Kdyby nám někdo v roce 2006 řekl, že LocoRoco, hra plná skákání, zpívání a chytlavých melodií, bude jednou z nejlepších her na PSP, považovali bychom ho za blázna, smazali si ho z Facebooku a jeho emaily nasměrovali do spamu.

První LocoRoco vyšel pod záštitou samotné Sony (SIEE) a nutno říci, že sázka na novou značku jim vyšla výborně. LocoRoco dostával nadšené recenze ze všech koutů herního světa. Ukázal tak, že hry pro přenosnou verzi PlayStation nemusí mít fotorealistickou grafiku a výkon PS2, aby hráčům nabídly velké zážitky. Na pokračování jsme čekali přes 2 roky. LocoRoco 2 dbalo na příběh ještě méně než první díl, ale nic mu oproti svému předchůdci nechybělo. Naopak jsme se dočkali spousty novinek a hra své příznivce nezklamala.

Poslední dobou se na nás ze všech stran valí remastery her z doby minulé. Nového kabátku se dočkal Resident Evil, Uncharted nebo i Crash Bandicoot. Bylo tak jen otázkou času, kdy přijde řada i na sérii LocoRoco. Do redakce se nám dostal remaster LocoRoco 2 a byl by hřích se mu nepodívat na zoubek.

Hra nás přivádí do idylického světa. Slunce svítí, vládne harmonie a všichni zpívají. Svět žije v míru, který nastal, když hlavní postava Kulche překazil plány zlých MojaCorps o převzetí vlády nad celým světem. Bon Mucho, velitel MojaCorps, se nechce smířit se svou porážkou a tak stvoří děsivou zbraň. S písní, která vysává život ze všech dobrých duší, nasedá s ostatními Mojas na meteorit a vydává se jednou provždy zničit domovskou planetu LocoRoco. Hned po dopadu meteoritu začínají Mojas útočit na všechna mírumilovná stvoření a našemu hrdinovy tak nezbývá nic jiného než se vydat na další výpravu za obnovením klidu a míru a za záchranou svých přátel.

Přečti si  RECENZE: Stellar Blade - Kočičí ouška a povolení zabíjet

Na první pohled vás zaujme pestrobarevný svět. Na PlayStation 4 hra běží v rozlišení 1080p. Hráči na PlayStation 4 Pro se mohou těšit na 4K. Na oko vypadá LocoRoco 2 opravdu skvěle. Všude rostoucí květinky, létající noty a hlavně výborně navržené úrovně dělají skvělý dojem. Samotné hraní vám zprvu může připadat těžkopádné, protože neovládáte samotný charakter, ale pomocí L1 a R1 nakláníte celý svět a tím se Kulche (nebo jiný hratelný charakter) rozkutálí tam, kam vy chcete. Hrdinové z LocoRoco také umí skákat, potápět se, dělit se a slučovat se. Ovládání opravdu není složité a po několika málo levelech si ho osvojí opravdu každý. Hraní si můžete zpestřit přepnutím na pohybové ovládání. Hru poté ovládáte nakláněním vašeho gamepadu.

Jak jsme psali v úvodu, LocoRoco 2 neklade na příběhovou linku velký důraz. Boj proti Bon Mucho a jeho kumpánům je určitě fajn story, ale nějakou zamotanou zápletku nebo zvrat nečekejte. Co vám po dohrání hry bude rezonovat v hlavě tak není příběh, ale soundtrack. LocoRoco je skrz naskrz prošpikován chytlavými melodiemi a hudebními mini-hrami. Hudba hraje ve hře hlavní roli a věřte nám, že snad ani nejde popsat, jak moc návykové jsou písničky zpívané na konci každé úrovně.

LocoRoco 2 není jen o tom převalit se z bodu A do bodu B a nasbírat přitom co nejvíce kvítků a notiček. V každém levelu jsou skrytá tajemství, schované známky a nebo také předměty, kterými zdobíte domov vaším kamarádům MoiMoi. Když si k tomu připočteme závodění, zábavné boss-fighty a design úrovní, vyjde nám unikátní nestárnoucí hra, která by neměla uniknout vaší pozornosti.

Vývojári: Deck Nine

Dátum vydania: 9. prosince 2017

Cena digitálnej kópie: 409,- CZK