Recenze: Monster Energy Supercross 3 – Z bláta do louže?
Domů » Hry » Novinky » Recenze: Monster Energy Supercross 3 – Z bláta do louže?

2.2.2020

Když se mi před dvěma lety dostal do rukou první díl tehdy zbrusu nové závodní série Monster Energy Supercross, nebyl jsem z toho zrovna na větvi. Představa, že si na záda nalepím jmenovku, číslo a logo energiťáku mě nadšením nenaplňovala. Díky svému méně typickému pojetí si ale z naší recenze odnesla pěkné dva body nad průměr a zdálo se, že zde máme rodící se nadějnou závodní sérii. Na druhý díl jsme tak mírní nebyli a příchod již třetího dílu jsem tak vyhlížel s ještě větším skepticismem než tomu bylo u samotného začátku série Monster Energy Supercross – The Official Videogame.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Ano, je to dlouhý název, ale na to už jsme si u některých vybraných titulů z dílny italského studia Milestone za ty roky zvykli. Již třetí díl ze série “Monster” ale nebudeme srovnávat výhradně s jeho předchůdci, ale především s pomyslným králem motokrosových her, kterým je dle mého skromného názoru MXGP 19. Tato jednostopá adaptace, taktéž od studia Milestone, sedla našemu evropskému srdíčku přece jenom o něco více, než striktně americky vyhrazená série Monster. Nabídla především lepší režim kariéry a propracovanější tratě, a to včetně českého okruhu Loket. Zda dokázala série MES vykompenzovat své nedostatky a převážit misky vah na svou stranu se dozvíte v naší recenzi.

Monster Energy Supercross 3 je v jádru stejná hra jako předchozí díl. Stejný engine, povětšinou stejné tratě, režimy, apod. Proto se v naší recenzi tentokrát nezaměříme na základní faktory jakými jsou např. grafické zpracování či soundtrack, ale svou pozornost upřeme především na šestici slibů, které byly vyřknuty před samotným vydáním hry. Těmito sliby máme na mysli 6 trailerů, které studio zveřejnilo na svém Youtube kanále a lákalo jimi hráče k opětovné koupi.

Join the official teams

Odpustíme si klasické “Vůbec poprvé v historii zde máme…” a přejdeme rovnou k věci. Ano, v režimu kariéry můžete dojít do bodu, kdy se vašemu avatarovi povede tak dobře, že se o něj kromě klasických značek začnou zajímat i sponzoři jako GoPro, RedBull či RockStar Energy Drink. Tohle není Death Stranding, takže ano, najdete zde i jiné značky energetických nápojů. Váš jezdec tak již nemusí jezdit pouze za vámi vytvořený neexistující tým. Pro mě osobně se přítomnost těchto týmů nejeví jako jakýsi “Big Deal” a uvádět je jako jedno z šesti nejvýraznějších vylepšeních by leckdo mohl považovat za patetické.

Improved gameplay

Během prvních pár kol si ničeho zásadního nevšimnete a pokud jste hráli některý z předchozích dílu nebo se vám poštěstilo zahrát si například již zmiňované MXGP 19, budete zde jako ryba ve vodě. Zajisté tomu napomáhá i skutečnost, že hra opět běží na již dobře odzkoušeném Unreal Enginu, na kterém je s jistou mírou nadsázky postavena celá existence studia Milestone. Nutno ovšem uznat, že jistých změn se samotná gameplay opravdu dočkala a vývojáři splnili i některá přání, která dlouho rezonovala v herní komunitě. Vylepšen byl kontakt s povrchem, nyní by se měl motocykl na různých typech terénu chovat odlišněji a uvěřitelněji. A “Vůbec poprvé v historii zde máme…” možnost provézt backflip a další co do akrobacie náročnější kousky, které byly v předchozích dvou dílech pasé. Na druhou stranu se hra nezbavila nešvarů, které jsme jí vyčítali minulý rok. Za připomenutí stojí nevypočítatelná odezva enginu při kontaktu s ostatními jezdci nebo necitlivé odpočítání při vyjetí z trati.

