Kdybyste mi minulý rok řekli, že recenzi na příští ročník F1 od studia Codemasters budu psát během konání prvního závodu sezóny, asi bych si ťukal na čelo a doporučil vám návštěvu ověřeného lékaře. Ale ono ejhle, světová pandemie zamíchala kartami snad na všech frontách a seriál Formule 1 startuje letos jen pár dní před oficiálním vydáním licencované hry.

Jak celá situace ovlivnila vývojáře, kteří závěrečnou fázi vývoje trávili doma a jak se to celé odrazilo na letošním díle F1 2020? Codemasters lákají nejen na dvě nové tratě, ale také na novinky v režimu kariéry, kde si nyní můžete vytvořit zbrusu nový tým? Jak se nám hra v redakci líbila a jak dopadla nová závodní stáj GamePress Racing Point se dozvíte v naší recenzi.

Pro fanoušky je nový díl skvělou příležitostí si vyzkoušet nové okruhy v nizozemském Zandvoort a vietnamském Hanoji, na které se z již zmíněných důvodů v letošní sezóně nedostalo. I pro mě osobně byl především asijský okruh jedním z největších lákadel a svou touhu jsem ukojil ihned po nainstalování hry. Rád bych se zde vypsal z pocitů, že okruhy vypadají snad ještě lépe než ve skutečnosti, ale jaksi nemám s čím porovnávat. Zmínit ovšem musím fakt, že Zandvoort i Hanoi jsou velmi zábavné a náročné okruhy, které do hry vnáší nádech novoty.

A hned během prvního závodu mi neunikla řada změn.Vcelku razantního vylepšení se dočkala trakce vozidel, které nyní v mnoha případech působí dojmem, že jsou k podloží doslova přilepené. Pokud jste tedy byli zvyklí, že se v americkém Austinu nebo Abu-Dhabi při výjezdech z ostrých zákrut roztáčíte, budete mile překvapeni. Pokud patříte mezi nadšence, kteří si pořizují každý díl této videohry, jistě vám neunikne další změna. A tím jsou změny v systému brzdění. Především na městských okruzích si budete moci povšimnout, že brzdit do ostrých zatáček můžete o něco později, než tomu bylo u dílu předchozího. Vývojáři nelenili a dokonce nahráli nové zvukové stopy, které jsou totožné s těmi, které můžeme slyšet z televizních kamer zavěšených nad hlavami pilotů během živých přenosů.

 

Přečti si  Tvůrci Kingdom Come Deliverance 2 říká, že souboje budou přístupnější, a vysvětlují, proč hra stále používá CryEngine

Vytvořit si vlastní tým a závodit s ním proti hvězdám jako Hamilton, Norris či Räikkönen znělo při představení jako vcelku dobrý nápad. Jak jsme se ale mohli přesvědčit o pár týdnů později, kdy se téměř totožný nápad objevil v MotoGP, nemusí se jednat o zaručený trhák. Vývojáři se ale poučili z chyb svých kolegů ze studia Milestone a my tak můžeme s klidným srdcem říci, že single-playerová kampaň nebyla nikdy tak zábavná a záživná. Vše začíná jednoduše, vytvoříte si svého avatara, vyberete si dodavatele motorů a zaregistrujete název stáje. Následně se ale začne vše komplikovat a vy nebudete vědět zda dříve řešit rozhovory s médii, týmový finanční kapitál, potažmo týmový rozpočet či plat vašeho druhého pilota a jeho smlouvu. Tu můžete po jejím vypršením prodloužit, upravit nebo zrušit a do týmu lanařit jiné zkušenější jezdce. Pokud se totiž bude dařit oběma stájovým jezdcům, projeví se to pozitivně především na finanční situaci stáje a možnostech vývoje a úprav vašeho monopostu.

Jako nový tým se budete potýkat s některými na oko banálními problémy jako je například nižší spolehlivost vozidla. Tato skutečnost se nemusí projevit jen při samotném závodu, ale klidně i v boxech při tréninku, kde vás selhání chladící soustavy připraví o drahocenný čas.

Studio Codemasters se nechalo slyšet, že vývoj letošního dílu nešel tak po drátkách, jako si vývojáři přáli a představovali. Že vše nefunguje tak, jak má ani mezi vývojáři a FIA, lze poznat hned na několika příkladech. Ten znatelnější je absence pokračování příběhové kampaně z loňského dílu, kdy jste se o věčnou slávu přetahovali s Devonem Buttlerem. Že má FIA ráda všechno pěkně vyžehlené a tzv. ofiko lze vyčíst i při registraci názvu vašeho týmu, ve kterém se nesmí objevit celá řada výrazů, které mají co do činění s motorismem.

Přečti si  Seriálový Zaklínač dostane i pátou a zároveň poslední sérii

Po minulém ročníku, ve kterém jsme si mohli upravit téměř vše, co se dalo, jde letošní díl ještě dál. Kromě různých barviček a nálepek, které můžete nalepit téměř všude a udělat si ze závodního simulátoru animovaný seriál, zde přibyla možnost editovat postoj vašeho jezdce či jeho nástup na stupně vítězů. Další novinkou je systém ovládání Casual, který je cílen na velmi mladé či hendikepované hráče, kterým nabídne možnost si ve hře zapnout silnější asistenty řízení.

V závěru recenze loňského dílu jsem si posteskl nad nesmyslností systému penalizací. Momenty, kdy do vás některý z online hráčů zezadu narazí, pošle vás rovně do únikové zóny a hra vás odmění 5ti trestnými vteřinami, jsou tu stále přítomny a jen těžko hledám správná a publikovatelná slova pro tento černý mrak, který již dlouhé roky hází frustrující stín na jinak perfektní online režim, kterému k dokonalosti chybí snad jen dedikované servery.

Ačkoliv tato herní série nemá ve svém oboru žádnou konkurenci, neusínají vývojáři na vavřínech a i přesto, že bychom jim mohli vytknout například herní menu, které je téměř totožné s ročníkem 2019, raději vyzdvihneme velké množství propracovaného obsahu, o kterém jsme si mohli před lety nechat jen zdát. Svůj návrat slaví například i režim rozdělené obrazovky nebo kompletní seriál F2. K tomu si přičteme vylepšený jízdní model, možnost úprav a vznikne nám dosud nejpropracovanější díl série F1, který po dlouhé nepůsobí jako nějaký halabala update, nýbrž kvalitní a zábavný titul i pro ty nejnáročnější.

Vývojáři: Codemasters

Vydavatelství: Codemasters

Datum vydání: 7. 7. (Deluxe edice), 10. 7. (základní edice)

Platformy: PlayStation 4, Xbox One, PC (recenze)

Česká lokalizace: Ne

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno