Keidži Kiria je mladý voják, který se sice ve válce narodil, nicméně sám v ní ještě nebojoval. To se však následující den změní. Jeho rodné Japonsko je stejně jako zbytek Země totiž napadeno mimozemšťany zvanými Mimikové. Ochránit jeho zemi je důležité nejen pro dobro lidstva, ale také protože se jedná o poslední místo, kde se dá vyrobit speciální válečné brnění pro Spojená obranná vojstva. Keidži v tomto útoku zemře…

A pak se zase probudí v den před útokem. Jeho kamarád Džin mu znovu podává papír k podpisu a Keidži znovu čte stranu z rozečtené knihy. Nádech, výdech… určitě se jedná o sen, že ano? Kdyby to tak bylo, nebyl by příběh zdaleka tolik zajímavý. Keidži tedy znovu ve válce umírá a znovu se budí den před ní. Jeho smůlou i štěstím zároveň je, že si vše co si zažil před návratem v čase pamatuje. Pamatuje si jak zemřel, kdo z jeho přátel a kolegů zaklepal bačkorami, ale hlavně také to, jak se Mimikové pohybují, jak bojují. To mu dává výhodu ve formě tréninků stylem „pokus, omyl“.

Přečti si  Batman: Arkham Shadow ohlášen pro Meta Quest 3, vychází letos

A zrovna, když už Keidži ztrácí naději, na scénu nastupuje Rita Vrataski. Tedy, nechápejte mě špatně, ta je na scéně již od začátku mangy, nicméně prozatím byla jen taková ta postava, u které se nemůžete dočkat, až se o ní dozvíte více.

Rita je v bitvě neporažena a celosvětově respektována jako jedna z nejlepších vojaček. Přezdívka „bojová čuba“ tak není myšlena jako urážka, právě naopak. Musím dodat že Rita je stejně jako ostatní ženské postavy v manze zdrojem „fan servisu“, kterého nejsem fanda. Keidži v ní vidí velkou inspiraci a potencionálně i řešení jeho časoprostorového problému. Podaří se jim společně zachránit planetu před mimozemšťany?

Pro mě byl hlavním důvodem, proč jsem si chtěla mangu přečíst právě její ilustrátor Takeši Obata. Jakožto velká fanynka Death Note jsem věděla, že i když se mi příběh nebude líbit, bude alespoň na co koukat. Díky bohu nezklamal ani příběh, ani ilustrace. Postavy jsou napsány věrohodně, veškeré dění na ně má psychický dopad. Keidži se opravdu chová jako někdo, kdo si prošel několika brutálními smrtmi.

Přečti si  STALKER 2: Heart of Chornobyl dostává nový ohromující trailer a Screenshoty

Dílo All You Need Is Kill, nebo po česky Stačí jen zabíjet bylo poprvé uvedeno na trh roku 2004 ve formě novely od autora Hiroši Sakurazaka. Manga adaptace byla vydána roku 2014, napsal ji Rjósuke Takeuči a ilustroval ji již zmíněný Takeši Obata. Novela byla rovněž adaptována do filmové podoby pod názvem Na hraně zítřka, hlavního hrdinu ztvárňuje Tom Cruise. Osobně jsem film prozatím neviděla, nedokážu vám tedy říct, jestli je dobrý, ale hodnocení má vysoké.

Mangu doporučuji všem, kdo si rádi přečtou dospěláckou četbu. Jako výhodu se dá považovat i fakt, že se jedná o celý příběh v jedné knize.

Knihu můžete zakoupit zde

Počet stran: 489