Farming Simulator je po dvou letech zase zpátky na konzolích a navíc i v platinové edici! Co nového si pro nás vývojáři ze studia Giant Software připravili a stojí vůbec nový díl potažmo platinová edice za koupi?

Švýcarské studio Giant Software nikdy nepatřilo mezi největší ryby v rybníce. Od prvního dílu farmářské simulace, který vyšel už v roce 2008, však uplynulo moře času a vývojáři ušli dlouhou cestu. V letošním ročníku již hra čítá přes 250 licencovaných vozů od 80 světových výrobců. Ve vozovém parku najdeme např. vozy Tatra nebo Fendt. Série Farming Simulator je bezesporu průkopníkem her z farmářského průmyslu a letošní rok je důkazem, že po této nevyšlapané cestičce již nekráčí sám. Do boje o digitální farmáře se zapojily hry jako Pure Farming nebo Cattle and Crops. V této recenzi Vám nebudeme říkat jak je farmaření na konzoli príma a cool, ale zaměříme se na změny a vylepšení od minulého dílu a také na aspekty, které Farming Simulator 17 odlišují od konkurence.

Blato, všude blato…

Slunce svítí, krajina vypadá slastně a stromy se houpou ve větru. To je pravda, vskutku ano, ale při bližším pohledu a po opadu prvotního nadšení zjistíme, že nový díl se po grafické stránce od toho minulého moc neliší. Ano, Farming Simulator 15 vypadal velmi dobře, ale po všech prohlášeních od vývojářů, zvlášť na E3, jsme čekali malinko víc. Ale dejme tomu… Textury jako je zemina, bláto, tráva apod. doznaly značného vylepšení. Pokud vlastníte PS4 Pro nebo Xbox One X, tak vás čeká pro oči velice příjemný zážitek který je umocněný tím, že si v nastavení můžete zvolit rozlišení 4K. Potom se dokonce za stroji začne prášit a z výfuků se tetelí horký vzduch. Pokud ovšem vlastníte starší verzi konzole, tak můžete zapomenout např. na to, že byste poznali co vám to roste na konci pole. Doskakování textur je nehezká bolístka, kterou snad vyléčí nějaký z budoucích updatů.

Přečti si  Stellar Blade v novém traileru představuje silné výbušné schopnosti

Co vlastně žerou krávy?

První stračena se na monitorech objevila v roce 2011. Letos tu máme jak krávy, tak i slepice, ovce a prasátka. Právě čuníci mají tento rok premiéru. Jak jsem během hraní zjistil, jsou nesmrtelní stejně jako ostatní fauna ve hře. Konkurence v podobě Pure Farming nabízí navíc ještě králíky. Ale nalijme si čistého vína, chov zvířat je druhořadá záležitost a oba dva simulátory ho berou jen jako zpestření. Zvířátka mají pro svůj život prostoru dostatek. V základu nás čekají na výběr dvě mapy. První se jmenuje Goldcrest Valley a zavede nás do prostředí USA. Vaše farma se zde nachází téměř uprostřed a všude je to blízko. Odvážet sklizenou řepku zde můžete i pomocí vlaku. Druhá mapa je Sosnovka. Tato mapa se objevila již v minulém díle v jednom z DLC a díky velké oblibě je tu znovu. A pro všechny. Pro naše testování jsme měli k dispozici verzi Platinum Edition, která oproti základní verzi obsahuje nejen nová vozidla (Case, Stara,Gessner,…), ale zavede nás i do prostředí Jižní Ameriky. Mapa Estancio Lapacho patří mezi ty nejkrásnější mapy, které jsme kdy mohli v této sérii vidět a určitě stojí za zkoušku. Za volantem strávíte spoustu času a tak přijde nějaká hudba vhod, že? Jednou z letošních novinek je rádio. Taky se vám stává, že se vám nějaký herní soundtrack zaryje pod kůži a broukáte si ho pak hodiny? Tady se vám to nestane. Hudba je zde silně tématická, takže si troufám říct, že skončíte jako já a rádio nadobro vypnete. Zvukové stránce hry se jinak nedá nic vytknout. Motory traktorů, motorových pil a kamionů zní vážně reálně.

Přečti si  Gran Turismo 7 – Update 1.46 přidává nové vozy včetně Škody Vision

K jádru věci.

Možnost uchopení předmětu do ruky, questy od sousedních farmářů, volba pohlaví, různé úpravy vozidel,… Novinky bychom ještě nějaké našli. To hlavní, v čem Farming Simulator 17 poráží konkurenci a za co si chlapci a děvčata z Giant Software zaslouží potlesk, je implementace modů. FM17 je jednou z prvních her na konzolích, kde má herní komunita možnost tvořit a nahrávat modely. A navíc je to velmi snadné. Moder vytvoří model vozidla, budovy nebo dokonce nové mapy a nahraje na server. Vývojáři jen otestují neškodnost, funkčnost a pokud mód neporušuje autorská práva, tak ho přidají do hry. My si ho jen stáhneme a hrajeme. Proč modům klademe takovou důležitost? Jak jsem psal výše, Giant Software není velké studio a už vůbec není dokonalé. Fyzika jízdy, chování vozidel v bahně a jiné podobné nedostatky, kterými základní hra trpí, již moderská komunita odstranila. Hráči tak sami dělají hru lepší, za což jsou vývojáři jistě vděční.

O tom, že farmaření je radost i frustrace, ale hlavně o tom, že z nás farmáři nikdy nebudou, se přesvědčíte v našem bezmála půlhodinovém videu.

Vývojáři:  Giants Software

Vydavatel: Focus Home Interactive