Loňský ročník F1 2017 byl naprosto fantastickou hrou a osobně musím říci, že pro mě jednoznačně také nejlepším závodním titulem roku. Jakožto fanouška F1 mě pochopitelně vždy zajímá, jak moc se podaří vývojářům popasovat se se změnami, které v královně motorsportu probíhají nejen každou sezónu, ale i v průběhu konání šampionátu. S tím se také klade na mysl otázka, zda dokáží s těmito změnami vývojáři přinést i něco navíc a hru tak opět posunout o něco dále.

Hned na úvod musím říci, že vývojáři v Codemasters na svém titulu opravdu intenzivně pracují a nezapracovávají jen vizuální změny, jako jsou tanga (halo) na vozech, či snad jen aktualizaci jezdců jednotlivých týmů. Vylepšení se dočkal také režim kariéry. Díky novému vlastnictví Liberty Media se dočkáváme také řádného vylepšení paddocku, kde budete jako jezdec a hvězda F1 poskytovat řadu rozhovorů s médii, které nyní mají značný vliv na vaše postavení v týmu a mohou vám pomoci k získání nové smlouvy u konkurenčního týmu. Navíc režim kariéry mnohem více umocňuje pocit, že jste skutečným pilotem F1, který se musí umět prezentovat.

Co se samotné hry týče, tak s příchodem nového bezpečnostního prvku nazvaného HALO, na který si skuteční piloti údajně velmi rychle zvykli, a nikterak je ve výhledu neomezuje, jsou změny na vozech jen velmi drobné. Ovšem šampionát nabízí 21 závodů a tak do hry přibil také zcela nový okruh Paul Ricarda, který hostí francouzská GP. Tento okruh nabízí opravdu řadu technických pasáží a nově Codemasters také vylepšili zpětnou odezvu vozů. To má za následek, že nyní cítíte každé zvlnění asfaltu, či sebemenší hrbolek. To má také vliv na samotnou přilnavost a chování vozu. A předjíždění, které probíhá mimo optimální stopu je o to intenzivnější a dodává na pocitu reálnosti.

Přečti si  Vývojáři Returnal žádají hráče, aby vypnuli automatické aktualizace PS5, protože by mohlo dojít ke ztrátě postupu

Nově máte také možnost řídit nastavení ERS a i v případě, že jej necháte na umělé inteligenci, tak stále máte k dispozici různá nastavení, které s ním budou manipulovat. Když už zmiňuji AI, tak nesmím opomenout soupeře, kteří v novém ročníku působí opět o něco méně roboticky, ovšem i tak stále neodráží rysy jednotlivých závodníků startovního pole. Pokud ovšem budou vývojáři v Codemasters i nadále takto pracovití, zcela jistě bychom se této vlastnosti mohli v budoucnu dočkat.

Rozšířen byl také seznam klasických vozů, kam také přibyl nový “Event” režim, který je v podstatě časově omezenou výzvou, která se po určité době mění. Musím říci, že je to velmi příjemný režim, který přidává do hry jistý nádech rozmanitosti.

Přečti si  Demo Resident Evil Village je od dnešního dne k dispozici na všech platformách

Co se multiplayeru týká, tak ten byl oproti předchozímu ročníku také vylepšen. Nově je zde zapracován ratingový systém, který vás bez milosti vyřadí, pokud budete úmyslně škodit svým protivníkům. Navíc hra sleduje, jak si vedete, takže vám následně bude vyhledávat závody odpovídající vašim výkonům a jezdeckým schopnostem.

Co se grafické stránky týče, tak hra byla opět vylepšena a to i s ohledem na výkonnější varianty konzolí, zejména potom s ohledem na Xbox One X, ovšem to vzhledem k recenzování na PS4 nedokážu posoudit. Ovšem samotná prezentace závodů se stále nese v televizním duchu a nutno poznamenat, že i zde hra doznala řady vylepšení a nyní máte na obrazovce opět o něco více informací než kdy dříve. Tomu všemu také napomáhají komentáře od Davida Crofta a Anthonyho Davidsona. Rád bych ovšem v budoucnu slyšel i hlas Martina Brundla.

Nelze tak dodat než jen to že vývojáři z Codemasters to opět dokázali a obhájili tak pohár konstruktérů a musím říci, že mě již dnes zajímá, jak moc bude vylepšen příští ročník.

Vývojáři: Codemasters

Vydavatel: Codemasters, Koch Media