Ne, nešálí vás zrak a ani se nenacházíte v bláznivém fantasy snu. MotoGP 20 od studia Milestone letos opravdu vychází před samotným startem sezóny. Za virtuální řidítka nových modelů motocyklů tak usedneme dříve, než jejich reální patroni. Jak se ale letošní ročník hry liší od toho předchozího a má vůbec smysl přesedlat z loňského dílu, který byl dle kritiků i hráčů doposud nejlepším dílem v sérii?

Situace ve světě se mění z hodiny na hodinu a přerušeno, odloženo či zrušeno bylo i mnoho sportovních soutěží. Jedním ze zasažených odvětví je i motorsport. Odložena je nejen sezóna IndyCar, ale i F1 či MotoGP. Ačkoliv to může znít v celkovém měřítku malicherně, napáchal virus velké zmatky i v herních studiích, která dlouho řešila, jak se k situaci postavit. Studio Milestone nakonec vydává MotoGP 20 dle plánu, se všemi licencovanými stroji a novým okruhem ve Finsku. Na to, zda se novince dostalo patřičné péče a citu, se podíváme v naší recenzi.

Co jistě ocení všichni virtuální závodníci jsou dedikované servery, na kterých se budeme prohánět v online závodech a které nám například lépe prodávaná série F1 od studia Codemasters nenabízí. V době, kdy jsme MotoGP 20 na našem hučícím PlayStation 4 Pro testovali byly ale servery ještě vypnuté. Hodnocení stability a výkonu online závodění tak od nás v této recenzi bohužel čekat nemůžete. Dle všeho ale nechybí režim Race Director, který jsme chválili v loňské recenzi a ve kterém se můžete ujmout role komisaře závodu a rozhodovat o penalizacích za různá provinění.

MotoGP, Moto2, Moto3, Red Bull MotoGP Rookies, MotoE

Co pravděpodobně při online závodech nedoceníte je ANNA 2.0. Umělá inteligence navržena stejným italským studiem, které je na ni velmi hrdé. Má k tomu důvod? Tak asi nikdo nebude svévolně hanit své dítě, domácí mazlíčky nebo jiné své ratolesti či členy rodiny. Pravda je ovšem taková, že kvalita A.I. v MotoGP 20 sice není úplně tak špatná, ale k dokonalosti Valentina Rossiho má setsakramensky daleko. Na některé nehezké móresy narazíte především krátce po startu, kdy vás ostatní jezdci ignorují a jedou si svou lajnu hlava nehlava a nebo při kvalifikacích, kdy závodníci vyjíždějící z boxové uličky (začínají své pomalé kolo) neberou v potaz jezdce, který své rychlé kolo právě začíná a blokují ho. A to je vskutku velká kaňka na jinak realisticky probíhajícím závodním víkendu. Vývojáři tvrdí, že se ANNA minulý rok naučila jezdit rychle a nyní ke svému umu přidává péči o pneumatiky a strategii. Dle mého názoru je tento faktor ve hře trochu zbytečný. My, hráči, si jedeme svůj závod a zda mají NPC starosti o své gumy a přenastavují si nastavení motoru… Proč by mě to mělo při závodě zajímat?

Přečti si  DIRT 5 dnes dostává Cross-Platform Multiplayer jako free update

Jak nakládat s pneumatikami a šetřit palivo bude letos i vaše starost. Vývojáři si pro vás připravili celou řadu ukazatelů a hýblátek, kterými můžete ovlivnit vaši strategii a tím pádem i celý závod. Všemožná nastavení oceníte především v hlavním módu hry Managerial Career. Jak jistě z názvu vydedukujete, jedná se o režim kariéry, kde budete mít na starosti nejen náklony do zatáček a tahání za plyn. Letos se můžete rozhodnout, zda se upíšete jednomu z profesionálních týmů nebo si vytvoříte vlastní. Ano, čtete dobře. Stejnou možnost, kterou Codemasters s velkou pompou oznámilo pro F1 2020, již má MotoGP 20 také. Ať už si vyberete jakoukoliv z výše uvedených možností, budou vám při vašem počínání radit členové týmu. Přesněji Personal Manager (smlouvy, scouting, vyjednávání, uvaří vám kávu a poradí vám jakou nálepku si nalepit na přilbu), Chief Engineer (testy a vývoj motorky) a Data Analyst (data, data, data). Spojením svých sil dokážete z vašeho stroje vytáhnout během závodního víkendu maximum. Od prvního tréninku, přes kvalifikaci, až po šachovnicový praporek.

