrazu a ledu. Oblíbeného opičáka i s jeho rodinkou jednoduše odfoukli pryč a drze se na jeho místě uhnízdili. A zde právě začíná celé dobrodružství za osvobozením svého milovaného domova, které vydá na zhruba deset hodin neúprosného hopsání napříč řadou úrovní a ostrovů, které občas dokáží řádně prověřit i vaši nervovou soustavu.

Přečti si  Stellar Blade v novém traileru představuje silné výbušné schopnosti

Díky všem opičím bohům nejste na zdolávání jednotlivých úrovní sami a na pomoc si tak můžete přivolat i ostatní členy této opičí rodinky, kterými jsou Diddy, Dixie a Kranky Kong. Každý z doprovodných opičáků disponuje vlastními unikátními schopnostmi, které vám pomohou při postupu hrou, ovšem nenechte se mýlit, o žádné velké usnadnění se nejedná a navíc jak podporu rychle získáte, můžete ji díky vlastní unáhlenosti i rychle ztratit. Díky těmto postavám hra nabízí také možnost kooperativního hraní v rámci lokálního multiplayeru, kdy hra naprosto skvěle využívá možnosti Switche a jeho odpojitelných joy-conů. Switch verze také nově nabízí takzvaný Funky mód, kdy je obtížnost hry o poznání snížena a vy si můžete hru užít za Funky Konga, který je něco jako plážový DJ, kterého jen tak něco nepřekvapí a to ani pichlavé ostny, či bodáky a na rozdíl od Donkey Konga přežije téměř vše. Navíc disponuje možností dvojitého skoku a tak je sbírání mincí, balónků a banánů mnohem snazší. Funky mód je zkrátka módem pro děti a lidi, kteří nemají příliš zkušeností či trpělivosti. Tento mód také značně může prodloužit životnost konzole, kterou máte občas chuť hodit z okna. Ovšem my přece milujeme výzvy, nebo snad ne?

Přečti si  Tvůrci Kingdom Come Deliverance 2 říká, že souboje budou přístupnější, a vysvětlují, proč hra stále používá CryEngine

Design úrovní je zpracován na jedničku, a když si navíc uvědomím, že se vlastně jedná o port čtyři roky staré hry, tak na mě hra působí velmi svěžím, současným a atraktivním dojmem, který navíc doplňuje naprosto skvělá hratelnost s bezchybným ovládáním. Navíc pokud Switch připojíte pomocí dokovací stanice k TV, tak si hru můžete vychutnat ve Full HD s 60 FPS a to vám teprve spadne brada. Hra je velmi dobře optimalizována a konzole se při napájení z baterie nijak zbytečně nezahřívá a baterii nijak zbytečně nežere, takže nemusíte mít strach, že byste si na cestách moc dlouho nezahráli.

Pro mě je Switch verze Donkey Kong Country: Tropical Freeze velmi příjemným překvapením, hra mě neuvěřitelně bavila a velmi jsem si ji užíval. Vítaná je také vyšší obtížnost, kterou méně zkušeným hráčům kompenzuje Funky mód. Donkey Kong se tak může směle zařadit vedle dalších velmi vydařených portů, mezi něž patří například Rayman Legends. Navíc plošinových her a skákaček obecně není nikdy dost.

Vývojáři: Retro Studios

Vydavatel: Nintendo

Datum vydání: 4. května 2018