Pokračování úspěšné hry Guacamelee! je tu a je ještě šílenější. Jak je vidět, tak název vývojářské firmy DrinkBox Studios má svůj důvod. Pokud jste taky tak ujetí na taco, guacamole a Mexiko všeobecně, tak se máte na co těšit.

Juan, aneb super hrdina, na kterého nemají žádní žabaři z Marvelu, či DC Universe. Vítejte zpět Mexiversu, což je svět, kde existuje pouze Mexiko a to ve velkém stylu. Pokud jste nehráli první díl, tak je to škoda, protože vám unikne několik souvislostí, ale víceméně to není potřeba. Jste zápasníkem Lucha Libre (neboli freestyle wrestlingu) a musíte zabránit hlavnímu záporákovi v získání posvátného, super magického, ultra speciálního GUACAMOLE, které se nachází v jiné dimenzi a jiném časoprostoru. Opouštíte tedy svoji rodinu a jdete zachránit svět tak, že se přesunete do světa mrtvých. Jestli se vám na konci, jakožto správnému Luchadorovi, podaří získat posvátné GUACAMOLE a zachránit tak svět, je otázkou vytrvalosti, protože se nejednou zapotíte u pořádného boss-figtu nebo logické hádanky.

Hra je velmi podobná fenomenálnímu počinu Ori and the Blind Forest. Sice ne zrovna grafice, ale způsobem ovládaní a hratelností. Nemáte zde bohužel takový super talentový strom jako u Ori, ale začínáte jako totálně obtloustlý Luchador, který má co dělat, aby si došel do ledničky pro pivo a taco, což znamená, že si průchodem odemykáte nové vlastnosti a schopnosti, jako jsou například double-jump, chůze po stěnách, přepínání mezi světem živých a mrtvých nebo přeměna na slepici.

Ano, opravdu se můžete měnit na slepici, která je vaši nedílnou součástí po čas celého průchodu. Nejedná se pouze o to, že jste menší a dostanete se tak do užších otvorů, ale získáváte tak zároveň i nové schopnosti, které je nutné využívat až do konce hry. Nemůže se tak stát, že by jste používali primárně Juana a nebo slepici… vše je tak velmi příjemně vyvážené a nemusíte se bát, že by bylo něco upřednostňováno. Zároveň je potřeba podotknout, že hru je možné hrát až ve čtyřech hráčích a užít si tak kooperaci na plno.

Každá schopnost je značena barvou, kterou je nutné dodržovat. Například takový pravý hák s výskokem je červený a rána hlavou je oranžová. Nejde tedy pouze o silné kombinace útoků, ale i o různé protekce soupeřů, které neprorazíte dokud nepoužijete správný zásah. Navíc nacházíte různé zdi, které se ničí stejnými způsoby, ale nemusíte se bát, že by vás hra nenechala jít dál. Vždy se najde cesta.

Přečti si  Série Fallout měla za jediný den téměř 5 milionů hráčů

Hra je velmi vtipně zpracovaná, jak díky dialogům, tak díky postavám, které se zde vyskytují, jako například člověk, co se mění v kozu (nebo koza co se mění v člověka?). Grafika je striktně kreslená s ostrými rysy a je tak dost možné, že nepadne každému do oka a ta hudba… máte prostě pocit, že jste v Mexiku.

Názor redaktora:

,,Se hrou jsem byl naprosto spokojen. Skvěle jsem se bavil od začátku až do konce a nejsem si vědom toho, že bych narazil na jakýkoliv bug. Skvělé možnosti vylepšování wrestlingu postavy, dialogy a mexický styl všemu dávali to správné koření. Pokud vyjde i 3. díl, tak si ho moc rád zahraji.“

Vývojáři: DrinkBox Studios

Vydavatel:  DrinkBox Studios

Datum vydání: 21.8. 2018