Vývojářské studio Tuque Games, o kterém jste pravděpodobně nikdy neslyšeli, bylo založeno již v roce 2012. Nyní nám představilo svoji teprve druhou hru v pořadí, Dungeons & Dragons: Dark Alliance, a jelikož společnost spadá pod Hasbro, stejně jako vydavatel Wizards of the Coast, tak se dal očekávat nádherný, plně licencovaný svět D&D. Jak to ovšem dopadlo?

Recenzovaná verze: PC

No nebudeme si nic nalhávat. Před dávnými časy (asi tak rokem a půl) vyšel trailer na tento “dechberoucí zážitek” a už tehdy od toho nemohl snad nikdo nic očekávat. Pokud jste jej náhodou nezaznamenali, tak se můžete prokliknout zde. Teprve až před pár týdny jsme se dozvěděli, jakým způsobem se bude tento opus hrát a k udivení všech se jedná o klasické CO-OP RPG s lobby jako například Warhammer: Vermintide 2, či novinka HOOD: Outlaws & Legends. Zkrátka je fascinující, jak se vývojáři snaží vytvořit něco, co už tu bylo několikrát před tím a takřka nikdy se to neuchytilo.

Nevadí, co takhle příběh? Ten nás zavede do světa Forgotten Realms. Věřím, že někteří z vás náhle zbystřili. Touto oblastí se například pyšní legendární Buldur’s Gate, či Neverwinter Nights. A co tam? Magický krystal, vyvolávající monstra, snažící se zničit svět a vy, jakožto jediní zachránci, se jim musíte postavit a krystal zničit. No a to je vše. Celkem smutný příběh, že? Abych pravdu řekl, tak je vlastně úplně jedno, kde se svět odehrává, jelikož by klidně válka mezi poníky vyvolala stejné povědomí o zdejší fauně a flóře. Takže naprosto nulové souznění s nádherně vytvořeným světem z knih, či her.

Dobře, tak jsme se dozvěděli, že příběh je katastrofa, které vůbec nepomáhá špatně vytvořený svět. Co teda herní postavy? Máte na výběr ze známých postav daného světa. Můžete si vybrat trpaslíka Bruenora, oplátované monstrum se štítem o velikosti jeho samotného. Drizzta, drowího zabijáka s nabytými kombo útoky, barbara Wulfgara s obřím kladivem a nakonec lučištnici Catti-brie. Je pravda, že každá z postav je silně unikátní, ale to, jestli je každá stejně vybalancovaná, to je už jiná píseň. Řekněme totiž, že by se tři základní postavy, které útočí na blízko dali tak nějak srovnat svými schopnostmi, nicméně čtvrtá Catti-brie… to je jiná píseň. Hra má totiž jednu z nejhorších umělých inteligencí, kterou jsem za poslední roky viděl a není absolutně připravená na souboj z dálky. Většina jednotek tak do sebe nechá střílet, zatímco nečinně přihlíží, jak na ně lítají opodál šípy. To ani nemusíte být schovaní na malém kopečku, který vás jako zázrakem zachrání před veškerým nebezpečím.

Další kapitolou jsou schopnosti všech postav. Každá má totiž své dvě základní a jednu ultimátní, kterou nelze měnit. Ano, je pravda, že každá je má silně unikátní, nicméně absolutně nevybalancované. Tím nenarážíme na to, že jedna postava byla nějak více, či méně silnější, ale spíš na to, že u většiny postav, poslední schopnost, kterou si otevřete třeba až po 15 hodinách hrání, je naprosto nepoužitelná a vy se tak vracíte k těm naprosto základním skillům. Pocit zadosti-učinění z každého nového levelu je tak naprosto nulový.

Přečti si  RECENZE: be quiet! Silent Base 802 - Bedna plná vzduchu a ticha

To podobné by se dalo říct i o vybavení. Jelikož je hra o prolezení scénáře (který se mimochodem absolutně nijak nemění a Váš každý průchod je naprosto totožný) a nasbírání co nejzajímavějšího vybavení, tak ve finále zjistíte, že ze všech posbíraných věcí z celé mise je použitelná maximálně jedna. To bohužel ničí i potřebu něco objevovat. Různých zákoutí a tajných tunelů je ve hře více než dost, nicméně když víte, že nemáte moc co získat, tak nemáte ani chuť se účastnit prohledávání. S haraburdím pak nejde ani dělat nic pořádného, kromě jeho prodeje a tak “looting” v této hře je silně nepovedený, až dá se říci otravný.

Tak alespoň souboj musí být uspokojující, že? No, souboj jako takový je skutečně příjemnou záležitostí. Postavy útočí v sousledu několika údery, které vypadají nápaditě a v kombinaci se schopnostmi se řežba jen tak neomrzí. To by ovšem nesměla být tato hra, abychom i zde nenašli něco špatného. Kamera, lockování, bossové. Z nějakého záhadného důvodu, se i v moderní hře objevuje neustálý problém s kamerou. Ta totiž při začátku souboje, či v nějakých dalších podobných situacích, se ze záhadného důvodu přiblíží na úrovni ramene, či do nějakého dalšího nesmyslného úhlu, který pak musíte měnit. Nedej bůh, když musíte soupeře “locknout” (uzamknete na něj kameru, která se pak otáčí podle něj), to totiž nikdy nevíte, jestli vám za chvilku kamera neskočí třeba na vybuchující soudek, který ve své kombinaci útoků, které nejdou zastavit (další úžasná věc), odpálíte a vy si tak dáte poškození třeba za polovinu životů.

Když už se ovšem konečně probojujete přes všechna ta nebezpečenství (myšleno spíš kamera a lockování, než monstra jako taková), tak vás čeká boss. Pokud víte, jak vypadá sinusová křivka, tak podobným způsobem očekávejte i tyto bestie. V některých misích totiž padne na první dobrou a to bez jediné kapky potu, zatímco v jiné vás takřka instantně zabije úderem, který nejde ani predikovat a vám tak nezbývá, než jenom doufat, že přehnané útoky nebude používat moc často.

Přečti si  RECENZE: be quiet! Silent Base 802 - Bedna plná vzduchu a ticha

Řekněme, že by se tohle ještě nějakým způsobem dalo překousnout, ale to nejhorší teprve přichází. Pokud existují monstra, která Vás takřka instantně zabíjí, tak musí být v pořádku tzv. Hitboxy. To znamená, že úskok skutečně bude znamenat úskok a vám se nic nestane. Bohužel to tak není a spousta útoků, či schopností monster vás zasáhnou, i když uskočíte v pořádku a to nezapomínejte, že své kombo nemůžete přerušit, takže pokud úder letí přibližně půl sekundy, tak jste bez šance a to i kdybyste dokázali zareagovat.

Pokud připočteme ještě to, že hra má průměrnou grafiku, spoustu glitchů a bugů a nijak úchvatný soundtrack, tak toto nemůžu doporučit naprosto nikomu a máme tu kandidáta na nejhorší hru roku.

Vývojář: Tuque Games

Vydavatel: Wizards of the Coast

Datum vydání: 21. 6. 2021

Cena digitální kopie: 39,99€

Velikost hry: 33 GB

Platformy: PC (recenze), PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X a Series S

PŘEHLED RECENZE
Grafika
4
Zvuk / Soundrack
3
Příběh / Sandbox
1
Hratelnost
2
Zábava
3
Herní doba
5
Hráč tělem i duší, který si libuje v RPG titulech a indie scéně, ale AAA hrou také nepohrdne. Milovník deskových her všeho druhu.