To se takhle doma nudíte a říkáte si: ,,Co kdybych se šel projít a stal se hrdinou”. Takové přání vám sice nesplním (obzvlášť, když půjdete na tak strašné místo, jako je venku), ale tato dříve pouze mobilní hra od vývojářů Goblinz Studio by vám mohla nastínit, jak by to asi vypadalo.

Recenzovaná verze: PC

Příběh se odehrává ve fantasy lehce pixelovém světě, kde vy, jakožto lovec se rozhodnete, že život doma vás už nudí a vydáte se do nejbližšího podzemí, kde chcete získat slávu a bohatství. Prakticky hned při vstupu, po lehce zaškolovacím tréninku, jak se co ovládá, se seznámíte s trpasličím válečníkem, který vás bude doprovázet celou hrou, stejně jako další postavy, které budete nacházet v průběhu času. Můžete získat za každou postavu až 10. úroveň a máte k dispozici i u každé svůj talentový strom, který si můžete přizpůsobit vašemu stylu hraní. Zároveň získáváte po celou dobu i výbavu jakožto drop z příšer a nebo si ji můžete vytvořit u kováře, kterého si vylepšujete tím, že ho používáte. Ovládání k tomu, aby jste získali zlato a slávu, není zrovna složité potřebujete myš a… to je vše, jenom myš… a dokonce by vám stačilo pouze jedno funkční tlačítko. Sice byste si mohli říct: ,,Kolik tlačítek sakra potřebuješ na ovládání tahového RPG.”… To je pravda, jedno teoreticky stačí, ale bohužel to podněcuje k tomu, že hra má tak málo ovladatelných prvků, že se po pár prvních hodinách začínáte nudit… a tím už se bohužel dostáváme k těm záporným stránkám.

Přečti si  Průzkum Bethesdy se ptá hráčů, zda stráví spoustu času vytvářením kosmických lodí
mapa světa

Ačkoliv je pokus o vytvoření hardcore rogue-like hry v celku pochopitelný, tak se to moc nezdařilo. Těžkosti hra dosahuje tím, že je zde spousty náhodných prvků, které dokáží až moc otočit průběh celého průchodu a zároveň je zde spousty jiných věcí, které by tento náhodný potenciál měli využít, jako například generování náhodné mapy… jinak řečeno, pokud si dáte jeden průchod podzemím, tak už ho pak budete mít pokaždé stejný. Audio vás do pocitu blaženosti taky zrovna nedostane, protože máte pocit, že to je klišé “hudba” jako z 50% jiných béčkových her a zvuky vám začnou lézt velmi rychle na nervy, jelikož každá schopnost má stejný “tón”.

Přečti si  Trailer k Assassin’s Creed Valhalla: Wrath of the Druids naznačuje potíže v Irsku
mapa podzemí

Hra má k dispozici i multi-player, kde si můžete vytvořit svůj vlastní dungeon a a hráči se jej pak snaží dobýt s tím, že design a příšery můžete používat pouze takové, jaké jste potkali po čas vašeho hraní. Tohle je zakončeno dokonce i rankovacím systémem, kdy se dostáváte z bronzu do vyšších příček za určité odměny. Jako bonus hra obsahuje mikrotransakce, které zmíním jenom lehce tady na konci, za které můžete mít buď jednodušší průchod a nebo skiny na své postavy, ale upřímně nevím, proč by si někdo něco takového v této hře kupoval.

Pravděpodobně by si tuto hru měli vyzkoušet milovníci her, jako třeba Darkest Dungeon, ale spíš jako porovnání, než že byste měli očekávat konkurenční zážitek. Věřím, že tato hra měla zůstat pouze na mobilních zařízeních, kde ten zážitek tolik neprožíváte, ale mohlo to být horší.

samotná hra

Vývojáři: Goblinz Studio

Vydavatel: Mi-Clos Studio, Goblinz Studio, WhisperGames

Datum vydání: 6. 9. 2016 na Android a 1. 1/2 2018 na Steamu

Cena digitální kopie:  14,99 €

Velikost hry: 300 MB

Platformy: PC (recenze), Android