Limitless track editor

Editor tratí se ve studiu Milestone povedlo dovézt až do takového stavu, že ten jeden samý typ využívají vývojáři ve všech svých titulech. Jak by se mohlo zdát, tak přidali další možnosti a navýšili kapacitu předmětů, kterými můžete obohatit váš unikátní okruh. Výraz Limitless by mohl být lehce zavádějící, ale vězte, že v rámci selského rozumu je tomu opravdu tak. Samozřejmě nemůžete stavět vícepatrové trati, modelovat skoky přes hořící autobusy ani vystavět šílený okruh okolo aktivní sopky. To fakt ne. Vytvořit si ale můžete celou řadu okruhů a pak na nich uspořádat šampionát pro vaše kámoše.

Powerful dedicated servers

Tohle tvrzení nám v redakci znělo nejpřitažlivěji. Dedikované servery nenabízejí všechny hry a jedná se spíš o malou raritku, kterou jsme během testování hry nemohli příliš otestovat kvůli nedostatečnému množství hráčů. Před datem vydání jste sem a tam našli jednu až dvě lobby o dvou lidech, pravděpodobně taktéž novinářů nebo influencerů a na řádné otestování tak nebyly prostředky. Budeme ovšem předpokládat, že Powerfull bude opravdu Powerfull a Dedicated bude opravdu Dedicated a dáváme vývojářům palec nahoru.

Female riders

Těžko říci, zda se vývojáři inspirovali britským průzkumem, podle něhož je ve Velké Británii herní komunita složena z 51% z žen nebo jen zjistili, že ženy také umí jezdit na motorkách. Pravá příčina toho, že se v MES3 objeví i závodnice je jistě méně sexistická a studio pravděpodobně jen následuje tituly jako Fifa nebo NBA 2k, které v posledních letech také přidaly zástupce něžnějšího pohlaví. Pokud si při výběru postav zvolíte právě jednu ze závodnic, odměnou vám bude mírně odlišná fyzika, která má zrcadlit váhu a další odlišné fyzické předpoklady.

Co-op in the official compound

Pokud se do něčeho pustíte s přáteli, bývá to povětšinou o něco záživnější než kdybyste na to byli sami. A u her to platí obzvlášť. Není žádnou novinkou, že svého kámoše či kámošku můžete vyzvat na závod a vzájemně si to on-line vyříkat. Tentokrát se svou spřízněnou duší můžete provádět víc než jen to. Compound, který je jistě virtuálním motokrosařům dobře známý, doznal mnoha novinek a povyrostl i co se týče rozlohy a možnosti vyžití. Nová zákoutí, tratě a tajemství nyní můžete objevovat s přáteli v kooperaci až pro 4 hráče. Nechybí ani nové online minihry Eliminace, Point-to-Point nebo hledání pokladu.

Ani po několika hodinách hrání jsem neměl pocit, že bych hrál nějakou zbrusu novou hru, která by se výrazněji lišila od svého předchůdce a postupem kariérou se mi v hlavě honila jen jediná myšlenka – Přesně tohle jsem hrál minule. Jízdní model je sice o něco více “funny” a soundtrack je nepřekvapivě opět výborný, ale seznam novinek, které opravdu za něco stojí, je zde žalostně krátký a pokud vy svých knihovničkách máte MXGP 19 nebo druhý díl série Monster Energy Supercross, těžko vám hru doporučit. Situaci v mých očích nezachránily ani nové online minihry, po kterých za pár dní neštěkne ani pes. Třetímu dílu však nelze uřknout pevné základy, na kterých stavěli už minulé ročníky.

Vývojáři: Milestone

Datum vydání: 4. 2. 2020

Platformy: PlayStation 4 (recenze), PC, Xbox One, Nintendo Switch, Stadia

• Grafika - 8/10
    8/10
  • Zvuk / Soundtrack - 7/10
    7/10
  • Hratelnost - 7/10
    7/10
  • Příběh - 5/10
    5/10
  • Zábava - 4/10
    4/10
  • Herní doba - 5/10
    5/10

Monster Energy Supercross 3 se výrazně neodlišuje od svého předchůdce a s danou cenovkou je seznam novinek, které letošní díl přináší, žalostně krátký. Hra působí jen jako malý facelift již překonaného loňského ročníku. V jádru se však stále jedná o kvalitní motokros, jehož koupi lze doporučit pouze v případě, že nevlastníte jinou motokrosovou hru.
+ jízdní model
+ chytlavý soundtrack
+ prvky akrobacie