Pokrčit v kolenou, naposledy zkontrolovat směr a sílu větru, nápřah… a mocný švih posílá titěrný míček do zatravněných dálav. Jen si možná raději zatáhněte žaluzie… aby se soused nezhrozil nad tím, jak ve slipech šermujete svítící bambulí před televizí!

Nebudeme vám lhát, golf rozhodně nepatří mezi naše oblíbené sporty. Za snobským odérem a popocházením s přiléhavým kšiltíkem na hlavě se však skrývá rafinovaná hra umu, zkušeností a trpělivosti. A právě tyto ctnosti se snaží zprostředkovat VR verze populárního Everybody’s Golf. Ostatně jen VR má potenciál přivést provoněný golfoví trávníček do vašeho obýváku se vším všudy.

První BIRDIE! po zásluze odměněn trofejí

Kam oko dohlédne, tam míček dolétne

Golf a VR jdou dohromady skvěle a EG v tomhle ohledu funguje přesně tak jak má. Ať už zvolíte k ovládání PS Move ovladač, který je logicky přirozenější a krásně supluje golfovou holi, nebo gamepad, vždy jde hru ovládat pouze striktně pohybem. S klasickým dualshockem je ovládání sice trochu neohrabané, ale vyloženě nehratelnou hru rozhodně nedělá.

Toho času pátý na celém světě… i když konkurence čítala pouze pár desítek recenzentů

Hra ve svém útlém repertoáru módů nabízí pouze tréninkové odpaliště a golfové hřiště, sestávající se ze tří, devíti, nebo plných osmnácti jamek. Možnost hry na plném hřišti se přitom hráči odemkne až po nepříliš dlouhé době. I když se rozhodně neřadíme mezi fandy golfových klání, musíme uznat, že nás máchání virtuální holí skutečně bavilo. Ovládání je krásně intuitivní, hra nabízí různé hole s odlišnými vlastnostmi a maximálním odpalem. Když se nám povedl opravdu zdařilý švih, s chutí jsme sledovali, kam míček zrovna plachtí.

Přečti si  Larian Studios pracuje na dvou projektech založených na vlastním duševním vlastnictví
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti

Samotné hraní vyžaduje značnou míru trpělivosti, umu i malinko štěstí. Nebudeme zastírat, že když se nám podařil povedený odpal ze zarostlého okraje „greenu“ až do jamky, měli jsme nefalšovanou radost. Stejně tak jsme zuřili, když kvůli přílišné či naopak nedostatečné síle při tzv. puttingu (doklepnutí míčku do jamky z „greenu“) zákeřný míček jamku po okraji přejel, nebo k ní naopak nedoputoval. A to je fajn, vždyť o co jiného, než o emoce při hraní jde?

Podíváme se i mezi dinosaury, interakce s nimi však není možná

Problém EG VR však nespočívá v provedení, jako spíše v obsahu samotném. Samotné golfové hřiště lze modifikovat přičemž některé úpravy, jako třeba větší jamka doplněná o pohlcující tornádo, či soubor holí s jinými vlastnostmi, se hráči otevírají postupně. Tři odlišné hřiště o osmnácti jamkách také dokáží zabavit na obstojně dlouho, bohužel ale chybí alespoň nějaká možnost hraní s dalšími hráči, ať už lokálně, či online. Takhle si to prostě sami „odšviháte“ a šmitec. Jediné, co hra nabízí, jsou online tabulky s celkovým skóre, které syslíte nejen úspěšným zahráním jamky na „par“ nebo lépe, ale i za zdařilé odpaly. Potencionálně dlouhá trvanlivost hry tak dostává na frak.

Já říkal trojku železo, blbe!

Hra tedy množstvím módů a obsahu úplně nezáří, o to více nás naštvalo, když jsme zjistili, že odemčení dvou ze čtyř golfových caddy (zjednodušeně nosičů holí, kteří vás během vašeho zápolení provází) je podmíněné jejich zakoupením v PS Store. A obdobně je to i s některým dalším obsahem jako třeba se skiny na dvě dostupné caddy.

Přečti si  Archetyp Invoker ve hře Remnant 2: The Forgotten Kingdom odhalen v novém traileru
Je libo jiného společníka? Tak cáluj milý hráči

Samotní společníci nebo spíše společnice přitom nejsou kdovíjak povedené, autoři se totiž nenamáhali vymyslet více než jeden jediný úvod pro každou. Až vám bude taková Lucy popáté vykládat, že je super počasí, budete zaručeně drtit kolečko pro přeskočení. K nosičům holí se vážou i zvláštní situace neboli „eventy“, které však nejsou kdovíjak zajímavé a virtuální zážitek příliš neobohatí.

Caddy vám kromě tahání holí poskytne i rady jak ideálně odpálit

Spolu s neustále stejnými průpovídkami jinak vcelku sympatických caddies audiovizuální stránku malinko potápí i grafika. Autoři na hřištích nevymýšleli kdovíjaké veletoče a až na poslední golfové hřiště s dinosaury po vizuální stránce příliš neosloví. Grafické zpracování je navíc i na poměry hůře vypadajících VR her spíše průměrné. I když uznáváme, že zrovna tohle v golfové hře příliš nevadí.

Lucy má radost ze zdařilého odpalu… a my s ní

I když pod recenzí svítí jen nadprůměrná známka, neznamená to, že je EG VR průšvih.  Odpalování míčku je zábava a vše šlape dobře. Hře však k ultimátnímu golfovému zážitku chybí rozsáhlejší možnosti zápolení s jinými hráči a více zajímavější omáčky okolo. Takhle jde o zábavnou, relativně oddychovou jednohubku, ze které se vám ale díky polstrování helmy během hodinky poctivě opotí čelo.

Vývojáři: Clap Hanz

Datum vydání: 22. května 2019

Cena v PS Store: 779,-