Herdek, tady je něco špatně!

Heslem “Kdo nepadá, jezdí pod svoje možnosti.” se v MotoGP opravdu řídit nedá. Stejně jako loňský ročník, tak i ten letošní musíme označit jako velmi nevlídný vůči novým hráčům. I se všemi zapnutými asistenty si nováček na trati prostě neškrtne a než zajede měřitelné kolo nebo si alespoň nalezne určitý rytmus, bude muset pořádně dlouho cvičit. K absolutnímu ovládnutí jízdního modelů, který je ještě o fousek realističtější než v MotoGP 19 je potřeba brát v potaz všechny faktory jízdy, mezi které nepatří jen fyzika, aerodynamika nebo sjíždění gum, ale například i správné brzdění, týmová strategie nebo úpravy nastavení vehiklu za jízdy. Moc paliva? Budete se courat a všichni vás předjedou okolo. Málo paliva? Do cíle budete tlačit.

V dalším odstavci se budeme věnovat konzolím. Základní verze konzolí Xbox One a PlayStation 4 vám hru naservírují ve FullHD při 30 fps. O poznání lepší zážitek budou mít hráči na vylepšených verzích X a Pro. Ti si budou moci zvolit mezi rozlišením 4K a nebo 60 fps při D1. Pokud vám na frekvenci snímků za vteřinu příliš nezáleží a zvolíte si raději rozlišení obrazu ve 4K, máte se na co těšit. Kromě vylepšení textur trati, únikových zón, ztvárnění nebes a počasí se dočkalo další péče také nasvětlení a model poškození vaší jednostopé bestie. Pokud danou možnost v nastavení povolíte, ovlivní model poškození také váš výkon a aerodynamiku. K onomu poškození nedojde pouze v případech, že podceníte zákrutu a položíte se na bok, ale i při kontaktu s ostatními jezdci.

Přečti si  Kvalifikujte se na olympiádu v Gran Turismo Sport

MotoGP 20 se opět dostane i na displeje Nintenda Switch. Tato verze obsahuje klasický šampionát, již zmiňované Managerial Career, Historic Riders, režim, který taktéž můžete znát z loňského roku a grafické editory pro tvorbu nálepek, designu motorek či přileb. V offline režimu budete moci závodit pouze proti 11 A.I. jezdcům. Online závody pak nahradí Local Wireless Play, ve kterém můžete vyzvat až 8 oponentů naráz.

Na pizzu můžete vývojářům přispět mimo jiné tak, že si zakoupíte VIP Multiplier Pack. Tento balíček v hodnotě €5 funguje jako takový Boost, se kterým si vyděláte v kariéře více peněz, iXPéček nebo bodů do vývoje. Jaký máme názor na podobné mikrotransakce asi ani nemusíme připomínat. Jako lépe investovaných €5 se tak jeví druhé “DLC”, které nese název Historic Pack. Ten vám po koupi nabídne ikonické závodníky z doby minulé.

Historic Pack:

• Kevin Schwantz, 1995, Suzuki RGV500 XR84
  • Norifumi Abe, 1997, Yamaha YZF500
  • Marco Melandri, 2004, Yamaha M1
  • Colin Edwards, 2007, Yamaha M1

Suma sumárum, MotoGP 20 se za uplynulý rok příliš daleko neposunulo a spíše než do vytvoření dalšího revolučního dílu se vývojáři rozhodli svou energii investovat do vylepšení stávajících herních módů a fungujících herních mechanik. Propracovaný Managerial Career mód je ovšem svěžím herním režimem, který by se po případném úspěchu mohl i v ostatních závodních hrách stát příjemným standardem. Kdo by si taky nechtěl vytvořit vlastní tým a dobýt s ním svět, že? I přes menší množství novinek lze o MotoGP 20 mluvit jako o nejautentičtější a nezábavnější motorkářské hře. A tento titul si drží i přes slušnou konkurenci v podobě povedeného Ride 3.

Vývojáři: Milestone

Vydavatel: Milestone

Datum vydání: 23. 4. 2020