Sci-fi budoucnost si každý představujeme tak trochu jinak. Někdo utopicky s létajícími auty a světovým mírem. Jiný zase dystopicky, kde totalitní velmoc vše obsadí a nevhodné lidstvo bude takřka vyhubeno no a někdo další s trhlinami do nové dimense, skrz kterou vstupují do města dinosauři a… cože? CAPCOM, stojící za tímto dílem, je velice dobře známé bizarními návrhy videoher a ani tentokrát nebude pozadu. Čeká nás tedy spousta akce, bezmyšlenkovitého střílení a spousta mrtvých dinosaurů. Dva týmy po pěti hráčích v malých mechanických oblecích bojují proti hordám dinosaurů, aby co nejrychleji dokončily trať, načež o vítězi zápasu rozhodne poslední závěrečné zúčtování.

Každý hráč se nejdříve zhostí své role mezi třídami Assault, Tank a Healer. Ve všech třech třídách je několik různých mechů, z nichž každý nabízí jedinečné okázalé schopnosti, kterými můžete porazit dinosaury. Útoční mechové mají výbušné kanóny a přesné odstřelovací pušky, zatímco tankoví mechové jsou vybaveni obřími kladivy a miniguny a machové léčitelé se mohou elegantně vznášet vysoko nad bojištěm a posílat léčebné schopnosti.

Prodírání se hordami dinosaurů je opravdu krvavá zábava. Exoprimal má šílený fyzikální systém, kde je každý dino zasažený výbušninou vystřelen do vzduchu jako karikatura, přičemž je opravdu uspokojující spustit dělo a vidět desítky dravců odrážet se od okolního prostředí. Minibossové poskytují příjemnou změnu tempa od kosení hord a nutí celý tým ke spolupráci, pokud chtějí zrychlit tempo a porazit druhý tým.

Přečti si  STALKER 2: Heart of Chornobyl dostává nový ohromující trailer a Screenshoty

Každý mech je zábavný sám o sobě a nabízí překvapivě rozmanitý herní styl. Vigilant vychází vstříc těm, kteří se chtějí držet zpátky a poskytovat podporu, zatímco Roadblock je lepší pro ty, kteří chtějí uvíznout v předních liniích. Poskakování mezi mechy, a to i uprostřed zápasu, přináší Exoprimalu velké zpestření, protože pokud se zrovna necítíte třídou, můžete prostě přeskakovat z jednoho mecha na dalšího.

Můžete dokonce hrát za zatraceného dinosaura, i když jenom krátce. Exoprimal vám příležitostně poskytne možnost napadnout svět nepřátelského týmu jako gigantický rohatý T-Rex, kde můžete řezat a kousat nepřátelské mechy, dokud vám nevyprchá zdraví. Je to opravdu příjemná změna tempa od zběsilého sprintu přes výzvy založené na hordách.

Je však škoda, že všechny tyto variace schopností jsou přísně omezeny na jeden herní režim. Možnost pět proti pěti má ve svých cílech několik proměnných – můžete zabíjet T-Rexe v jednom zápase nebo být doprovod datové kostky v jiném – ale měnící se cíle nestačí k tomu, aby jeden zápas vynikl od toho dalšího. Po chvíli se to celé stane jen chaotickou šmouhou střel a skřípění zubů.

V určitých fázích se z hry stává i PvP, ačkoliv pouze krátce. Sice to občas můžeš změnit na čí stranu bude strženo vítězství, avšak zábava se z tohoto systému absolutně vytratila. Mechové, kteří mezi sebou bojují, by mělo být bomba, ale destruktivní schopnosti nemají proti mechům takový uspokojivý pocit jako u hordy dinosaurů.

Přečti si  Společnost Take-Two Interactive údajně propustila "drtivou většinu" zaměstnanců Private Division

Opravdu nepomáhá ani fakt, že v Exoprimalu je velmi málo způsobů, jak získat materiál. Kromě příběhu pracujete se sérií modifikátorů a bočních zbraní pro každého mecha, které se odemykají, když zvyšujete úroveň každého jednotlivého obleku. Mody se zaměřují na relativně malé změny ve statistikách, jako je to, kolik poškození zpětným úderem utrpíte od dinosaura, zatímco boční zbraně mohou mírně vylepšit vašeho mecha s léčebnými schopnostmi nebo bonusové poškození prostřednictvím děla namontovaného na rameni. Jednoduše to nestačí k tomu, aby se Exoprimal po asi tuctu hodin udržel svěží.

Exoprimal je opravdu zábava – na pět hodin nebo tak něco. Jednoduše zde není dostatek variací na to, aby byl nejnovější počin od Capcomu svěží i po dvanácti hodinách. Přizpůsobení mechanických obleků prostě není zábavným progresivním systémem. Prořezávání dinosaurů s ničivými zbraněmi, jako jsou děla a miniguny, je nářez, ale PvP souboje a nedostatek herních režimů opravdu zpomalují akci z minuty na minutu.

Vývojáři: Capcom

Vydavatelství: Capcom, Capcom U.S.A., Inc.

Datum vydání: 14. července 2023

Česká lokalizace: NE

PŘEHLED RECENZE
Grafika
6
Zvuk / Soundrack
5
Příběh / Sandbox
1
Hratelnost
6
Zábava
5
Herní doba
7
Miloš Jedlička
Hráč tělem i duší, který si libuje v RPG titulech a indie scéně, ale AAA hrou také nepohrdne. Milovník deskových her všeho druhu.
recenze-exoprimal-to-vysvetluje-ty-laser-raptorySci-fi budoucnost si každý představujeme tak trochu jinak. Někdo utopicky s létajícími auty a světovým mírem. Jiný zase dystopicky, kde totalitní velmoc vše obsadí a nevhodné lidstvo bude takřka vyhubeno no a někdo další s trhlinami do nové dimense, skrz kterou vstupují do města...

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno