Takřka nekončící japonská série od Square Enix je zpět v pořadí již s 11. dílem. Vše je stále ve skvělé kondici, ačkoliv první díl vyšel už v roce 1986. Ten aktuální vyšel v Japonsku už v červenci roku 2017 na PlayStation 4 a Nintendo 3DS. My se ho konečně dočkali letošní léto a to i na Xbox One a PC.

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Příběh nás zavede do nádherně kresleného fantasy světa Erdrea, kde jedné bouřné noci království Dundrasill prožívá těžké chvíle kvůli monstrům, která jej napadla. Lidé umírali a tak byl útěk jedinou možnou spásou i pro bezejmennou dívku s nemluvnětem. Útočnici ovšem dívku dohnali a tak, aby zachránila alespoň dítě, jej pošle po řece, kde ho zachrání starý muž z vesnice Cobblestone a vychovává ho až do jeho 16. narozenin, kdy bude procházet zkouškou dospělosti. Tak vzniká náš hlavní hrdina, který zjistí, že je legendární Luminar, který má zachránit celý svět před vším zlem. Král z království Dundrasill mu ovšem nevěří a zatýká ho za velezradu. Toto zjišťujete přibližně během prvních 30 minut hraní a jak to bude pokračovat si zjistěte sami. A nemusíte se bát… příběh si naprosto skvěle užijete (ti Japonci to vyprávění prostě umí).

Přečti si  Splinter Cell Remake by mohl obsahovat technologii, která umožní nepřátelům detekovat hráče pomocí Ray-Traced Reflections

Gameplay je dělaný způsobem tahového RPG, kdy se svoji družinou hrdinů, kteří doprovází naši legendu, chodíte po světě a plníte úkoly, které nebývají pro příběh moc důležité. Skvělý 3D soubojový systém, který si můžete velmi slibně upravit, zda chcete ovládat své postavy sami, či je nechat bojovat automaticky s tím, že nemají šetřit soupeře, je naprosto skvělé oživení, které ve hrách není moc časté. Výjimkou samozřejmě není ani velké množství  vybavení, spousta různých rozhovorů aniž by jakkoliv zasahovali do příběhu a rádoby otevřený svět, který je tak otevřený asi jako ve hře Kingdoms of Amalur: Reckoning.

Oproti předchozím dílům je o poznání lepší grafika, ovladatelnost a na rozdíl od předchozího dílu nepotkáváte náhodně vygenerované souboje, nýbrž vše, s čím můžete bojovat před sebou vidíte. Dle mého si bohužel hru absolutně neužijete, pokud nemáte pokročilou znalost angličtiny (či jiného jazyka, do kterého je hra přeložena), jelikož úkoly, které máte dělat, nejsou většinou bodově ohraničeny dojdi z bodu A do bodu B a příběh není psán zrovna spisovně. Stejně tak se musíte občas zapřemýšlet bez jediné nápovědy a jsou zde obsaženy určité hardcore prvky, jako například ukládání her pouze u božské sochy, což dělá z tohoto počinu leckdy hardcore záležitost. Zajímavým způsobem, avšak nepříliš pestrým, je možnost vytváření vybavení, které děláte na přenosné továrně a samozřejmě s možnou úpravou statistik veškerého equipmentu. Velmi pěkně udělaný je i strom zkušeností, kde utrácíte své „skill pointy“ do různých nových schopností, které umí všechny postavy používat a to dokonce i díky velmi dobře vytvořenému UI.

Přečti si  Avatar: Frontiers of Pandora přidává režim 40 FPS na PS5 a Xbox Series X/S

Všeobecně bych hru zařadil do velmi zdařilých, pro japanoholiky „must have“ kousků a pokud to tak bude pokračovat i nadále, tak prosím, dejte mi 12. díl, děkuji.

Vývojáři: Square Enix

Vydavatel: Square Enix

Datum vydání: 29. 7. 2017 – Japonsko ; září 2018 – Ostatní

Cena digitální kopie: 1.499,- CZK

Velikost hry: 32 GB

Platformy: PS4 (recenze), PC, Xbox One, Nintendo DS

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno