Takřka po půl roce se nám rozhodl vydavatel Square Enix naservírovat v pořadí druhou epizodu z celkových pěti série Life is Strange 2. Jak moc velké změny a rozuzlení nás čekalo v tomto díle se dozvíme o pár řádků níže.

Kde jsme skončili… Tam také začínáme. Sean a Daniel Diazovy jsou bratři, kteří nás doprovázejí celým tímto dílem a bude tomu tak pravděpodobně až do poslední páté epizody. Poté, co Daniel objevil své skryté schopnosti telekineze, která je od prvního dílu Life is Strange 2 dosti odlišná, se ji v druhé epizodě za pomocí svého bratra / trenéra snaží dostat pod kontrolu. Ačkoliv se Daniel ze dne na den zlepšuje, tak jeho dětské devítileté „já“ se chce stát super-hrdinou, což mu leze čím dál více do hlavy. Problém ovšem je, že jsou neustále na útěku před zákonem a tak ho Sean učí nejenom zvládat telekinezi (ad. hýbání předmětů za pomocí mysli), ale i různá pravidla, aby držel jazyk za zuby. Dodržovat tyto pravidla je ovšem čím dál tím těžší, vzhledem k událostem, co se chlapcům stanou, ať už pěkným, či velmi smutným, kterých nás stihne na začátku hned několik.

Přečti si  F1 24 nabídne dynamické ovládání a dosud nejrozsáhlejší aktualizaci fyziky v sérii

Co nesmím zapomenout zmínit, je různorodost postav, která během této epizody projevuje mnohem více. Jejich charakter je vytvořen tak dokonale, že se zdá být až neskutečné, jak dokážete přilnout k člověku, který tam je sotva 5 minut a řekne všehovšudy jen deset vět. Jedinou z postav, které zmíním je mladý, blonďatý, pihovatý chlapec s červeným pláštěm… a znalci už pravděpodobně vědí. Jedná se o hlavní postavu ze sidequelu pro Life is Strange 2 a to Úžasná dobrodružství kapitána Spirita nebo-li The Awesome Adventures of Captain Spirit, který je k dispozici na všech platformách ke stažení zdarma. Hra vás před zapnutím dokonce nabádá, aby jste si před druhou epizodou nejdříve zahráli právě již zmiňovaný sidequel, což vytvoří nádherný plot-twist pro daný charakter. Nicméně se nemusíte bát a i když si kapitána Spirita nezahrajete, tak o nic moc slovutného nepřijdete.

Recenzi už tady pomalu ukončíme, jelikož napsat cokoliv o této sérii bez vyložení spoilerů je takřka nadlidský výkon. Grafika se nijak nezměnila a dle mého názoru mohla být mnohem lepší… na druhou stranu hudba, která vás doprovází, je tak dokonalá, že nejednou jsem si ji našel na kanále Youtube, abych si ji pustil jenom tak na pozadí k mému Real Life 1.0.

Stejně jako v prvním díle vás čeká na konci přehled vašich voleb možností v procentech k ostatním hráčům. Za mě osobně je gameplay v druhé epizodě obrovským zklamáním, ale chápu, že někomu může plně vyhovovat. V druhé epizodě použije Daniel telekinezi maximálně tak třikrát a to ještě ze své vlastní vůle. Možná je na vině první Life is Strange, které bylo v tomto o poznání zajímavější a vy jste byli ti, co ovládají super-schopnost vrácení se v čase.

Vývojáři: DONTNOD Entertainment

Vydavatel: Square Enix

Série: Life is Strange