Recenze: MXGP 2019 – Jako vejce vejci
Domů » Hry » Novinky » Recenze: MXGP 2019 – Jako vejce vejci

Recenze: MXGP 2019 – Jako vejce vejci

27.8.2019

Pozorným čtenářům jistě neunikl fakt, že pokud se na herní scéně objeví titul, který si bere na paškál jednostopá vozidla, v devíti z deseti případů jej má na svědomí studio Milestone. Monster Energy Supercross, Moto GP, RIDE a další série pod jejich taktovkou vychází s vysokou tendencí, pravidelností a s překvapivými prodeji. I letos se tak mohou fandové motocrossu těšit na pokračování jedné z těch nejoblíbenějších sérií od italského studia.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

MXGP 19 – The Official Motocross Videogame, jak zní celý název titulu, obdržel plnou licenci a přináší tak hráčům kompletní soupisku jezdců, týmů a tratí ze série MXGP. Podíváme se tak na tratě v Argentině, Lotyšsku nebo Šanghaji. Opomenout ovšem nesmíme ani stopu, kterou zanechává jediné české závodiště. Loket byl, stejně jako i ostatní tratě, vytvořen velmi detailně a prohánět se po všech okruzích na nadupaných mašinách je prostě čistá radost. Jak přesně český okruh v MXGP 19 vypadá se můžete podívat v našem gameplay videu.

A právě licence, kompletní soupiska a tratě z celého světa by mohli velmi pozitivně ovlivnit prodeje letošního dílu, který tak jde neamerickým hráčům naproti více, než například Monster Energy Supercross 2, který se zaměřuje čistě na supercross a nabízí okruhy pouze ze Spojených států.

Již zmiňovaný Monster Energy Supercross 2 (recenze/video) má ovšem s novým titulem od italského studia společného více, než by se mohlo nezasvěceným zdát. Hry jsou do sebe vzdálené jen 6 měsíců a není se tak čemu divit, že vývojáři použili totožný engine i zde. Pokud jste tak MES2 hráli, budete zde jako ryba ve vodě již od prvního kola. Fakt, že je gameplay naprosto stejná, ničemu nevadí, je totiž kvalitní, vyvážená a vcelku bezpečně balancuje na hraně mezi simulátorem a arkádou. Použití stejného enginu s sebou ale přináší i stejné neduhy a bugy, které se nepodařilo odstranit. Neplecha tak nastává při vyjetí z trati nebo při načítacích obrazovkách, kde se soundtrack kouše i na výkonnějších verzích konzole PlayStation 4.

Jednou z novinek pro MXGP je editor tratí. Ten je převzat již zmiňovaného MES2, kde si také odbyl svou premiéru teprve letos. Než začnete designovat svou trať, dostanete na výběr z několika prostředí, ve kterých se bude okruh nacházet. Při vydání hry budou hráčům k dispozici tři možnosti, a to lesy, poušť a riviera. Pokud patříte mezi obdivovatele závodů do vrchu a nebo se těšíte, jak vytvoříte pořádný downhill, budete zklamání. Zdejší editor vám umožní vytvořit trať pouze na předem daném čtvercovém pozemku bez jakékoliv možnosti úprav terénu.

Po grafické stránce je MXGP 19 zase o chloupek lepší než jeho předchůdci, na čemž se podepsaly hlavně dobře zpracované tratě a jejich okolí. I zvuková stránka hry si polepšila. Motorky sice znějí stále velmi podobně, ale upgradu se dočkalo ozvučení ostatních věcí, jako například publika. Ani soundtrack tentokrát není k zahození a je tak o to lehčí hře propadnout.

Během našeho testování byli online servery hry vypnuté. Nadmíru pravděpodobné se i tak zdá, že po vydání budou v online režimu dostupné pouze dvě možnosti, a to Quick Race a Private Match.

Příběhovou kampaň zde opět supluje účast v šampionátu, kde během sezóny procestujete celý svět. Nechybí ani podepisování smluv, vylepšovaní motorek či změny sponzorů. Milestonu upustil od hrozivě vypadajících renderovaných videí z Monster Energy Supercrossu a tak svého jezdce většinou vidíte jen na motorce či na stupních vítězů. Jak náročné pro vás závody budou nezáleží pouze na nastavení umělé inteligence, ale i na fyzice, kterou si také můžete upravit tak, aby vám vyhovovala nejvíce.

Nelze říci, že by MXGP 2019 nějakým extrémním způsobem překonávalo svou konkurenci. Nutno ovšem uznat, že onu symbolickou laťku přece jenom o kousek zvedlo a jedná se o povedenou závodní hru, která vás bezesporu dokáže na několik měsíců zabavit.

Vývojáři: Milestone

Cena digitální kopie:  1199,-

Velikost hry:  15.93 GB