Hry podle filmových předloh jsou kapitola, o které bychom se mohli bavit hodiny. Většinou se takové hry nesetkávají s pozitivními ohlasy jak od kritiků, tak ani od hráčů. A co když je ona hra nejen inspirována filmem, ale zároveň jsou její cílovou skupinou ti nejmladší z nás? Taková kombinace může vyústit v opravdu zajímavé kombo. Do redakce se nám dostala novinka s názvem Dragons: Dawn of New Riders, která splňuje obě dvě výše zmíněné podmínky. Zdali se jedná se o smrtelný dračí koktejl nebo o příjemnou zábavu pro děti, na to se podíváme v naší recenzi.

Do kin nedávno dorazil závěrečný díl dračí trilogie s názvem Jak vycvičit draka. K této události si vývojáři se studia Climax Studios připravili doprovodnou hru, ve které se hráči mohou vyzkoušet, jaké je to být správným dračím trenérem.

Hlavní hrdinové, Scribbler a drak Patch, se ve filmových adaptacích neobjevili a jedná se tak o úplně nové postavy, jejichž příběh byl napsán jen a pouze pro Dawn of New Riders. Během putování po souostroví a pátrání po zdroji strašidelných zvuků, které se po ostrovech rozléhají narazíte i na známé tváře jako Bezzubka nebo její nejlepší přítel Škyťák. Kdo stojí za těmi záhadnými zvuky a proč se někteří draci chovají tak zvláštně? Na to musíte přijít vy. Ať už se na hru chystáte vy samotní nebo ovladač svěříte do rukou vašich dětí, můžete očekávat příjemné grafické zpracování, které se stylisticky záměrně podobá své filmové předloze a nechybí tak roztomile se tvářící draci ani malebná příroda.

Přečti si  MudRunner VR oznámen pro Meta Quest 2, 3 a Pro

Dawn of new Riders obsahuje jednoduchý ekonomický systém. Na to, abyste si mohli zakoupit například léčivý lektvar je zapotřebí surovin, které najdete doslova všude. Každý keř, stůl nebo tábor, který najdete lze rozbít a potřebné suroviny z nich získat. Ty nejvzácnější suroviny jsou ovšem šikovně skryty v bednách rozsetých po ostrovech, které budete během svého putování navštěvovat. Některé truhly jsou skryté méně, některé více. Aby Scribbler a Patch objevili a otevřeli truhly, po kterých touží nejvíce, musí spojit své speciální schopnosti a spolupracovat. Zakoupit si můžete nejen lektvary léčivé, ale i podporující staminu, sílu vašich útoku nebo odolnost našich dvou hrdinů. U jednoho z obchodníků si také lze za poplatek pořídit brnění a přilby, z nichž jsou některé odolnější proti kouzlům a jiné například proti mečům.

Soubojový systém není nikterak náročný, ale s mačkáním jednoho tlačítka si zde určitě nevystačíte. K dispozici má Scribbler i Patch lehké a silné útoky a k obraně jim slouží úskok kotrmelcem. Užívání lektvarů vám může souboje usnadnit, ale hru dohrajete i bez nich bez sebemenších potíží. Souboje z bossy jsou ovšem jiná pohádka. Každý boss využívá jiné herní mechaniky a dokáže tak potrápit i věkem zkušenějšího redaktora. Jakmile si soubojový systém vy nebo vaše ratolesti osvojí, stane se Dawn of New Riders příjemnou rodinnou zábavou.

Pokud právě nebudete bojovat s draky nebo barbary, budete pravděpodobně řešit různé hádanky. Ať už budete hledat cestu k truhle, snažit se dostat skrze jedovatou mlhu nebo se dostat na konec dungeonu, budete se muset vypořádat s různými rébusy, které vám budou stát v cestě. Opět zde hráči budou muset kombinovat schopnosti Scribblera a Patche. Patch není jen tak obyčejný drak. Dokáže zmrazit hladinu jezera, spálit některé překážky nebo elektrickým šokem potrápit pytláky. Řešení hádanek pomocí těchto mechanik není nijak zvlášť komplikované, ale najdete i pár takových, u kterých si dokážeme velmi dobře představit, že se ti nejmladší hráči zaseknou a pravděpodobně si řeknou o pomoc.

Přečti si  Nová edice legendární deskové hry The Castles of Burgundy opět na Gamefoundu

V době psaní recenze se cena hry na PlayStation Store drží na 1000,- Nám se ji povedlo kompletně projít poklidným tempem za 5 a půl hodinky. Herní doba tedy není úplně nejslabším faktorem hry, ale jako rodiče bychom koupi za tuto cenovku důkladně zvážili a spíše bychom počkali na zlevnění.

Dragons: Dawn of New Riders nás nemohla překvapit více. Čekali jsme adventuru s hrozným ovládáním a otravně přitroublou zápletkou. Ve skutečnosti se jedná o slušnou hru, která vás ani vše ratolesti neurazí. Skrze pár malých bugů a mrzuté zvukovému pojetí se klube hra, u které můžete strávit vcelku příjemné chvíle.

Vývojáři: Climax Studios

Vydavatel: Bandai Namco

Datum vydání: 15. 2. 2019