Seriál Formule 1 každým rokem nabírá na popularitě a bylo tak až k podivu, že na videoherní scéně se nachází pouze jedna silná hra, která si tento nádherný motorsport beze na paškál. Tato situace již ovšem neplatí a zabojovat o nadšence do virtuálního závodění se pokusilo i studio Frontier Developments se svým managerem.

I pro mě osobně je svět F1 velkým lákadlem a kromě každoročního paření her od Codemasters hltám veškeré novinky i reálného paddocku. Proto mě velmi mile překvapilo, když byla ohlášena zcela nová hra, která mi dovolí do zákulisí nahlédnou ještě více. Co si novinka pro hráče připravila a čím mě nejvíce zklamala?

Než vás hra posadí na manažerskou židli, tak si nejdříve vyberete, jakému týmu chcete v nadcházející sezóně pomoci (nebo uškodit, záleží na vašich schopnostech). Je vcelku vhodné, abyste byli při výběru týmu realističtí. Pokud si vyberete Alfu Romeo Orlen, tak nemůžete čekat, že vám hned první rok padne celý závodní svět k nohám. To vskutku ne. Na výběru značky logicky závisí i rozpočet, kterým budete disponovat a očekáván nejen fanoušků, ale především představenstva společnosti. Pokud je vaším snem vyšoupnout Christiana Hornera z jeho vysoké pozice, tak vězte, že tamní papaláši se nespokojí s ničím jiný, než s vítězstvím.

Stejně jako u většiny manažerských her, tak i zde, ve světě F1, museli vývojáři realitu trochu pozměnit, aby byla hra alespoň trochu vstřebatelná a zábavná. Proto toho budete mít na bedra naloženo poněkud více, než je normálně k vidění. Na starost nebudete mít jen chod firmy, ale rozhodovat budete i o četnosti a způsobu vývoje monopostu a přímo se vám budou zodpovídat i oba vaši piloti, kteří by jinak během závodu komunikovali spíše se svými závodními inženýry. Vy tak najednou musíte mít přehled absolutně o všem, protože na vaší bdělosti a rozvážnosti závisí i to, kdy který jezdec pojede do boxu, jaké zvolí pneumatiky a jakým způsobem na trati pojede. Agresivní jízda sice přinese o nějakou tu desetinku rychlejší čas, ale pneumatiky vám dlouho nevydrží. Velmi často je tak potřeba hledat balanc mezi všemi nastaveními.

Přečti si  Assassin’s Creed Mirage dorazí na iOS 6. června

I přesto, že se vývojáři snažili o podrobný tutorial, tak vám hra nevysvětlí úplně vše. Na některé aspekty si tak budete muset přijít sami. Na oko nejvíce komplikovaná věc je bezesporu sekce vývoje monopostu. Každá součástka má dopad na vaše následné výsledky a o to větší pozor je potřeba si dávat na to, do jakého vývoje se pustíte. Bude to motor nebo zapracujete na přítlaku zadního křídla?

Nejen tím je ovšem hra živa. Aby hráče nepřecházel zrak ze všech těch možných tabulek a hýblátek, tak je samozřejmě k vidění i samotná jízda. Přehled na okruhu můžete mít nejen při závodech, ale vaše přítomnost je vyžadována i kvalifikaci a u všech tréninků. O místy přítomny komentář se postarala známá dvojce David Croft a Karun Chandhok. Vaše uši a srdce fanouška motorsportu jistě potěší i rozmluvy jezdců s boxovou zídkou, kdy inženýři jezdcům vyřizují vaše pokyny a piloti na to reagují. Ani grafické zpracování není úplně k zahození. Nečekejte ovšem žádné textury s vysokým rozlišením. Stále se jedná o manager a grafika je zde co se týče priorit na jednom z posledních míst. I přesto ale musím zmínit náhodné situace, které tu a tam během závodu nastanou. Jedná se především o havárie, které jsou často až komické. Vylepšit by si zasloužil jistě i HUD systém, který má na starosti opakované záběry. Po pár hodinách hraní jsem se přistihnul, že během závodu sledují už jen tabulky a propracovaný life-timing. Může za to pravděpodobně skutečnost, že záběry z trati jsou jemně rozmazané a formule se na trati nechovají úplně realisticky.

Ve hře neexistuje žádné nastavení obtížnosti. Tu si svým způsobem nastavujete sami volbou týmu. Pokud by vám ale hra nečinili sebemenší problémy, tak si můžete vytyčit cíle vyšší. Já jsem se například pokusil do F1 přivézt českou naději Romana Staňka. Ten je i díky absenci jakékoliv české lokalizace jedinou českou stopou ve hře.

Přečti si  PC specifikace Senua's Saga: Hellblade 2 odhaleny

Celkově jsem si ale hraní F1 Manager 2022 příliš neužil. Ve hře se nacházelo vcelku velké množství chyb a některá řešení a herní mechaniky šly jistě vyřešit s větší noblesou. Ačkoliv tak patřím mezi velké fanoušky tohoto krásného sportu, tak jsem dojel dvě sezóny a se hrou se rozloučil. Studio ovšem slibuje veškerou neplechu ve hře opravit a přebalancovat různé věci. Rád se poté ke hře vrátím. Dřímá v sobě totiž velký potenciál, který by byla velká škoda zahodit.

Vývojáři: Frontier Developments

Vydavatelství: Frontier Developments

Datum vydání: 30. srpna 2022

Platformy: PlayStation, Xbox, PC (recenze)

Čeština: Ne

5
4
8
6
7
9
recenze-f1-manager-2022-no-mikey-noCelkově jsem si ale hraní F1 Manager 2022 příliš neužil. Ve hře se nacházelo vcelku velké množství chyb a některá řešení a herní mechaniky šly jistě vyřešit s větší noblesou. Ačkoliv tak patřím mezi velké fanoušky tohoto krásného sportu, tak jsem dojel dvě sezóny a se hrou se rozloučil. Studio ovšem slibuje veškerou neplechu ve hře opravit a přebalancovat různé věci. Rád se poté ke hře vrátím. Dřímá v sobě totiž velký potenciál, který by byla velká škoda zahodit.